Na letošnjem regijskem tekmovanju odraslih pevskih zasedb je APZ France Prešeren prejel zlato priznanje z odliko in pet posebnih priznanj. / Foto: arhiv APZ France Prešeren
Na letošnjem regijskem tekmovanju odraslih pevskih zasedb je APZ France Prešeren prejel zlato priznanje z odliko in pet posebnih priznanj. / Foto: arhiv APZ France Prešeren
Zven veličastja z baročno glasbo
Akademski pevski zbor France Prešeren Kranj v soboto v dvorani Gimnazije Kranj pripravlja zanimiv vokalno-instrumentalni projekt z naslovom Zven veličastja, ki bo poslušalcem predstavil bisere evropske baročne sakralne glasbe. Uspešno leto in vrhunski nastop na regijskem tekmovanju.
Kranj – APZ France Prešeren je v začetku novembra na regijskem tekmovanju odraslih pevskih zasedb v Sokolskem domu v Škofji Loki posegel po zlatem priznanju z odliko za izjemnih 96,3 točke, kar predstavlja najvišjo doseženo oceno v vseh letih, odkar regijska tekmovanja v organizaciji JSKD potekajo, in najvišjo oceno med vsemi sodelujočimi zasedbami v vseh regijah letošnjega tekmovanja.
Pod vodstvom Erika Šmida je zbor prejel tudi pet posebnih priznanj, ki potrjujejo umetniško širino in interpretacijsko dovršenost: za najboljši zbor regijskega tekmovanja, za najboljšo izvedbo skladbe, napisane od 20. stoletja do danes, za najboljšo izvedbo sodobne izvirne slovenske skladbe, za najboljšo izvedbo slovenske ljudske pesmi ter priznanje zborovodji za najboljšo izbiro sporeda.
Slaba dva meseca kasneje zbor na oder postavlja že naslednji projekt – božični koncert baročne glasbe. Koncert Zven veličastja bo zbor 27. decembra v dveh nastopih, ob 17. in 19. uri, v dvorani Gimnazije Kranj pripravil v sodelovanju z baročnim orkestrom novoustanovljenega Društva za širjenje stare glasbe Nova akademija ter priznanimi pevskimi solisti – sopranistko Alessandro Tessaro, mezzosopranistkama Barbaro Jernejčič Fürst in Anjo Zemljarič, tenoristom Kevinom Kingom in baritonistom Martinom Kozjekom.
Dirigent Erik Šmid je pri snovanju programa sledil viziji, ki presega ustaljene okvire. »Zbor, ki meri visoko, mora posegati tudi po repertoarju, ki ga pri nas redkeje slišimo in predstavlja zboru izvajalski izziv,« pravi.
Koncertni program začenjajo štirje kratki monodični moteti Isaaca Poscha: Ecce Dominus veniet, Videntes stellam Magi, Hodie Christus natus est in Jubilate Deo. Skladbe tvorijo vsebinski uvod večera in postopoma orišejo božično zgodbo: od napovedi prihoda Odrešenika in svetlobe zvezde, ki ji sledijo Modri, do radostnega trenutka Jezusovega rojstva. Sledi motet Johanna Ludwiga Bacha, bratranca poslušalcem bolj znanega Johanna Sebastiana. Njegovo delo Unsere Trübsal, die zeitlich und leicht ist odpira pogled v notranji duhovni svet poznega 17. stoletja, kjer se bolečina minljivosti sreča z obljubo večne slave. Osrednji meditativni vrh prvega dela koncerta predstavlja Gregorio Allegri z znamenitim Miserere mei, Deus. Znana zgodba pravi, da je 14-letni Mozart po enem samem poslušanju v Sikstinski kapeli znal zapisati celotno polifono skladbo brez napak.
Vrhunec večera predstavlja monumentalno delo Te Deum v D-duru francoskega mojstra Marca Antoina Charpentierja. Ta hvalnica, nastala okoli leta 1690, velja za enega najprepoznavnejših primerov francoske baročne glasbe. Charpentier je v njej mojstrsko združil sijaj francoskega baroka, živahen plesni značaj in bogato glasbeno retoriko ter ustvaril občutek razkošnega ceremonialnega slavja. Značilni uvodni preludij – danes mnogim znan kot uvodni avizo evrovizijske popevke – poslušalca že v prvih taktih popelje v zvočni svet, poln vznesenosti in ritmičnega zagona.
Dirigent Erik Šmid ob koncertnem programu dodaja: »Z izvedbo se želimo čim bolj približati avtentičnemu baročnemu zvenu, zato bomo program izvajali v baročni uglasitvi in z baročnimi glasbili ter z različno izgovarjavo glede na geografsko in jezikovno območje, v katerem so skladatelji delovali. S tem se projekt vpenja v širši evropski tok oživljanja stare glasbe, ki ga v Sloveniji še vedno razvija le omejeno število izvajalcev,« dodaja Šmid.
Poudarja, da je takšen pristop za zbor izjemno pomemben, saj od pevcev zahteva zrelost, poglobljenost ter jih spodbuja k večji slogovni občutljivosti in razumevanju zgodovinskega konteksta. »Ko se srečamo z glasbo, ki zahteva drugačno vokalno estetiko, moramo razmišljati o koreninah evropske glasbe, o času in okoliščinah, v katerih so skladatelji delovali, ter o tem, kako lahko ustvarimo iskreno in prepričljivo interpretacijo.«
V zboru verjamejo, da bo Zven veličastja nadaljeval niz njihovih vse bolj prepoznavnih umetniških projektov, s katerimi se APZ France Prešeren Kranj v zadnjih letih znova uveljavlja kot eden najvidnejših slovenskih zborov. »Vsak projekt nas oblikuje,« pravi Šmid. »Naj gre za klasično zborovsko glasbo, ljudsko glasbo ali pop, vedno iščemo način, kako kot ansambel rasti in kako občinstvu ponuditi nekaj zanimivega, iskrenega in kakovostnega.« Za kranjsko občinstvo bo večer svetlobe, baročne energije in glasbene predanosti, za zbor pa novo poglavje v zgodbi, ki jo že desetletja piše z veliko srčnosti in ambicije. Vstopnice za koncerta so že na voljo, pevci in instrumentalisti pa vstopajo v zadnjo fazo priprav.