Finance o rezultatih raziskave o storitvah železniških operaterjev v Evropi (11. 12.) Ljubljana

Blaž Abe v komentarju Zakaj imajo Italijani in Čehi najboljše železnice? Državne so brcnili v rit piše o raziskavi o storitvah železniških operaterjev v Evropi. Avtor poudarja, da so se v raziskavi najbolje odrezali italijanski, švicarski in češki ponudniki. Razlog za to vidi v vstopu zasebne pobude na trg železniških prevozov.***
\"Železnice so bile čudo 19. stoletja. Danes so v večini držav sinonim za državni monopol, s tem pa tudi za vse neučinkovitosti, ki izhajajo iz tega. Verjetno mi ni treba opominjati na Slovenske železnice. EU se že leta zavzema za povečanje konkurenčnosti, a se države večinoma na področje železnic niso vtikale. Razumljivo, dobičkonosnost je za kateregakoli ponudnika vprašljiva, državni pa ima na trgu prevlado. Kljub temu so se za to odločili v sosednji Italiji. Leta 2012 je na trg vstopil zasebni ponudnik NTV, pod znamko Italo. Ponudili so alternativo za hitro pot med Milanom in Rimom. Ta konkurenca je za državno-zasebno družbo Trenitalia pomenila, da mora prilagoditi cene, izboljšati ponudbo in zanesljivost. Za 60 odstotkov se je zmanjšal letalski potniški promet med Milanom in Rimom. Uvedba dinamičnih cen je cene vozovnic znižala tudi od 50 do 70 odstotkov. Zato, ker se morata ponudnika truditi za svoj tržni delež, je večinsko državni Trenitalia najboljši v Evropi, zasebni Italo pa je na osmem mestu.\" (konec)mde/jes STA161 2024-12-11/17:42
×