Hrvaška agencija za varstvo konkurence pri trgovcih ni ugotovila dogovarjanja o cenah Zagreb
06.06.2025, 13:28
Hrvaški trgovci se ne dogovarjajo o cenah, je ugotovila hrvaška agencija za varstvo konkurence po analizi maloprodajnih cen v trgovinah. Raziskava je pokazala, da trgovci iste izdelke prodajajo po različnih cenah, cene pa so spreminjali na različne datume, je v četrtek sporočila agencija.***
Agencija za varstvo konkurence je zaradi pogostih vprašanj potrošnikov in navedb v medijih o enakih ali podobnih maloprodajnih cenah živilskih izdelkov na Hrvaškem izvedla raziskavo cen na maloprodajnem trgu.
Analizirali so cene desetih naključno izbranih živilskih izdelkov pri šestih največjih maloprodajnih trgovcih. V vzorec so vključili izdelke hrvaških proizvajalcev in nekatere prepoznavne izdelke mednarodnih proizvajalcev, ne pa tudi izdelkov, za katere velja vladna omejitev cen.
Rezultati raziskave so pri večini izdelkov pokazali, da ima isti izdelek pri različnih trgovcih v opazovanem obdobju različno ceno. Trgovci so maloprodajne cene izdelkov v opazovanem obdobju običajno spreminjali na različne datume, je ugotovila agencija.
Trgovci so poudarili, da samostojno določajo maloprodajne cene. Kot razloge za razlike v cenah v primerjavi z drugimi državami so navedli predvsem davčne obremenitve, posebnosti posameznih držav, globalne in nacionalne trende ter večji obseg uvoza živilskih izdelkov na Hrvaško.
Agencija je opravila tudi raziskavo glede napovedi dobaviteljev o zvišanju nabavnih cen izdelkov v tem letu, so še sporočili iz agencije.
Ugotovili so, da so dobavitelji predlagali uveljavitev novih, višjih cen na različne datume in z različnimi odstotki povišanja. Ta se razlikujejo med dobavitelji in posameznimi izdelki, in sicer v razponu od 2,5 do 33 odstotkov.
Agencija je v obeh primerih ocenila, da trenutno ni dovolj znakov za začetek postopka po uradni dolžnosti proti trgovcem ali dobaviteljem.
Hrvaški trgovci morajo sicer od sredine maja pri določenih kategorijah izdelkov poleg aktualne cene objavljati tudi t. i. sidrno ceno, ki je za izdelek veljala 2. maja. Vsak dan morajo posodabljati tudi cene določenih kategorij izdelkov na spletu, objavljati pa jih morajo v digitalni obliki, primerni za avtomatsko obdelavo in primerjave. (konec)tib/jes STA097 2025-06-06/13:27