Galerija Photon z razstavo Aljaža Lavriča in Olje Simčič Jerele Ljubljana

V galeriji Photon bodo drevi v okviru razstavnega formata Avtorski dialog predstavili dela umetnikov Aljaža Lavriča in Olje Simčič Jerele. V svoji umetniški praksi po navedbah galerije obvladujeta analogno fotografijo v vseh njenih procesih in jo vključujeta v prostorske umetniške instalacije, ki jih prilagajata specifičnim razstavnim prostorom.***
Vsak v svojem ustvarjanju raziskuje dimenzijo objektnosti fotografije, ki se prepleta z likovno umetnostjo, izhodišča in temelji njunih projektov pa ostajajo tesno povezani z analogno fotografijo. Le-to oba obravnavata kot dinamičen proces pri konceptualni zasnovi projektov in s preučevanjem fizikalnih lastnosti samega medija, so še zapisali.
Tokratni dialog poudarja pristop k raziskovanju meja umetniške fotografije skozi njeno izrazno moč in tehnični potencial, obenem pa njuna projekta odražata edinstvena pogleda na svet in osebno ali splošno zgodovino.
Lavrič v projektu Shema A-F o presihajočem Cerkniškem jezeru izhaja iz bakroreza Janeza Vajkarda Valvasorja, ki ga je predstavil v delu Slava Vojvodine Kranjske. Avtor z bakrorezom označuje vhode in izhode jam ter podzemne kanale, ki naj bi polnili in praznili jezero. Material bere kot zemljevid in na podlagi Valvasorjevega opisa poskuša rekonstruirati, kje naj bi se posamezni vhodi, kanali in jame nahajali v realnem prostoru. Osrednji element razstave predstavlja vodna instalacija, ki sledi osnovni strukturi bakroreza. Če je bil bakrorez sprva uporabljen kot zemljevid pri snovanju fotografij, postane v fazi postavitve razstavnega dela načrt, so dodali.
Simčič Jerele v projektu Zavedaj se, da bereš nagrobni kamen fotografski material uporablja kot orodje za merjenje časa. V razstavljenih delih avtorica namerno sproža učinek silver mirroring, značilen za razkroj črno-belih analognih fotografij, pri katerem delci srebra migrirajo na površje materiala in ustvarijo srebrnkast sij, so zapisali pri Photonu. Estetika razkroja postane del podobe, ki gledalca odtuji od trenutka njenega nastanka in jo predstavi kot preteklost, ki po navedbah galerije nikoli ni zares obstajala na enak način, kot je ujeta na fotografskem posnetku.
Po navedbah galerije serija tako aludira na občutke hrepenenja in nostalgije, saj \"resničnost\", ujeta na posnetkih, avtorici ali gledalcem ni več dostopna. V tem smislu podobe prevzamejo vlogo \"nagrobnega kamna\" upodobljenega trenutka.
V okviru Avtorskega dialoga v galeriji soočajo po dva ustvarjalca. Vsak se predstavi s samostojnim projektom v svojem razstavnem prostoru galerije, pri izboru umetnikov pa se osredotočajo na njihove pristope k fotografskemu ustvarjanju, ki jih lahko povezujejo konceptualni ali tehnični vidiki. Namen dialoga je tudi raziskati in poudariti raznolikost fotografskega medija. Program namenjajo slovenskim umetnikom mlajše in srednje generacije, občasno pa predstavljajo tudi uveljavljajoče se fotografske ustvarjalce iz Srednje in Vzhodne Evrope. (konec)nak/tv STA031 2025-02-19/09:00
×