Konkurenca na Kitajskem in ameriške carine močno zarezale v dobiček BMW München

Nemški avtomobilski proizvajalec BMW je drugo letošnje četrtletje sklenil z medletnim padcem čistega dobička za 32 odstotkov na 1,8 milijarde evrov. Njegovi prihodki so se znižali za osem odstotkov na 34 milijard evrov. Slabše številke so posledica manjšega povpraševanja na Kitajskem in ameriških carin na uvoz avtomobilov iz tujine.***
Prodaja nemške avtomobilske družbe je v obravnavanem obdobju na Kitajskem, ki je njen ključni trg, v medletni primerjavi nazadovala za 14 odstotkov. Podjetje se namreč tam sooča z vse večjo konkurenco domačih proizvajalcev avtomobilov, zlasti električnih, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Poslovanje BMW je prizadela tudi spomladanska uvedba ameriških carin na uvoz avtomobilov iz tujine v višini 25 odstotkov. Kakšen finančni učinek je imela, sicer v podjetju niso navedli, so pa napovedali, da bo operativna marža s tega naslova nižja za 1,25 odstotne točke.
Podjetje ima sicer tovarno v ameriški zvezni državi Južna Karolina, a pol svojih avtomobilov, namenjenih ameriškemu trgu, tja izvozi, in sicer večinoma iz Evrope in Mehike.
V nemški avtomobilski družbi ne glede na vse niso spremenili finančnih ciljev za letošnje leto. Operativna marža naj bi bila med pet- in sedemodstotna, potem ko je bila lani 6,3-odstotna.
V zadnjih dneh sta slabše poslovne rezultate od lanskih objavila tudi nemška avtomobilska velikana Volkswagen in Mercedes-Benz. (konec)mrn/zc STA044 2025-07-31/09:48
×