Na panelu BSF o vrednotah kot prednostih evropskega turizma Bled
02.09.2025, 14:51
Evropski turizem lahko ohrani konkurenčnost, ne da bi se bilo treba odpovedati temeljnim evropskim vrednotam, je bilo mogoče slišati na današnjem panelu na blejskem strateškem forumu. Po prepričanju direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) Maje Pak Olaj so ravno temeljne vrednote tisto, kar daje prednost evropskemu turizmu.***
Na današnjem panelu Evropski turizem: med vrednotami in konkurenčnostjo so sodelujoči veliko pozornosti namenili vprašanju, kako ohraniti oziroma okrepiti konkurenčnost evropskega turizma, ne da bi se pri tem odpovedali odpovedali temeljnim vrednotam.
Kot je po koncu dogodka za STA ocenila Pak Olaj, ravno te vrednote dajejo prednost evropskemu turizmu. \"Trajnost, kakovost življenja, kvaliteta našega prostora, varovanje okolja in kulturne dediščine, spoštovanje različnih kultur in solidarnost, vse to so vrednote, ki krepijo evropski turizem in mu dajejo pomen,\" je dejala.
V uvodnem nagovoru pred začetkom panela je opozorila na številne izzive, s katerimi se trenutno sooča evropski turizem, kot so inflacija, geopolitične negotovosti in pomanjkanje kadra. A ravno v teh časih je po prepričanju Pak Olaj toliko bolj pomembno, da se ohrani te vrednote.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je v uvodnem nagovoru poudaril, da turizem ni zgolj strateška gospodarska dejavnost in ena od pomembnejših gospodarskih panog, temveč je tudi močno orodje miru. Ob tem je spomnil na besede ameriškega pisatelja Marka Twaina, da je potovanje usodno za predsodke, nestrpnost in ozkoglednost. \"To je verjetno še posebej pomembno v trenutnih časih, v tem tako imenovanem pobeglem svetu, ko so medsebojni odnosi na veliki preizkušnji,\" je dejal.
V prihodnje bo pomembno v turizmu ohraniti ravnotežje med t. i. zelenimi zavezami in razvojem ter konkurenčnostjo. \"Ključno je, da ohranimo slovensko identiteto, naravo, kulturo ter ustvarimo pogoje za sodoben, odporen in vključujoč turizem,\" je poudaril.
Sodelujoči so na dogodku izpostavili tudi pomen sodelovanja v turizmu. Kot je za STA dejala Pak Olaj, je za uspešnost turizma pomembno sodelovanje v sami destinaciji, med različnimi deležniki in tudi med različnimi državami.
Tudi direktor Evropske potovalne komisije Eduardo Santander je v svojem nastopu izpostavil pomen sodelovanja in vpliv skupnih promocijskih kampanj, kakršna je Alps-Adriatic-Amazing, v kateri skupno nastopajo Slovenija, Hrvaška in Avstrija.
Priložnosti za evropski turizem v prihodnje pa med drugim vidi v okrevanju vzhodnoazijskih trgov, dlje trajajočih turističnih sezonah in vedno večjem povpraševanju po manj obljudenih turističnih lokacijah.
Uvodnim nagovor je sledila panelna razprava, na kateri so poleg Santanderja sodelovali še državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Matevž Frangež, direktorica Green Destinations Jana Apih, direktorica Avstrijske turistične organizacije Astrid Steharnig-Staudinger in vodja poslovnega upravljanja v Porsche Slovenija Slavko Ažman.
Frangež je izpostavil potrebo po posodobitvi večjih hotelov, razvoju vsebin, ki temeljijo na naravi, kulturi in kulinariki, ter krepitvi vlaganja v ljudi. Apih pa je ocenila, da trajnost v turizmu danes ni več le priložnost za trženje, temveč nujnost, ki prinaša številne koristi, tudi za lokalno prebivalstvo. Po Ažmanovih beseda pa trajnostnega turizma ni brez trajnostne mobilnosti.
Steharnig-Staudinger pa je izpostavila pomen digitalizacije. S pomočjo digitalnih rešitev tako v Avstriji spremljajo vedenje turistov in pomagajo regijam pri upravljanju najbolj obleganih turističnih točk. (konec)rbi/bdo STA111 2025-09-02/14:50