Na gozdnih cestah na Pokljuki oziroma Uskovnici nov prometni režim Pokljuka

Na Pokljuki velja nov prometni režim za gozdni cesti Srednja vas-Uskovnica in Spodnji Goreljek-Praprotnica. Med 15. junijem in 15. oktobrom je na obeh cestah razen za izjeme prepovedan motorni promet. Režim bodo zaenkrat skušali izvajati s prometnimi znaki in obvestilnimi tablami, so objavili na spletnih straneh Občine Bohinj.***
Usklajevanje ključnih deležnikov - blejske območne enote Zavoda za gozdove Slovenije, Občine Bohinj, javnega zavoda Triglavski narodni park (TNP), Turizma Bohinj, Agrarne skupnosti Srednja vas v Bohinju in Planinskega društva Srednja vas v Bohinju - glede reševanja preobremenjenosti Pokljuke z motornim prometom se je začelo leta 2022. Lani je bil predlog prometnega režima skladno z gozdarsko zakonodajo javno razgrnjen.
Glede na sprejeti režim je po novem vožnja na gozdnih cestah Srednja vas-Uskovnica in Goreljek-Praprotnica-Rudno polje med 15. junijem in 15. oktobrom dovoljena le za gospodarjenje z gozdovi in divjadjo, za kolesarje, za lastnike in upravljavce zemljišč, za javne službe, za organiziran prevoz v režiji Občine Bohinj in Turizma Bohinj ter za nekatere druge izjeme.
Zaenkrat bodo, kot so pojasnili na Občini Bohinj, režim skušali izvajati s prometnimi znaki in obvestilnimi tablami. Če to ne bo zadostovalo, so v naslednjem koraku predvidene zapornice. Nadzor nad upoštevanjem sprejetega režima uporabe omenjenih gozdnih cest bodo v okviru svojih pristojnosti opravljali Zavod za gozdove Slovenije, gozdarska inšpekcija in policija.
Za goste prenočitvenih objektov na območju vožnja ni dovoljena. Za dostop lahko uporabijo planinske poti ali linije organiziranih prevozov v Bohinju. Prav tako lahko za prevoz gostov poskrbi ponudnik prenočitvenih kapacitet.
Tudi v letošnji poletni sezoni bo za obisk Pokljuke možno uporabiti javni prevoz iz Bohinja do Rudnega polja in od tam planine obiskati peš, možno pa bo uporabiti tudi prevoz na zahtevo do Uskovnice. Prav tako bo v poletni sezoni z javnim prevozom Pokljuko možno obiskati s smeri Bleda.
Z umirjanjem prometa na Pokljuki se številni deležniki ukvarjajo že dlje časa. Turizem Bohinj je naročil analizo ukrepov umirjanja prometa na Pokljuki, ki jo je leta 2022 pripravilo podjetje PNZ svetovanje projektiranje. Predvidela je različne načine in tri možne scenarije urejanja tega področja glede na prioritete in zahtevnost izvedbe. Osnovni namen analize je bilo oblikovanje strokovnih podlag za doseganje sočasnega izboljšanja dostopnosti planote ob zmanjšanju negativnih vplivov na okolje, povezanih s prometom.
Umirjanje prometa na Pokljuki je bilo tudi eno od osmih projektnih področij projekta VrH Julijcev, ki ga je vodil javni zavod TNP. Lani je zavod začel pripravljati nov načrt upravljanja TNP za obdobje od leta 2026 do 2035, s katerim želi med drugim oblikovati tudi vsebinska izhodišča za dolgoročno prometno ureditev Pokljuke, saj cestni promet na Pokljuki povzroča obremenitve v naravnem okolju zavarovanega območja.
Javni zavod TNP je poleti 2020 izvedel spremljanje prometnih obremenitev na Pokljuki. Rezultati z merilnih mest na državnih cestah na Zatrniku in na Gorjušah, ki predstavljata glavni dostopni prometnici na planoto, kažejo, da so prometne obremenitve odvisne od dneva in vremenskih razmer. Na povprečen poletni dan je na planoto vstopilo in izstopilo približno 464 vozil iz smeri Gorjuš in 1528 vozil iz smeri Zatrnika. Na prometno najbolj obremenjene dni pa tudi do 842 vozil iz smeri Gorjuš in 2701 vozilo na dan iz smeri Zatrnika. Delež osebnih vozil znaša med 70 in 75 odstotkov. (konec)tzu/mlu STA028 2025-06-25/08:28
×