V prihodnjih tednih bo potekalo snemanje kolesarske infrastrukture v Kranju. / Foto: arhiv AMZS
V prihodnjih tednih bo potekalo snemanje kolesarske infrastrukture v Kranju. / Foto: arhiv AMZS
Snemanje kolesarskih površin
V Kranju se začenja projekt, v katerem bodo ocenjevali kolesarsko infrastrukturo. Skušali bodo prepoznati nevarnosti in pomanjkljivosti in zatem predlagali izboljšave za bolj varno kolesarjenje.
Kranj – Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) začenja projekt ocenjevanja kolesarske infrastrukture v petih slovenskih mestih, tudi v Kranju. Ocenili bodo kolesarske poti oziroma steze, ki jih uporabljajo kolesarji. Za projekt je AMZS prejela sredstva na letošnjem razpisu mednarodne avtomobilistične zveze FIA.
Kot so povedali na AMZS, bo ocenjevanje kolesarskih površin potekalo v sodelovanju s španskim podjetjem Factual, ki ima izkušnje z ocenjevanjem kolesarskih površin v več evropskih (vele)mestih. To uporablja digitalno orodje oziroma programsko rešitev za ocenjevanje kolesarske infrastrukture Lane Patrol, ki pomaga prepoznati nevarnosti, pomanjkljivosti in infrastrukturne napake ter predlaga izboljšave.
»Kolesarjenje, tako po dnevnih opravkih kot v rekreativne namene, je v Sloveniji vse bolj priljubljeno, naloga in odgovornost vseh pristojnih institucij ter urbanistov in načrtovalcev kolesarske infrastrukture pa je, da je ta čim bolj varna za uporabnike. Upamo in želimo si, da bi ta pilotni projekt ocenjevanja kolesarske infrastrukture v Sloveniji okrepil prizadevanja za bolj varno mikromobilnost,« je dejal Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS.
In kako bo potekalo ocenjevanje? Kot so pojasnili, ima postopek ocenjevanja površin po metodologiji Lane Patrol tri faze: snemanje površin, obdelava podatkov in priprava poročila. Snemanje poteka s pomočjo mobilne aplikacije na kolesu, ki med vožnjo samodejno zajema geolocirane (GPS-označene) fotografije oziroma posnetke kolesarske infrastrukture. Zbrane slike in podatki se sinhronizirajo v spletno orodje, kjer Lane Patrol »mapira« kolesarsko mrežo. Kolesarska površina oziroma pot se razdeli v segmente (npr. na vsakih 10 metrov) in za vsak segment se oceni več kot 40 atributov – širina poti, označbe, ovire, zaščitne ograje, prehodi, križišča ... Na podlagi posebne metodologije se nato določijo ravni tveganja za posamezne segmente. Kjer je infrastruktura slabša, je tveganje večje. Orodje nato samodejno pripravi scenarije izboljšav oziroma predloge sprememb, ki prispevajo k bolj varnemu kolesarjenju.
Rezultati ocenjevanja bodo znani konec marca 2026. Poleg Kranja bo ocenjevanje potekalo še v Ljubljani, Kopru, Velenju in Novem mestu.