Ministrstvo objavilo pripombe na predlog DPN za nadgradnjo gorenjske proge do Kranja Ljubljana

Ministrstvo za naravne vire in prostor je v postopku priprave državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo gorenjske proge na odseku Ljubljana-Kranj/Naklo objavilo pripombe in predloge zainteresirane javnosti na predlog DPN ter stališča pripravljavcev načrta do njih. S stališči so zadovoljni na Mestni občini Kranj.***
Ministrstvo, pristojno za prostorsko načrtovanje, je predlog DPN za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Kranj/Naklo, katerega pobudnik je ministrstvo za infrastrukturo, razgrnilo 10. junija lani. Javna razgrnitev predloga in ostale dokumentacije je potekala do 30. avgusta 2024.
Državna projektna skupina je vse pripombe in predloge obravnavala ter jih zdaj tudi javno objavila, skupaj s stališči pripravljavcev DPN do njih. Dokument na okoli 450 straneh je dostopen na povezavi sta.si/qB1W7T. Na podlagi sprejetih stališč do pripomb, preveritev in dopolnitev strokovnih podlag bo zdaj izdelana končni predlog DPN in dopolnjeno okoljsko poročilo. Oba dokumenta bosta nato tudi javno objavljena.
S sprejetimi stališči so zadovoljni na Mestni občini Kranj. Sporočili so, da so pripravljavci DPN upoštevali večino njihovih pripomb in predlogov. Iz dokumenta je namreč po njihovih navedbah med drugim razvidno, da v Struževem ni več predvidena tovorna postaja, saj jo država zdaj načrtuje v Naklem. Ostaja pa postajališče, ki bo po prepričanju občine močno olajšalo potovanje krajanom Struževega, saj da bodo dobili neposredno in zelo hitro povezavo tako z novim potniškim terminalom v Kranju kot z Ljubljano.
Krajani Struževega so sicer septembra lani soglasno sprejeli sklep, da v okviru nadgradnje gorenjske železniške proge nasprotujejo izgradnji tovorne postaje v Struževem. Si pa v kraju ne želijo niti postaje za potniški promet, temveč si želijo urejeno pešpot do glavne postaje v Kranju.
Kljub predlogom občine pa država še vedno ne načrtuje dodatnih protihrupnih ograj na območju Žabnice in Struževega, bodo pa na tem območju preverili možnost rezervacije prostora, če bi se izkazalo, da bo protihrupna ograja vendarle potrebna. Na območju Gorenje Save pa je predvidenih več kot 900 metrov protihrupnih ograj.
Mestna občina je podala tudi več pripomb in predlogov glede nove potniške in avtobusne postaje v Kranju, tudi glede dvofazne izvedbe gradnje na območju novega potniškega terminala, pripravljavci DPN pa so zagotovili, da bodo v največji možni meri upoštevane in usklajene.
Zaradi projekta nadgradnje proge med Ljubljano in Kranjem oz. Naklim sta se oblikovali tudi dve civilni iniciativi - neformalna iniciativa Občanom in okolju prijazna železnica in iniciativa Okolju prijazen tir.
Zadnja je sicer pred dnevi opozorila na neposluh in neodzivnost pristojnih organov v zvezi s predlogi, ki so jih podali v postopku javne razgrnitve predloga DPN. V civilni iniciativi so predlagali umestitev hitre železniške povezave in s tem preusmeritev tovornega tranzita v degradirano območje neposredno ob avtocestni povezavi Ljubljana - Kranj. Obstoječo železniško progo pa bi namenili potrebam lokalnega prebivalstva za lokalni potniški promet z več postajališči med Kranjem in Ljubljano.
Pripravljavci DPN so v svojih stališčih le ponovili vse odločitve in analize iz preteklosti, ki so privedle do tega, da se je država odločila za nadgradnjo obstoječe gorenjske proge namesto za gradnjo povsem nove proge.
Načrtovana prostorska ureditev od Ljubljane do Kranja sicer obsega nadgradnjo proge v dolžini približno 30 kilometrov. Osnovni cilj nadgradnje je povečanje prepustne in prevozne zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira. Doseči želijo tudi večjo stopnjo varnosti prometa in njegovo učinkovitejše vodenje.
Progo naj bi nadgradili za hitrosti do 160 kilometrov na uro za potniški promet in 100 kilometrov na uro za tovornega. Predvidene so tudi nadgradnje postaj ter spremljajoče prostorske ureditve, vključno z vzporedno hitro kolesarsko povezavo Ljubljana-Medvode-Škofja Loka-Kranj. (konec)jes/zc STA114 2025-06-26/15:18
×