Slovenska filharmonija v novi sezoni z močjo lepote Ljubljana

V Slovenski filharmoniji so danes predstavili sezono 2025/26 s sloganom Moč lepote, s katero ohranjajo utečen sklop šestih abonmajskih ciklov. Novost letošnje sezone je prvi dokumentarec filharmonične serije Mojstri taktirke, ki tokrat v ospredje postavlja švedskega dirigenta Charlesa Detoita in gostovanje orkestra Slovenske filharmonije v Aziji.***
Za Slovenijo gostovanje v Aziji predstavlja veliko priznanje, je direktor Slovenske filharmonije Matej Šarc povedal v izjavi za STA. Po njegovih besedah si lahko Slovenija kot kulturna sredina v Tokiu med drugim poišče svoj prostor pod soncem skupaj z drugimi vrhunskimi institucijami in orkestri, ki redno gostujejo na dobro obiskanih prizoriščih. Kot je dodal, so \"ravno Korejci in Japonci nepredstavljivo zainteresirani in dobro poznajo zahodno glasbo\".
Glavna dirigenta orkestra in zbora Slovenske filharmonije ostajata gruzijski dirigent Kahi Solomnišvili in angleški dirigent Stephen Layton.
Sezono abonmajskega cikla Same mogočne skladbe (SMS) bodo odprli z deveto simfonijo avstrijskega skladatelja Gustava Mahlerja, gostili bodo tudi angleškega dirigenta Joela Sandersoa, ki bo med drugim vodil skladbo Planeti angleškega skladatelja Gustava Holsa in Trije nokturni francoskega skladatelja Clauda Debussyja. Šarc je izpostavil izvedbo del slovenskih skladateljev, med njimi Lucijana Marije Škerjanca, Slavka Osterca in Primoža Ramovša.
Umetniški vodja zbora Sebastjan Vrhovnik je predstavil Vokalno-instrumentalni program (VIP) in izpostavil praznični koncert na predvečer praznika sv. Cecilije, na katerem bo na slovenskem odru prvič v celoti zazvenela Oda za praznik svete Cecilije nemško-angleškega skladatelja Georga Friedricha Händla. Decembra se vračajo z Božičnim oratorijem Johanna Sebastiana Bacha pod vodstvom glavnega dirigenta Laytona. Konec januarja bodo ponovno izvedli Händlove Kronanjske speve in Mašo na bergamasko slovenskega skladatelja Janeza Krstnika Dolarja, oboje z dirigentom Vrhovnikom.
Abonma Sodobne orkestrske skladbe (SOS) sestavljajo štirje koncerti v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Predstavljajo tudi dela slovenskih avtorjev, na sporedu so koncert za štiri skladateljice Nine Šenk, koncert za dva klavirja in orkester Odtekanje časa VI Uroša Rojka, novo delo mladega slovenskega skladatelja Alexa Hrena in skladba Automatones Vita Žuraja. Koncerte abonmaja SOS spremljajo sobotne izobraževalne matineje.
Pretežno vokalni cikel (PVC) ponuja šest koncertov, nekateri s pogovorom z umetniki. Na prvem koncertu v stolnici sv. Nikolaja bodo obeležili 500. obletnico rojstva italijanskega renesančnega skladatelja Giovannija Pierluigija da Palestrine z izvedbo njegove Maše papeža Marcela, drugi koncert pa so posvetili praznovanju 80-letnice Društva slovenskih skladateljev, na katerem bo orkester ob krstnih izvedbah del domačih avtorjev vodila dirigentka Katarina Pustinek Rakar.
Ob ciklu Filharmonični klasični koncerti (FKK) je Šarc izpostavil izvedbo pete in sedme simfonije Ludwiga van Beethovna in gostovanje francoskega pianista Alexandra Tharauda. Konec februarja bodo gostili poljsko dirigentko in violinistko Mario Wloszczowsko, ki se bo med drugim predstavila z Beethovnovim Koncertom za violino, na zadnjem koncertu pa bo nastopila slovenska violinistka Patricija Avšič, ki živi in nastopa na Dunaju.
Del sezone bo ponovno tudi družinski abonma, v katerem po besedah njegovega snovalca Francija Krevha razširjajo znanje o glasbi med mlade poslušalce. Posvetili so ga popotniškim zgodbam in dogodivščinah v živalskem vrtu in po Sloveniji, Angliji, Balkanu, Madžarski in Italiji. (konec)nak/kb STA143 2025-05-20/14:33
×