Iskrivost, zbranost, svoboda: na odru Prešernovega gledališča so mladi z gibanjem risali svetove, kjer domišljija ne pozna meja. / Foto: Primož Pičulin
Iskrivost, zbranost, svoboda: na odru Prešernovega gledališča so mladi z gibanjem risali svetove, kjer domišljija ne pozna meja. / Foto: Primož Pičulin
Oda gibanju in domišljiji
Prešernovo gledališče je znova zadihalo v ritmih teles, ki ne poznajo sprenevedanja. Na 39. regijski reviji plesnih skupin Namig, ki jo organizira JSKD OI Kranj, je oder postal prostor zgoščenih čustev, raziskovanj in iskanj.
Nastopilo je 16 plesnih skupin z vseh koncev Gorenjske – skoraj 160 mladih plesalk in plesalcev, ki so s svojimi koreografijami podčrtali raznolikost in živahen utrip sodobne plesne ustvarjalnosti v regiji.
Ples ni le gibalna forma, temveč igra, užitek, kreacija. Minljiv, neulovljiv izraz, ki vznikne iz trenutka. Strokovna spremljevalka revije Snježana Premuš, sicer ena najvidnejših ustvarjalk na področju sodobnega plesa pri nas, poudarja, da imajo revije, kot je Namig, dvojno poslanstvo: eno je pedagoško in drugo umetniško. Pedagoško gre za neizmerni vložek mentoric, njihovo iznajdljivost in subtilno poslušanje otrok. Umetniško pa za poskus, kako njihovo ustvarjalnost prevesti v odrski izraz – ne da bi jo ukalupili, ampak ji dali dih.
Nekatere točke so izstopale z natančnostjo, druge z igrivostjo – najboljše pa s tistim neizrekljivim občutkom, da se je na odru zgodilo nekaj resničnega. »Kako težko je ujeti ravnotežje med igrivim duhom otrok in zahtevami odrske forme, vemo le tisti, ki se s tem ukvarjamo strokovno,« je dodala Snježana Premuš.
Na odru smo spremljali domiselne koreografske miniature, ki so segale od barvite domišljije KD Qulenium Kranj do čutnih raziskovanj narave v interpretacijah Baletne šole Ana in Plesnega studia Impulz. Mladinska skupina Leyli nas je vodila v opazovanje kačje narave, Plesni klub Šinšin je plesal v ritmu prvobitnih sil, KUOD Bayani je ustvarjal vodne pokrajine, skupina Step (ŠD Blegoš) se je pogumno spopadla s temo odtujenosti in izključenosti, polno dvorano pa so očarali tudi nastopi mladih plesalcev kranjske in kamniške glasbene šole.
Vsaka točka je bila majhen svet zase – brez nepotrebne vsiljene tekmovalnosti. Kot opozarja strokovna spremljevalka: »Ne moremo ocenjevati plesnih stvaritev kot športne panoge. A prepoznamo lahko tisto, kar zareže v čas: ustvarjalnost, premišljenost in predvsem srčnost.«
Revije, kot je Namig, imajo tudi jasno vlogo v kulturnem in profesionalnem razvoju. Povezujejo ljubiteljske in profesionalne ravni, medgeneracijsko druženje in ustvarjalno igro. Koordinatorka JSKD za plesno dejavnost Nina Meško že leta skrbi za širjenje te poti: od lokalnih revij do državnih festivalov, od delavnic za mentorje do mednarodnih izmenjav. Mnoge današnje profesionalne plesalke in koreografi – tudi Snježana Premuš – so svojo pot začeli prav na odrih teh revij.
Zato naj ne bo presenetljivo, če bomo čez leta med vidnimi imeni sodobnega plesa zasledili koga, ki je tokrat na odru Prešernovega gledališča vprašal svet: »Kako šelesti jesensko listje?«