Lani nižja vrednost prodaje industrijskih proizvodov in storitev Ljubljana

Vrednost prodaje industrijskih proizvodov in storitev je lani znašala 30,8 milijarde evrov. To je bilo za 2,7 odstotka manj kot leto prej. Vrednost je upadla drugo leto zapored, leta 2023 se je njena vrednost znižala za 0,7 odstotka. Medtem je v letih 2021 in 2022 rasla, in sicer za 11,1 oz. 15,7 odstotka.***
Kot so danes sporočili s statističnega urada, sta vrednost prodaje proizvodov, proizvedenih iz lastnega materiala proizvajalca, in vrednost opravljenih industrijskih storitev lani znašali 30,1 milijarde evrov. Preostalih 0,7 milijarde evrov je zajemala vrednost proizvodov, narejenih iz materiala naročnika.
Z vidika vrednosti od prodaje industrijskih izdelkov, proizvedenih za svoj račun, so bile lani v ospredju električne naprave. Vrednost njihove prodaje je dosegla 3,44 milijarde evrov, kar je za tri odstotka več kot leto prej. Kovinski izdelki so se zaradi 3,9-odstotnega upada uvrstili na drugo mesto. Vrednost njihove prodaje je znašala 3,39 milijarde evrov. Na tretjem mestu so ostala motorna vozila, prikolice in polprikolice s 3,29 milijarde evrov prodaje.
Med vsemi opazovanimi predelovalnimi dejavnostmi je vrednost prodaje lani upadla v skoraj dveh tretjinah dejavnosti. Najizraziteje se je znižala pri računalnikih, elektronskih in optičnih izdelkih (za 17,5 odstotka), sledili so drugi nekovinski mineralni izdelki ter stroji in naprave, drugje nerazvrščeni. Najvišjo rast so zaznali pri popravilih in montaži strojev in naprav, za 10 odstotkov.
Velika izvozna usmerjenost je bila značilna za večino opazovanih predelovalnih dejavnosti, saj so bile tri četrtine vrednosti od prodaje izdelkov in opravljenih storitev, ali 23,1 milijarde evrov, ustvarjene na tujem trgu.
Največji delež prihodka od tovrstne prodaje je imela proizvodnja motornih vozil, prikolic in polprikolic (96,3 odstotka), sledili sta proizvodnji drugih vozil in plovil ter električnih naprav. Več kot 80 odstotkov vrednosti je bilo s prodajo proizvodov in storitev na tujem trgu ustvarjene še pri kovinah, kemikalijah in kemičnih izdelkih ter računalnikih, elektronskih in optičnih izdelkih, drugih izdelkih ter strojih in napravah, drugje nerazvrščenih.
Pri prodaji na domačem trgu so bili v ospredju proizvajalci pijač, oblačil in živil ter ponudniki tiskanja in razmnoževanja nosilcev zapisa. Na domačem trgu je bilo ustvarjene 76,1 odstotka vrednosti prodaje pijač, 74,2 odstotka vrednosti prodaje oblačil, 64,3 odstotka vrednosti prodaje storitev tiskanja in 60,5 odstotka vrednosti prodaje živil, je še navedel statistični urad. (konec)bdo/jes STA064 2025-06-30/11:19
×