Del ustvarjalne ekipe letošnjega simpozija umetniške keramike v Vogljah / Foto: Igor Kavčič

Del ustvarjalne ekipe letošnjega simpozija umetniške keramike v Vogljah / Foto: Igor Kavčič

Poetični zapisi v keramiki

V Blagnetovi hiši v Šenčurju je na ogled razstava del, nastalih na 19. Mednarodnem simpoziju umetniške keramike V-oglje. Številni obiskovalci so na odprtju občudovali umetniška dela enajstih avtoric in avtorjev iz Avstralije, Avstrije, Estonije in Slovenije.

Razstava bo na ogled do 29. oktobra, ob torkih in petkih med 17. in 19. uro, ob nedeljah med 10. in 12. uro ali po predhodnem dogovoru (telefon 040 295 372, Niko).

Šenčur – Vsakoletno odprtje – tokrat že tretjič v obnovljeni Blagnetovi hiši – je poseben dogodek. Zaradi avtorjev, ki predstavljajo svoja umetniška dela, in zaradi številnih obiskovalcev, ki razstavo z velikim odobravanjem pospremijo na mesec dni dolgo pot, saj bo na ogled do konca oktobra.

Dogodek je pred tednom dni ob številnih obiskovalcih odprl Mešani pevski zbor Musica viva pod vodstvom Jana Gorjanca Danisa z Igraj kolo v priredbi Jakoba Ježa. Kolo je kar prava prispodoba za vztrajnost Barbe Štembergar Zupan in Nika Zupana, ki bosta prihodnje leto praznovala dvajsetletnico pripravljanja Mednarodnega simpozija umetniške keramike V-oglje, in hkrati živahnost in živopisnost, ki jo vedno znova v prvi polovici julija v ustvarjalnem vzdušju na njun vrt v Vogljah s seboj prinašajo udeleženci, mojstrice in mojstri keramike ter povabljeni likovniki iz vseh delov sveta.

Na vsakoletnem simpoziju udeleženci tako bogatijo znanje na področju umetniške keramike, mojstri in mojstrice si izmenjujejo izkušnje, bogati pa se tudi stalna zbirka umetniške keramike, ki je sicer na ogled v nadstropju Blagnetove hiše, na katero so občani Šenčurja lahko še kako ponosni. »Zanimanje ustvarjalcev z vsega sveta je še vedno veliko, kljub skromnemu proračunu pa nam vsako leto na simpozij uspe pripeljati nekaj vrhunskih umetnic in umetnikov,« je povedala Barba Štembergar Zupan in občinstvu razkrila, da bo kmalu postala mlada upokojenka, vodenje Zavoda V-oglje pa bo prevzel sin Anže. Ponos nad edinstveno umetniško zbirko in mednarodne povezave, s katerimi simpozij ime Šenčurja ponaša v svet, je v nagovoru izrazil tudi župan Ciril Kozjek.

Bogastvo raznolikosti

»Naše razstave pokažejo naš odnos do sveta, okolice, so odsev našega razmišljanja in občutenja. Hkrati pa so nam kazalnik, kako naše izražanje doživljajo naši sogovorniki ali opazovalci,« med drugim poudarja Barba Štembergar Zupan. Letošnji Mednarodni simpozij umetniške keramike je gostil enajst ustvarjalcev iz štirih držav. Med njimi so bili Greg Daly iz Avstralije, Annika Teder iz Estonije, Helene Kirchmair iz Avstrije, Gal Tič in oba gostitelja, Barba Štembergar Zupan in Niko Zupan, ter gostje Vasja Nanut, Nikolaj Mašukov, Klaudija Košenina, Zvone Ivanovič, Auri Čučnik ter fotografinja Ela Zdešar.

O razstavljenih delih posameznih avtorjev je spregovorila dolgoletna spremljevalka simpozija in poznavalka umetniške keramike Ifigenija Simonović. »Umetniška dela so si med seboj tako različna, da komaj verjamem, da gre za eno razstavo. Seveda pa ima vsak avtor svoj prostor, svojo barvo in v razstavljenem delu predstavlja svojo individualnost. Prav zato je simpozij iz leta v leto tako zanimiv, saj imamo tu in v stalni zbirki izjemne primerke evropske, kitajske, ameriške … keramike zadnjih dvajsetih let. Največji čar simpozija pa je, da so umetniška dela ustvarjena tukaj v Vogljah.«

Ob razstavljenih delih, od podob iz živalskega sveta, na keramiki izrisanih zgodb, skulptur cvetov cvetlic, figuralnih del do abstraktnih motivov, so na ogled tudi fotografski portreti posameznih avtoric in avtorjev. Letos jih je prispevala fotografinja Ela Zdešar. »S simpozijem sodelujem že od leta 2012 in vsako leto poskušam izbrati najboljše, najprimernejše mlade fotografe, ki se nekako združijo s strukturo simpozija. Ker včasih mladim manjka vrlin, kot so zagnanost, delavnost in radovednost, sem izbral Elo, ki vse te vrline ima,« je stalni sodelavec simpozija, fotograf Arne Hodalič, predstavil tokratno avtorico fotografskih portretov.

»Portreti so bili zame velik izziv. Posnela sem jih v času sončnega zahoda z modro svetlobo v ozadju, ki pomeni barvo vode, s katero delajo umetniki, rdeči odtenki pomenijo žganje gline v peči, portretiranci stojijo na žitnem polju, žito je namreč povezano z lončarstvom,« je svoj koncept portretiranja pojasnila mlada fotografinja.