Petina Slovencev uporabljala orodja generativne umetne inteligence Ljubljana
09.10.2024, 11:43
V prvem četrtletju letos je petina prebivalcev Slovenije uporabljala orodja generativne umetne inteligence, kot so ChatGPT, Gemini in Copilot. Največ takih je bilo med prebivalci, starimi med 16 in 24 let. Filme in serije je prek pretočnih storitev medtem gledalo dvakrat toliko starejših kot v 2022, ugotavlja statistični urad.***
Splet je prvem četrtletju uporabljalo 91 odstotkov prebivalcev Slovenije, starih med 16 in 74 let, kar je odstotno točko več kot v enakem obdobju lani. Enako kot lani je 87 odstotkov prebivalcev internet uporabljalo vsak dan ali skoraj vsak dan, medtem ko jih je 85 odstotkov večkrat na dan. Teh je bilo največ med mladimi oz. prebivalci, starimi med 16 in 24 let (99 odstotkov) in najmanj med starejšimi oz. v starostni skupini 65 do 74 let (56 odstotkov), so danes sporočili iz statističnega urada.
Na drugi strani spleta še nikoli ni uporabljalo sedem odstotkov prebivalcev Slovenije. Med temi jih je 79 odstotkov ocenilo, da interneta ne potrebuje, tretjina, da jih ne zanima, 29 odstotkov pa ni imelo veščin za njegovo uporabo.
Okoli 3690 posameznikov oz. tri odstotke medtem spleta ne uporablja, ker so stroški opreme ali dostopa (npr. nakup računalnika ali stroški naročnine) previsoki.
Uporaba interneta za zasebne namene po ugotovitvah statistikov zmerno narašča. Največji delež prebivalcev je pošiljal ali prejemal elektronsko pošto (82 odstotkov), družabna omrežja, kot so Facebook, Snapchat, Instagram in TikTok je uporabljalo 65 odstotkov prebivalcev, elektronsko bančništvo 64 odstotkov, 61 odstotkov prebivalcev pa je telefoniralo ali opravilo videoklic prek aplikacij, kot sta WhatsApp in Viber.
Med vprašanimi jih je 57 odstotkov odgovorilo da pozna orodja generativne umetne inteligence, kot so ChatGPT, Gemini, Bing Chat in Dall-E.
Da uporabljajo tovrstna orodja, je odgovorilo 21 odstotkov ljudi. Ta orodja so največ uporabljali mladi (55 odstotkov), najmanj pa starejši (štiri odstotke).
Generativno umetno inteligenco so največ uporabljali za zasebne namene (15 odstotkov). Za službene namene jo je uporabljalo devet odstotkov vprašanih, v okviru formalnega izobraževanja pa sedem odstotkov.
Med učenci, dijaki ali študenti jih je ta orodja uporabljalo 70 odstotkov, med zaposlenimi 24 odstotkov in med upokojenci štirje odstotki.
Na drugi strani 69 odstotkov prebivalcev še ni uporabljalo teh orodij, od tega skoraj polovica s pojasnilom, da za to nima potrebe.
Glasbo je prek interneta (spletni radio, YouTube, Deezer, Spotify, Apple Music) poslušalo 65 odstotkov vprašanih, leta 2022 je bil npr. ta delež pri 58 odstotkih. Četrtina vprašanih je igralo internetne videoigre oz. so jih prenesli.
Naraščata tudi poslušanje ali prenos podkastov, v letošnjem prvem četrtletju je bil ta delež pri 20 odstotkih, leta 2022 pa pri 14 odstotkih. Podkasti so najbolj priljubljeni med prebivalci, starimi od 25 do 34 let.
Filme oz. nadaljevanke je prek pretočnih storitev, kot so Netflix, Amazon Prime, Voyo, Disney+ in Max gledalo 37 odstotkov prebivalcev. Leta 2022 je ta delež znašal 29 odstotkov.
Delež je bil največji med mladimi (69 odstotkov), z 61 odstotki so sledili 25- do 34-letniki. V primerjavi z letom 2022 se je medtem podvojil delež starejših prebivalcev, ki gledajo filme in serije prek pretočnih storitev, in sicer na 12 odstotkov. (konec)rbi/jes STA071 2024-10-09/11:42