Tevje
Gorenjski glas / Foto: Gg
Kranj – Domen Dimovski kot umetnik mlajše generacije deluje na področjih likovne in sodobne multimedijske umetnosti, kot sta film in animacija. Posveča se slikarstvu, grafiki, videu, risani in 3D-animaciji pa tudi grafičnemu oblikovanju. Pri tem ga zanimajo priložnosti, ki jih omogočajo interakcije med mediji, in nove ideje, ki se porajajo med analogno in digitalno vsebino.
Tokratna razstava Upepeljene krajine predstavlja tretji del avtorjevega projekta Pisma iz prihodnosti, ki je vezan na glavne označevalce, kot so meditativna misel, narava in prihodnost. Po besedah umetnostne zgodovinarke Ane Debeljak gre za rezultat raziskovanja združevanja in simbioze analognega z digitalnim. Prostorske elemente avtor prepleta s ploskovitimi – v organske oblike vstavlja digitalne zasnove, v katerih so nanizane mrežne konstrukcije, ki nakazujejo na neskončnost reprodukcij in posledično manjšanje vrednosti. S podanim sistemom nastavlja ogledalo potrošniško naravnani družbi in globalizaciji. Uporaba barv ni naključje, z njimi gradi prostor in obenem opozarja na kontrast med naravnim in umetnim, med naravo in mesti.
Umetnik si v svojih delih postavlja vprašanja, dotika se ekološke problematike in družbene ureditve v današnjem tranzicijskem obdobju in uspešno združuje družbenokritične elemente. Kljub negotovi prihodnosti in problemom, ki jih globalizacija prinaša, likovna dela Domna Dimovskega delujejo likovno in estetsko prečiščeno, s tem pa predstavljajo antitezo prenasičenosti, tako materialni kot informacijski.
Gre za upodobitev upepeljenih mest, ki jih je stalila vročina, mrzel čas pa pretvoril nazaj v kamnito pokrajino. Ob opazovanju le-teh pa moramo, kot opozarja sam avtor, biti pozorni tudi na skrite zaklade, ki so poleg pepelnatih usedlin ostali skriti kot fosili – morda pa tudi kot diamanti.