Na slovensko-srbskem poslovnem forumu o priložnostih za krepitev sodelovanja Ljubljana
16.07.2025, 14:22
Slovenija in Srbija imata odlične možnosti za okrepitev gospodarskega sodelovanja, so ocenili na današnjem slovensko-srbskem poslovnem forumu v Ljubljani. Med priložnostmi so izpostavili skupni nastop na tretjih trgih. Pomen povezovanja in iskanja partnerjev iz lokalnega okolja so ob predstavitvi primerov dobre prakse poudarili tudi podjetniki.***
Slovenija in Srbija sta si v mnogih pogledih blizu, tudi zaradi podobne gospodarske strukture in izvozne naravnanosti, je dejala direktorica javne agencije Spirit Slovenija, ki je forum pripravila v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Srbije, Tamara Zajec Balažič. To po njenih besedah predstavlja trden temelj za nove priložnosti tako na dvostranski ravni kot pri skupnem nastopu na tujih trgih.
Namestnik predsednika Gospodarske zbornice Srbije Mihailo Vesović je izpostavil vse zahtevnejšo konkurenco na globalnem trgu, kot odgovor nanjo pa povezovanje med podjetji in državami. Prepričan je, da lahko srbska podjetja v sodelovanju s slovenskimi dodatno izkoristijo svoj potencial.
Pomemben korak pri razvoju dolgoročnega gospodarskega sodelovanja med državama je po njunih besedah tudi sporazum o medsebojnem sodelovanju, ki sta ga agencija Spirit in Gospodarska zbornica Srbije podpisali na forumu.
Pomen dolgoročnih partnerstev je izpostavil tudi Andrej Berginc iz sektorja za bilateralno gospodarsko sodelovanje na ministrstvu za zunanje in evropske zadeve. Globalna trgovinska pravila izgubljajo pomen, odločitev o lokaciji proizvodnje pa postaja tudi vprašanje varnosti, je opozoril. \"Samo konkurenčnost ne bo več dovolj. Podjetja bodo vse pogosteje izbrana zato, ker so del zanesljivega gospodarskega in političnega partnerstva,\" je dodal.
Kot pomembno priložnost za sodelovanje Slovenije in Srbije so na forumu izpostavili skupni nastop na tretjih trgih. O podpornem okolju zanj so govorili tudi na okrogli mizi. Gospodarska zbornica Srbije ima po besedah Ane Stojanović iz zborničnega centra za Afriko in Bližnji vzhod sklenjene sporazume o sodelovanju s številnimi partnerskimi organizacijami, tudi na tretjih trgih. Trenutno se posebej osredotočajo na Afriko, kjer krepijo mrežo predstavništev in častnih konzulov.
Generalni direktor direktorata za industrijo, gospodarstvo in internacionalizacijo na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Jernej Salecl se je strinjal, da je mreža predstavništev izjemnega pomena. \"Tukaj je odlična priložnost za krepitev sodelovanja s Srbijo, ki ima v nekaterih regijah precej boljšo mrežo predstavništev,\" je dejal. Izpostavil je tudi slovensko podporo podjetjem s skupinskimi nastopi na sejmih v tujini, za kar po njegovih besedah odlično skrbi agencija Spirit, in mednarodno razvojno sodelovanje.
Drugo okroglo mizo so namenili predstavitvi primerov dobre prakse podjetij, ki so se na tretjih trgih že uveljavila. Kot je poudaril direktor družbe Kolektor Sisteh Jože Torkar, je treba vsak vstop na tuji trg razumeti kot naložbo. \"Razmišljati moramo na dolge proge in vedeti, v kaj vlagamo. Jasno je, da prvi projekt vložka ne bo mogel pokriti,\" je dejal.
Z direktorjem Roto Group Štefanom Pavlinjekom sta se strinjala, da lahko veliko pomaga dober lokalni partner. Direktorica družbe TeleGroup Diana Gligorijević pa je izpostavila pomen kredibilnosti, ki si jo podjetje po njenih besedah zagotovi s pravilno komunikacijo s potencialnimi partnerji. (konec)mlu/bg STA097 2025-07-16/14:21