Dnevnik o obnovi izobraževalnih centrov (8. 4.) Ljubljana

Gašper Stražišar v komentarju Le beseda v boju za ministrski stolček piše o šolah in izobraževalnih centrih, ki bi jih morali že zdavnaj obnoviti ali na novo zgraditi. Poudarja, da so državni organi med drugim preprosto spregledali Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne Ljubljana.***
\"To pa zato, ker so se v nekem trenutku odločili biti moderni in so ad hoc začeli izvajati šolanje po načelu inkluzije; kar pa zanje očitno pomeni, da je treba vse otroke šolati v šolah z rednim programom, centre pa (po)zapreti. Takšna ideja sicer resda sledi modernim modelom šolskega sistema, vendar je, vsaj za našo podalpsko deželo, daleč od uspešne izvedbe. Inkluzivna paradigma namreč pomeni, da v izobraževanju vsak lahko razvije svoje potenciale. Iz tega sledi, da se moramo za vsakega otroka posebej vprašati, kako bomo zanj poiskali okolje in način učenja, da ga bomo lahko v celoti podprli pri njegovem razvoju. Predvsem pa inkluzija ni namenjena samo otrokom s posebnimi potrebami, ampak vsem otrokom. S pravo inkluzijo bi dosegli šolo, v kateri sta poleg uspešnosti pomembna tudi vključenost in dobro počutje vseh otrok. Pri nas je daleč od tega, pa čeprav smo zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami sprejeli pred 25 leti.\" (konec)mde/apo STA041 2025-04-08/08:47
×