TZS za premišljeno razpravo o obdavčitvi energentov Ljubljana

Končna cena goriv po opozorilih TZS poleg regulacije vključuje tudi druge pomembne dejavnike, med katerimi ima trošarina, ki jo pobere država, ključno vlogo. Ta je med najvišjimi med sosednjimi državami, medtem ko so marže naftnih trgovcev primerjalno najnižje v EU, so poudarili in pozvali k premišljeni razpravi o obdavčitvi energentov.***
\"V zadnjih dveh letih so se vsi davki in dajatve na gorivo znatno povečali. Skupna davčna obremenitev, torej trošarine, okoljske dajatve in prispevki, se je od 1. januarja 2023 do 31. decembra 2024 pri dizelskem gorivu in bencinu povečala za skoraj 22 centov na liter. Ko se osnova za obdavčitev poveča, je višji tudi 22-odstotni DDV, ki se obračuna tudi na trošarine in okoljske dajatve. Gre torej za davek na davek,\" so v Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) zapisali v današnjem sporočilu za javnost.
Navedbe ministrstva za okolje, podnebje in energijo ob objavah reguliranih cen naftnih derivatov na bencinskih servisih zunaj avtocest, koliko naj bi povprečni potrošnik ob regulaciji prihranil, so po njihovem zavajajoče in nekorektne. \"Javnost napeljujejo na razmišljanje, da so cene višje izključno zaradi marž trgovcev in da država z regulacijo skrbi za nižje cene naftnih derivatov,\" so pojasnili.
Končna cena goriv vključuje tudi trošarino, ki ima neposreden vpliv na ceno, ki jo plača potrošnik, so opozorili. Primerjava cen dizla in bencina s sosednjimi državami po njihovem pokaže, da je povprečna trošarina tam približno 12 odstotkov nižja od slovenske. \"Pri dizlu slovenski potrošniki plačajo 3,41 evra več trošarine na 50-litrski rezervoar v primerjavi s povprečjem sosednjih držav. Pri bencinu je razlika 1,69 evra več na 50-litrski rezervoar,\" so navedli.
Izjave ministrstva so nekorektne po njihovem tudi zato, ker \"skuša ministrstvo naftne trgovce prikazati kot tiste, ki so oziroma bi bili, če država cen ne bi regulirala, odgovorni za visoke cene\". Istočasno pa država naftnim trgovcem najbolj reže marže. \"Slovenske marže so primerjalno najnižje v EU in so kot take nevzdržne. Marža pri bencinu znaša le okoli polovico povprečne marže v EU, pri dizlu pa manj kot tretjino,\" so poudarili. (konec)bdo/zc STA125 2025-06-05/15:01
×