Ansambel Zlati časi / Foto: Nik Bertoncelj

Ansambel Zlati časi: ideja za ustanovitev je nastala na jeseniški glasbeni šoli. / Foto: Nik Bertoncelj

Iz ljubezni do Avsenikove glasbe

Na Jesenicah je zaživel ansambel Zlati časi, ki ga sestavljajo profesionalni glasbeniki in učitelji glasbe. Repertoar sloni predvsem na čim bolj avtentičnem izvajanju brezčasnih skladb Vilka in Slavka Avsenika, v program pa vključujejo tudi melodije Alpskega kvinteta in slovenske popevke.

Ansambel Zlati časi je rezultat ljubezni profesionalnih glasbenikov in učiteljev glasbe do vedno zelenih melodij Slavka in Vilka Avsenika, ki so spisane na tako vrhunski, umetelni glasbeni način, da z leti le še pridobivajo pri lepoti in sporočilnosti,« pravi Natalija Šimunovič, profesorica violine in viole iz Glasbene šole Jesenice in ena od članic novega ansambla, ki se je premierno predstavil avgusta na Slovenskem večeru na Hrušici in takoj navdušil občinstvo.

Ideja za ustanovitev ansambla je nastala na jeseniški glasbeni šoli, kjer učitelji vsako leto pripravijo koncert učiteljev. Na enem od njih so se podali tudi v narodnozabavne vode in tako je vzklila zasedba, ki jo sestavljajo štirje jeseniški učitelji glasbe in petja: poleg Natalije Šimunovič še Andreja Geržina, Blaž Tepuš in Gašper Breznik.

Andreja Geržina je solopevka, ki je diplomirala solo petje na Mozarteumu v Salzburgu in nastopala kot solistka s številnimi priznanimi orkestri. Natalija Šimunovič je po izobrazbi violinistka in violistka, kot pevka pa je delovala v ansamblih Stoparji in Rompompom Sonigen Alpen. Blaž Tepuš je pevec, član številnih zborovskih zasedb. Gašper Breznik je učitelj trobil, obenem pa tudi dirigent Simfoničnega orkestra Jesenice in Pihalnega orkestra Lesce.

Poleg njih so v zasedbi še štirje profesionalni glasbeniki. Z virtuozno svežino na harmoniki navdušuje talentirani mladi Martin Jakopič s Koroške Bele, nekdanji učenec Glasbene šole Jesenice. Na kitari drži ritem legendarni kitarist Hervin Jakončič, nekdanji član mnogih znanih ansamblov, kot so Ansambel Gorenci, Alpski odmev ter Ansambel bratov Avsenik. Za zven klarineta v zasedbi skrbita Jure Valjavec in Igor Vrhnjak, ki se izmenjujeta. Jure Valjavec je komponist, aranžer, klarinetist in član Ansambla Gašperji, sodeloval pa je pri mnogih priznanih ansamblih domače glasbe. Igor Vrhnjak je učitelj klarineta na Glasbeni šoli Idrija in dolgoletni član ansambla Rosa in Junge Wernberger. Stalnega basista pa še iščejo.

Zasedba ansambla je takšna, kot je bila izvirna zasedba Ansambla bratov Avsenik: sestavljata jo pevski tercet ter instrumentalni kvintet.

Tudi ustvarjanje avtorske glasbe

Repertoar sloni predvsem na čim bolj avtentičnem izvajanju brezčasnih skladb Vilka in Slavka Avsenika, v program pa vključujejo tudi melodije Alpskega kvinteta in zimzelene melodije zlatih časov slovenske popevke.

V prihodnje načrtujejo ustvarjanje lastne, avtorske glasbe, predvsem pa si želijo čim več nastopati. Glasbenik namreč vedno potrebuje oder, pravi Natalija Šimunovič. Na vprašanje, kako se kot klasični glasbeniki in učitelji glasbe znajdejo v narodnozabavnih vodah, pa odgovarja, da sodoben glasbeni profesionalec mora prepoznati svoje poslanstvo tudi v tem, da sprejme žanrski izziv. Poleg tega v današnjih glasbenih šolah ne poučujejo več le Mozarta, temveč se sodoben učitelj odpira vsemu, kar se dogaja na domači in svetovni glasbeni sceni. In ne nazadnje: kot učitelj glasbe oziroma glasbeni pedagog moraš sprejeti tudi vlogo nastopajočega na odru, saj le tako, iz neposredne izkušnje, za nastop na odru lahko pripravljaš svoje učence.