Han na posvetu o sodelovanju kot poti do višje dodane vrednosti v turizmu Celje

Za doseganje višje dodane vrednosti v turizmu je pomembno sodelovanje vseh deležnikov, je na današnjem posvetu v okviru poslovno-sejemskega dogodka Mos poudaril gospodarski minister Matjaž Han. Izpostavil je že zdaj dobre rezultate v tej panogi, zadovoljna z njimi pa je tudi direktorica STO Maja Pak Olaj.***
Za večjo konkurenčnost slovenskega turizma je treba nagovoriti upravljavce destinacij, turistično gospodarstvo, lokalne skupnosti in civilno družbo, je na posvetu o oblikovanju butične turistične ponudbe v organizaciji Slovenske turistične organizacije (STO) dejal minister za gospodarstvo, turizem in šport Han.
\"Pomembno je, da vsi, ki delamo v turizmu, sodelujemo, saj bomo le tako lahko dosegli boljše rezultate. Ne želimo si, da bi Slovenija postala množična destinacija, temveč butična z dobro ponudbo. Zato aktivno spodbujamo trajnostni razvoj,\" je povedal.
Slovenija se lahko pohvali z naravnim in kulturnim bogastvom, znanjem, ustvarjalnostjo ter gostoljubnimi ljudmi, izziv pa je, kako za delo v turizmu pritegniti mlade, je izpostavil.
Direktorica STO Maja Pak Olaj je izpostavila rezultate letošnje poletne turistične sezone, s katerimi so lahko turistični delavci po njenih besedah zadovoljni. V prvih sedmih mesecih je Slovenija zabeležila skoraj 3,9 milijona prihodov turistov in 9,9 milijona prenočitev, kar pomeni približno sedemodstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. 74 odstotkov vseh prenočitev so ustvarili tuji gostje, med njimi največ iz Nemčije, Nizozemske in Češke.
Pak Olaj veseli, da rasti ne beležijo le ikonične destinacije, temveč tudi območja, kot sta Haloze in Pomurje, kjer beležijo 20-odstotno rast prenočitev. Spodbudne so tudi napovedi strokovnjakov za tretje letošnje četrtletje.
Ob tem se je zavzela za razvoj inovativnih in pristnih produktov, ki bi obiskovalce nagovarjali tudi zunaj glavne turistične sezone in za obisk manj znanih krajev. Za sofinanciranje promocijskih in digitalnih aktivnosti so letos po njenih besedah namenili 1,8 milijona evrov oziroma 600.000 evrov več kot v prejšnjih letih.
Generalna direktorica direktorata za turizem na gospodarskem ministrstvu Dubravka Kalin je spomnila, da je vizija slovenskega turizma do leta 2028 razvijati uravnotežen zelen butični turizem višje kakovosti in z manjšim okoljskim odtisom ter bolj smelo izraženo kulturno identiteto.
Spomnila je tudi na leta 2023 objavljene javne razpise za prestrukturiranje gorskih centrov, višjo kakovost nastanitve infrastrukture, povečanje nastanitvenih kapacitet, javno turistično infrastrukturo in nadgradnjo zelene sheme. V njihovem okviru so odobrili 120 projektov v skupni vrednosti 143 milijonov evrov.
Letos načrtujejo dva javna razpisa na podlagi sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj. Prvi v vrednosti skoraj sedem milijonov evrov je namenjen turističnim atrakcijam in projektom v sklopu objektov kulturne dediščine, drugi v vrednosti dobrih 15 milijonov evrov pa trajnostnemu razvoju in upravljanju turističnih destinacij.
Predstavnica STO Petra Ložar je poudarila, da so letos podprli digitalne kampanje, trženjske aktivnosti in druge oblike krepitve prepoznavnosti Slovenije kot zelene in aktivne destinacije. V ta namen so zagotovili 3,2 milijona evrov.
Mos je danes gostil tudi okroglo mizo na temo sodelovanja za višjo dodano vrednost, na kateri so Kalin, celjski župan Matija Kovač, direktor Term Olima Florjan Vasle in direktor Turizma Bled Blaž Veber med drugim izpostavili razvojne izzive turizma z vidika gospodarstva, destinacijskih organizacij, lokalnih skupnosti in odločevalcev na državni ravni, so sporočili iz STO. (konec)lpc/jes STA123 2025-09-18/14:48
×