Hitra proga mimo Škofje Loke in Kranja

V zadnjem času je bilo prelitega kar nekaj črnila v zvezi z rekonstrukcijo železniške proge skozi Orehek pri Kranju. Očitno je postalo, da bi taka rekonstrukcija potegnila za seboj kup težav, podobno pa tudi varianta pod Laborami.

Vsem tem zapletom bi se zlahka izognili z izgradnjo nove hitre dvotirne proge med Retečami in Rakovico zahodno od Kranja v dolžini 10 kilometrov ob obstoječem daljnovodu ali pod njim. V grobem bi šla ta trasa vzporedno z nekdanjo glavno cesto na Gorenjsko. Obstoječa železniška proga med Retečami, Škofjo Loko, Kranjem in Rakovico bi ostala in služila lokalnemu prometu tako kot doslej, dogradila pa bi se železniška proga med Orehkom oziroma Drulovko, Brnikom in Šmarco pri Kamniku, tako da letališče končno dobi železniško povezavo.

Trasa nove hitre proge bi šla več ali manj naravnost, tako da bi bila na tem odseku hitrost lahko tudi več kot 160 km/h. Tunel pod Šmarjetno goro bi bil dolg približno toliko kot projektirani tunel pod Laborami ali malenkost daljši. Predvsem pa gradnja ne bi ovirala prometa po obstoječi progi. Odpadla bi vsa prestopanja na avtobuse in zamude pri takih nadomestnih prevozih, ki močno najedajo ugled železnice in povzročajo splošno slabo voljo. Skratka, gradnja bi potekala elegantno brez nepotrebnih zapletov in težav in ne nazadnje – trasa bi bila krajša in tako rekoč brez ovinkov.

A. Lajovic

×