Objavljen predlog državnega prostorskega načrta za ureditev platoja Karavanke Jesenice
03.04.2025, 12:33
Ministrstvo za infrastrukturo je danes javno objavilo predlog državnega prostorskega načrta za ureditev platoja Karavanke. Obstoječe stanje na območju platoja ni ustrezno, problem je predvsem počasen tok tovornih vozil. Potrebni so ustrezna parkirišča in zagotovitev racionalne in funkcionalne rabe prostora.***
Kot so pojasnili na ministrstvu, je osnovni cilj načrtovane ureditve na platoju Karavanke na novo opredeliti funkcije nekdanjega mednarodnega mejnega prehoda in zagotavljanje ustreznih parkirnih površin za uporabnike, vključno z zagotavljanje informacijske podpore glede števila razpoložljivih in prostih mest na parkiriščih za njihovo boljšo izkoriščenost. Potrebna je tudi uskladitev rešitev z državnim prostorskim načrtom za dograditev avtocestnega predora Karavanke.
Cilj predlagane ureditve je zagotavljanje racionalne in funkcionalne rabe platoja. Ključna bo racionalizacija prometnih tokov in površin. Želja je preprečiti zastoj vozil na avtocesti. Trenutno največji problem predstavlja počasen tok tovornih vozil, ki poteka čez območje policije in skozi objekt avstrijske kontrole. Tovorni pomet je počasen zaradi pregleda vozil skozi obstoječi termoskener, kar pogosto povzroča zastoj vozil na avtocesti nazaj v smeri Jesenic.
Zaradi zagotavljanja prometnega in funkcionalnega delovanja platoja bo treba odstraniti ali delno porušiti več obstoječih objektov. Med njimi so trgovska in gostinska stavba, tehtnica, pirotehnični objekt in protieksplozijski objekt. Prav tako bo treba odstraniti dve nadstrešnici in pod njimi plato za pregledovanje tovornih vozil ter montažne kabine.
Nova prometna ureditev na platoju vključuje izvedbo 11 novih servisnih cest, ureditev površin za mirujoči promet in ureditev križišč, krožišča in priključkov, prav tako pa tudi namestitev termoskenerja. Ureditve so predvidene na območju obstoječih utrjenih asfaltnih površin in na območju porušenih oziroma preoblikovanih obstoječih objektov. Površino platoja bodo na severni strani tudi razširili.
Na platoju je načrtovan sistem za varnostni pregled tovornih vozil in avtobusov, ki temelji na skeniranju vozil s termovizijskimi kamerami, ki zaznajo pregreta vozila. Vsako tovorno vozilo mora pred vstopom v predor Karavanke preko termoskenerja. Sistem nadzora in vodenja prometa na platoju je zasnovan kot inteligentni sistem za samodejno usmerjanje tovornega prometa znotraj zaprtega parkirišča. Pri tem se tovorna vozila usmerja od vstopa do ustreznega prostega parkirnega mesta oziroma do izstopa iz parkirišča.
Urejeni bosta dve parkirišči, prvo s 87 in drugo z 52 parkirnimi mesti. Prav tako bo urejenih 10 parkirnih mest za potrebe cestninske uporabniške točke. Dve parkirni mesti bosta za vozila z nevarnimi snovmi in štiri za pregreta vozila. Urejene bodo niše za izvajanje nadzora tovornih vozil in cestninske kontrole ter prostor za parkiranje prevozov izrednih dimenzij.
Po današnji javni objavi predloga se začenja njegova javna obravnava. Sledili bodo priprava stališč do pripomb in predlogov javnosti ter usklajevanje rešitev z nosilci urejanja prostora. Na tej podlagi bo predlog dopolnjen, sledil bo sprejem uredbe o državnem prostorskem načrtu na vladi. (konec)tzu/mrn STA105 2025-04-03/12:32