Kranj – »Smo proti katerikoli trasi severne obvoznice in tudi proti brezkompromisni pozidavi tega okolja,« je na srečanju krajanov krajevne skupnosti Vodovodni stolp s kranjskim županom Matjažem Rakovcem in ekipo mestne uprave sporočil Iztok Prezelj, predstavnik civilne iniciative Zeleno srce Kranja, ki je pod svojo peticijo zbrala okoli 1800 podpisov. Šlo je za prvo tovrstno srečanje v največji kranjski krajevni skupnosti po šestnajstih letih, na katerem so govorili predvsem o načrtovanih spremembah občinskega prostorskega načrta (OPN) na njihovem območju, še zlasti o prestavitvi severne obvoznice in širitvi športnega parka Stanka Mlakarja na Rupovškem polju.
»Tako radikalen poseg v naš prostor zahteva participacijo vseh. Hvala vam za ta posvet. Po našem mnenju bi moral biti že prej, preden ste razgrnili spremembe OPN, in zdaj se popravljajo napake. Opravljate svoje delo, ampak brez nas enostavno ne bo šlo. Teh 1800 podpisov lahko povečamo na štiri tisoč podpisov. Zeleno srce Kranja so verni - neverni, meščani - vaščani, mladi - stari, ženske - moški ... Kdor gre v radikalne okoljske spremembe brez podpore ljudi, ta nima politične prihodnosti,« je še povedal Prezelj.
Rakovec je poudaril, da se je Mestna občina Kranj postopka noveliranja OPN lotila na transparenten način, med drugim je javno razgrnitev z zakonsko predpisanega meseca dni podaljšala na dva meseca in tri tedne. Spremembe in dopolnitve OPN sicer obsegajo pobude, ki so jih prejeli v obdobju 2014–2021.
»Leta 2014 sploh vedeli niste, da se sprejema OPN, ker če bi vedeli, bi zagotovo že takrat šli vsi pokonci,« je pojasnil. Kot je napovedal, bo občina izvedla še dodatno javno razgrnitev, ki je sicer zakon ne zahteva, da bodo občani seznanjeni, kakšen bo končni predlog sprememb OPN, ki ga bo v obravnavo prejel mestni svet.
{infbox-new-50}7962{/infbox-new-50}Glede severne obvoznice je župan povedal, da je obstoječa trasa zanjo rezervirana že od leta 2010, Krajevna skupnost Primskovo pa je leta 2016 podala pobudo, da se premakne severneje, čez Rupovško polje. »Dam pa vam besedo, da te pobude ne bomo dali naprej, ker smo dobili namig, da ta severna severna obvoznica ne bo šla skozi pri vseh 27 soglasodajalcih. Obstoječa trasa pa je še vedno notri in za obstoječo traso ni nihče dal pobude, a tudi moja ideja je, da se umakne. Ideja je, da se trasa severne obvoznice od Vrtača na Primskovem do Jezerske ceste pusti, drugi del obvoznice pa bi šel samo od Bleiweissove ceste do Koroške ceste, kjer se gre v Struževo. Tam je predvidena umestitev gorenjske bolnišnice, tudi novega doma za upokojence in nov zdravstveni dom,« je dejal župan, ki meni, da se nikoli niti ne bi našlo zadosti denarja za viadukt čez kanjon Kokre.
Nasprotno od krajanov pa župan podpira širitev športnega parka Stanka Mlakarja. Dejal je: »Dejstvo je, da Kranj potrebuje nove športne objekte. V Kranju bo v štirih letih zgrajenih tisoč novih stanovanj, zaživele bodo mlade družine, mladi pa potrebujejo športne površine.«
Krajani so na drugi strani opozorili, da je Rupovško polje že zdaj namenjeno rekreaciji številnih občanov in da bi bilo treba športne površine tudi iz urbanističnega in prometnega vidika razpršiti na več lokacij po občini in jih ne koncentrirati le na eni lokaciji. »Tukaj imamo atletiko, nogomet, plavanje, hokej in tenis, vse na eni lokaciji. Če to damo na več lokacij, menim, da bo tisti, ki ga bo posamezen šport zanimal, tudi gravitiral na tisti konec Kranja, na ta način pa lahko razbremenimo območja,« je povedal Anže Zalaznik. Župan je odgovoril, da so v Kranju po veljavnem OPN zemljišča, namenjena za športne površine, pri kranjskem stadionu. »Če bomo razpršili vsa ta športna igrišča, bomo morali pri vsakem takem športnem igrišču zgraditi nova parkirišča, urediti nove komunikacijske poti. Kranj ni tako velik, da bi si lahko privoščil imeti velik stadion še na drugi strani, ker imamo premalo zazidljivih površin.«
Na vprašanje krajanke, kako bodo razbremenjevali promet pri športnem parku ob njegovi morebitni širitvi, je Marko Čehovin, vodja gospodarske dejavnosti in promet, odgovoril, da je bila v okviru celovitih prometnih rešitev predvidena severna obvoznica. Če te ne bo, se bodo uporabljale obstoječe cestne povezave, ob tem pa bo MOK spodbujala uporabo javnega prometa in druge oblike trajnostne mobilnosti.
Oglasil se je tudi kmet Janez Strupi z Rupe in poudaril, da svojih zemljišč na Rupovškem polju noče prodati. »Imam dva otroka, oba sta zagnana, da bosta kmetovala. In na ta način moja kmetija in moj rod propade. Dejansko imam vso zemljo nasproti stadiona in ne vem, kaj bi naredil, če mi enkrat to gre.«