Prvošolci s slikanico, ki so jo prejeli ob letošnjem začetku bralne značke / Foto: arhiv šole
Prvošolci s slikanico, ki so jo prejeli ob letošnjem začetku bralne značke / Foto: arhiv šole
Dan za branje
V Osnovni šoli Orehek in njeni podružnici v Mavčičah sezono branja za bralno značko vsako leto odprejo z Bralnim maratonom, s katerim želijo mlade navdušiti za branje. En dan tako v celoti posvetijo branju in knjigam.
Bralni maraton se vedno odvija na ponedeljek, ki je najbližje datumu 17. september, ko se je rodil in umrl začetnik bralne značke France Bevk. S projektom želijo poudariti pomen branja strokovne in leposlovne literature ter spodbujati k obiskovanju knjižnice, je pojasnila učiteljica slovenščine in vodja projekta Simona Merljak. Za Bralni maraton vsako leto pripravijo posebno objavo na šolskem radiu, s katero učenci poskušajo za branje navdušiti svoje vrstnike, celotno šolo pa okrasijo z bralno dekoracijo, ki vodi do knjižnice. Običajno ta dan učitelji berejo učencem, se pogovarjajo z njimi o knjigah, v goste pridejo knjižničarka, ravnatelj ali kakšen zunanji obiskovalec ... Dan je v celoti namenjen branju in pogovoru o knjigah.
Ideja za projekt Pri nas pa beremo – Bralni maraton je na šoli vzniknila pred 18 leti, tako da je letos šolski bralni maraton postal polnoleten, je razložila Simona Merljak. »Zaključek bralne značke je vedno slovesen in takrat na šoli gostimo različne literarne in druge ustvarjalce. Za dodatno spodbudo branju pa vsako leto poskrbimo tudi za bolj slovesen začetek bralne značke.« Na Bralni maraton so letos na šolskem radiu povabili s pesmima, ki ju je napisala njihova učenka Nika Mubi (eno od njenih pesmi lahko danes preberete tudi na Mulariji). Preko dneva se nato v šoli zvrstijo raznolike dejavnosti: branje literarnih besedil, pesmi učencev, razprave o aktualnih temah, pa tudi besedne igre, pripovedovanje pravljic in ustvarjalno pisanje. Letos so se maratonsko lotili branja vseh pripovedk, ki so si jih potem ogledali v baletni predstavi Čarobno srce v izvedbi Glasbene šole Kranj. Učencem berejo tudi učitelji oziroma na predmetni stopnji učitelji branje vključujejo v svoje ure. »Pri nas namreč tudi veliko učiteljev sodeluje pri bralni znački za zaposlene Pehar za knjigoljube,« je razložila Simona Merljak.
Cilj projekta, je ob tem še dejala Simona Merljak, je razvijati ljubezen do branja in poudariti, da nas branje bogati in da je branje »najcenejše in najhitrejše potovanje po svetu ter v globine človeške duše«. Učence postopoma navajajo na tišino, zbranost in čar zgodbe, saj danes težko vzdržijo pozornost pri daljšem branju. »V naši knjižnici imamo veliko kakovostne literature, zato je pomembno predvsem, da berejo, ne glede na obliko – lahko je to knjiga, strip ali bralnik.«