V pobudi kolesarjenja v službo sodelovalo 2000 udeležencev Ljubljana

Nacionalni pobudi Polni zagona kolesarimo v službo se je v četrti izvedbi pridružilo 2000 kolesarjev iz 98 občin. Kolesarji so v osmih tednih prekolesarili več kot 230.000 kilometrov, s tem pa prihranili 36 ton ogljikovega dioksida, kolikor ga v enem letu absorbira 743 odraslih dreves. Okrepili pa so tudi kolesarsko kulturo v podjetjih.***
Nacionalna akcija, ki je potekala že četrto leto, spodbuja k razmisleku o tem, da je lahko kolesarjenje učinkovita alternativa avtomobilu, ki zmanjšuje negativne izpuste ogljikovega dioksida, stroške goriva in parkiranja ter prinaša pozitivne učinke za zdravje in počutje posameznikov. Partnerji projekta - ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Inštitut za politike prostora IPoP ter Urbanistični inštitut RS - želijo pri državljanih tudi dvigniti zavedanje o nepotrebnih in neracionalnih vsakdanjih poteh, ki jih državljani opravimo z avtomobilom. Kar polovica teh je namreč krajših od dveh kilometrov.
Prijavljeni kolesarji so med 31. marcem in 25. majem vsakodnevno vožnjo z avtomobilom zamenjali za kolo ter skupno prekolesarili več kot 230.000 kilometrov. Udeleženci prihajajo iz 98 slovenskih občin, izmed teh pa še posebej izstopa občina Ruše. Ta se je uvrstila v sam vrh po številu kolesarjev glede na število prebivalcev, sledijo pa občine Ljubljana, Kranj, Vodice in Škofja Loka, so danes sporočili organizatorji akcije. \"To dokazuje, da se kolesarska kultura uspešno razvija tako v večjih mestih kot v manjših lokalnih skupnostih,\" so ocenili.
Med novostmi, ki jih je prinesla letošnja izvedba akcije, so spomnili na prenovljen sistem beleženja kilometrov za delodajalce. \"To je bilo dodatna motivacija za to, da si je uporabniški profil za spremljanje prekolesarjenih kilometrov zaposlenih preko celega leta doslej ustvarilo 79 delodajalcev. Prav tako pa se je z omogočanjem povezovanja udeležencev v ekipe krepila tekmovalnost,\" so poudarili organizatorji.
Med pozitivnimi zgodbami tokratnega izziva, v katerem je sodelovalo 166 ekip, so izpostavili spodbude delodajalcev prek organizacije internih kampanj, delitve simbolnih nagrad in uresničevanja sistemskih spodbud. V podjetju Decathlon so denimo sodelujoče zaposlene nagradili s 0,21 evra na prevožen kilometre s kolesom, ekipa Bolnišnice za ginekologijo in porodništvo Kranj pa je po navedbah organizatorjev ustvarila izjemno timsko vzdušje in motivacijo tudi za tiste, ki prej o kolesarjenju niso razmišljali. V občini Ruše se je medtem interna pobuda podjetja Geberit razširila v pravo lokalno gibanje, saj so k sodelovanju povabili občinske službe, osnovno in srednjo šolo, policijo ter sosednja podjetja.
Kot je dejala Anja Slapničar iz IPoP, so v letošnji izvedbi akcije zaznali primere, kjer so pobudo prevzeli direktorji, ki so prebudili tekmovalni duh, drugje pa so sodelavci skupaj kolesarili ali pa so podjetja dodala finančne nagrade. \"To je dokaz, da se spremembe začnejo z majhnimi, a iskrenimi dejanji,\" je ocenila in dodala, da bodo zgodbe, ki motivirajo in navdihujejo, v ospredju tudi prihodnje leto.
Del letošnje pobude je bila tudi izvedba 10 brezplačnih kolesarskih popravljalnic, ki so se v času kampanje odvile po različnih slovenskih krajih in prispevale k boljši tehnični pripravljenosti koles ter spodbudile mnoge, da so svoje dvokolesnike ponovno spravili v pogon. (konec)las/bdo STA194 2025-06-04/19:23
×