Gradnja železniških postaj Plavž in Hrušica morda v prihodnosti Jesenice
16.06.2025, 13:13
Direkcija RS za infrastrukturo je prejšnji teden z Rikom podpisala pogodbo za nadgradnjo železniškega vozlišča na Jesenicah. Projekt ne vključuje več izgradnje železniških postajališč Plavž in Hrušica, kar je Jeseničane negativno presenetilo. Na direkciji pa so povedali, da bi lahki postaji zgradili pozneje.***
Ker Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) za projekt nadgradnje železniškega vozlišča na Jesenicah ni prejela ponudb izvajalcev, ki bi ustrezale zagotovljenim sredstvom, je, kot je neuradno prišlo v javnost, iz načrtovanega projekta izločila nadgradnjo železniške proge do Hrušice z izgradnjo železniških postajališč na Hrušici in na Plavžu, v bližini jeseniške bolnišnice.
Direktorica DRSI Karmen Praprotnik je na novinarsko vprašanje ob robu nedavnega odprtja mostu čez Kamniško Bistrico v Zgornjih Stranjah potrdila izločitev omenjenih dveh postajališč iz projekta. Kot je pojasnila, je železniško vozlišče na Jesenicah drugačnega pomena kot postaji Plavž in Hrušica, ki sta bolj regijskega, lokalnega pomena.
Povedala je, da so se ob ponovni objavi razpisa za izvajalca del odločili, da zadeve ločijo. Dodala je, da gredo trenutno v izvedbo nadgradnje vozlišča, da pa se planira tudi izvedba izločenega dela, vendar ne v aktualnem projektu. \"Projekt smo razdelili v dva dela. Trenutno smo izvedli javno naročilo samo za vozlišče, v nadaljevanju bomo potem videli kako in kdaj bi sledil še drugi del,\" je povedala Praprotnik.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je dodala, da je bilo največ polemik glede prvotne cene projekta oziroma prejetih ponudb za njegovo izvedbo povezanih s pomisleki, zakaj bi za tako malo potnikov delali tako velik projekt. \"Zdaj smo končno razjasnili, da je pravzaprav nujno potrebno narediti vozlišče in to ne le zaradi naše države, ampak tudi zaradi Avstrije in povezave naprej. Kar se tiče omenjenih dveh postajališč, bomo pa še enkrat preverili število potnikov in ekonomsko upravičenost,\" je dejala ministrica.
Jeseničane je informacija o izločitvi postajališč iz projekta, za katero so izvedeli iz medijev, negativno presenetila. Kot je poudaril jeseniški župan Peter Bohinec, bi železnica proti Hrušici z dvema novima postajama pomenila velik korak k razbremenitvi prometa na Jesenicah. Prav zagotovitev ustreznih javnih povezav se mu zdi pri projektu ključnega pomena.
Ministrstvo je v dopisu pozval, naj pojasni svojo odločitev in naj poskrbi tudi za ta del, ki je bil sedaj iz projekta izločen in je za Jeseničane zelo pomemben. \"Projekt je nakazoval, da se bo končno rešila povezljivost Hrušice z Jesenicami, zato smo sedaj upravičeno razočarani,\" je dejal župan.
Glede navedbe ministrice, da bodo pa še enkrat preverili število potnikov in ekonomsko upravičenost izgradnje omenjenih postaj, Bohinec pričakuje, da je bila analiza že narejena v času projektiranja in da je pokazala upravičenost izgradnje takšnega vozlišča, kot je bil začrtana v prvotnem projektu. Zato ga preseneča, da se znova govori o analizi.
Od ministrstva za infrastrukturo pričakuje tudi, da bi nadgradnja železniškega vozlišča prinesla tudi sočasno sinhrono ureditev ceste infrastrukture. Regionalna cesta skozi Jesenice je namreč v zelo slabem stanju. Ob nadgradnji železnice pa bi pričakoval vsaj vzpostavitev prehoda čez cesto na območju železniškega postajališča na Slovenskem Javorniku, kjer morajo sedaj potniki za varno prečkanje ceste uporabljati pol kilometra oddaljena prehoda.
Izvedba projekt nadgradnje železniškega vozlišča naj bi sicer stekla kmalu. DRSI in izbrani izvajalec del, podjetje Riko sta pogodbo sklenila minulo sredo. Skupna vrednost brez DDV je 120 milijonov evrov, od tega vrednost dela javnega naročila, ki ga bo izvajalec oddal v podizvajanje tretjim osebam brez DDV zanaša 70 milijonov evrov, je razvidno iz objave na portalu javnih naročil.
Na prvi razpis za prvotno začrtan projekt so lani prispele tri ponudbe, najnižja v vrednosti 170 milijonov evrov z DDV. Ministrstvo je glede na višino prejetih ponudb odredilo revizijo projekta, ki pa je pokazala, da je projekt železniškega logističnega vozlišča Jesenice potreben in upravičen v takšni obliki, kot je bil načrtovan, ter da ponujene cene ustrezajo razumnim tržnim cenam. (konec)tzu/bdo STA106 2025-06-16/13:12