Dogodek je bil priložnost za povezovanje, izmenjavo izkušenj in sklepanje novih sodelovanj – s pogledom, uperjenim v prihodnost. / Foto: Nik Bertoncelj

Dogodek je bil priložnost za povezovanje, izmenjavo izkušenj in sklepanje novih sodelovanj – s pogledom, uperjenim v prihodnost. / Foto: Nik Bertoncelj

Prihodnost turizma na Bledu

V okviru priprave nove strategije razvoja turizma do leta 2045 je Javni zavod Turizem Bled organiziral turistični forum, na katerem so razpravljali o viziji razvoja blejskega turizma.

Bled – Turizem je imel v zadnjih letih na območju Bleda nekoliko negativen prizvok, zato so se na Turizmu Bled odločili, da pripravijo blejski turistični forum, kjer bi orisali svoje delovanje in poglede na razvoj turizma. »Želeli smo predstaviti pozitivne učinke turizma, se zazreti v prihodnost in skupaj odpreti razpravo o vseh vidikih te dejavnosti, ki po mojem prepričanju ostaja ključnega pomena za Bled in njegovo širšo okolico. Vpeta je v prostor in odvisna od lokalnega okolja, kar zahteva prilagajanje,« je poudaril Blaž Veber, direktor Turizma Bled.

Letos se izteka obstoječa strategija razvoja turizma na Bledu, ki je zajemala obdobje od leta 2018 do 2025. Na Turizmu Bled zato že snujejo novo, dolgoročnejšo strategijo, usmerjeno v prihodnost naslednjih dvajset let. Na srečanju so skupaj s turističnimi deležniki in širšo zainteresirano javnostjo razpravljali prav o prihodnjem razvoju in viziji blejskega turizma. »Idej je veliko, večji izziv pa je, kako jih uresničiti,« je dejal Veber.

Analiza izvajanja obstoječe strategije je po njegovih besedah pokazala, da številni projekti niso bili uresničeni, pri čemer izstopa zlasti izziv umeščanja infrastrukture v prostor. »Gre za ključen element razvoja turizma, ki pa ga je treba načrtovati dolgoročno. Uspešna izvedba je mogoča le ob jasno zastavljeni skupni viziji ter tesnem sodelovanju različnih deležnikov,« je pojasnil, ob tem pa dodal, da temeljna usmeritev ostaja razvoj turizma v smeri butične destinacije in edinstvenega doživetja predvsem za zahtevnejše goste.

Sol za smreko

Na forumu so podpisali tudi namero o sodelovanju med občinama Piran in Bled s projektom Sol za smreko. »Kot dve močni blagovni znamki slovenskega turizma smo se že večkrat neformalno srečali ter ugotovili, da imamo veliko skupnih izzivov, priložnosti in tudi težav. Temu je sledila ideja o povezovanju in sodelovanju na ravni konkretnih projektov,« je povedal Veber.

Bled, znan tudi po pokljuških gozdovih, bo v zimskem času na Tartinijev trg v Piran pripeljal smreko, medtem ko bodo piranski solinarji na Bled pripeljali večjo količino soli, ki bo na voljo obiskovalcem. Sodelovanje med destinacijama se bo razširilo na področje kulture in kulinarike – tako se bo v Portorožu predstavila blejska kremna rezina, na Bledu pa bo poudarek namenjen uporabi piranske soli pri določenih produktih. Partnerstvo se bo odražalo tudi skozi različne prireditve, prva med njimi bo Solinarski praznik 26. aprila, kjer se bo destinacija Bled predstavljala s promocijskim materialom.

Kot je poudarila Sara Pfeifer Milčinović iz Turističnega združenja Portorož, si bosta destinaciji s skupnim oblikovanjem usklajenih turističnih produktov in doživetij prizadevali še okrepiti svojo prepoznavnost kot ključna nosilca slovenskega turizma. Poseben poudarek bo namenjen podaljševanju turistične sezone in spodbujanju obiska zunaj poletnih mesecev. Ob tem pa se tako Bled kot Portorož srečujeta s podobnimi izzivi – med njimi izstopajo visoke cene nepremičnin, prometna obremenjenost, pomanjkanje kadra in struktura nastanitvenih kapacitet.