Novi most pri nekdanji Planiki bo predvidoma zgrajen letos, jeseni je predvideno tudi rušenje starega mostu. / Foto: Tina Dokl
Novi most pri nekdanji Planiki bo predvidoma zgrajen letos, jeseni je predvideno tudi rušenje starega mostu. / Foto: Tina Dokl
Podpora dvema projektoma
Mestna občina Kranj bo prejela sofinancerska sredstva za novi most pri nekdanji Planiki in za uvedbo digitalnih rešitev za optimizacijo prometa ter spodbujanje trajnostne mobilnosti.
Kranj – Mestna občina Kranj je pridobila sofinanciranje gradnje novega mostu čez Savo pri nekdanji Planiki v višini 1,3 milijona evrov iz mehanizma Celostnih teritorialnih naložb; Evropska unija in država bosta prispevali vsaka po polovico. Celoten projekt rekonstrukcije Savske ceste in mostu, ki poteka od jeseni in je predpogoj za začetek gradnje stanovanjske soseske Ob Savi z 269 stanovanji (investitor Stanovanjski sklad RS), je sicer vreden devet milijonov evrov, od tega gradnja mostu 2,7 milijona evrov. V Kranju za ta projekt pričakujejo še dodatno sofinanciranje iz naslova ukrepa sanacij po poplavah in mehanizma Dogovor za razvoj regij.
Dela na novem mostu potekajo po načrtih. Trenutno je že postavljen opornik na desni strani struge, sledi še gradnja levega opornika. Izvajajo se dela na črpališču in na cesti mimo nekdanje Planike. Novi most bo predvidoma zgrajen letos, jeseni je predvideno tudi rušenje starega, ki je zaprt od poplav avgusta 2023. Občina bo v tem času poskrbela tudi za novo črpališče za kanalizacijo.
Na kranjski občini so se v minulih dneh razveselili tudi evropskih sredstev za projekt CTN MO KR Digitalno, ki jih je odobrilo ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj. Iz Evropskega sklada za regionalni razvoj bodo prejeli skoraj 909 tisoč evrov za uvedbo digitalnih rešitev za optimizacijo prometa in spodbujanje trajnostne mobilnosti. Načrtovani projekt, vreden 3,3 milijona evrov, vključuje uporabo sodobnih tehnologij za vzpostavitev prometno-upravljavskih sistemov, ki bodo podpirali večmodalne oblike mobilnosti. Omogočali bodo podporo uporabi javnega potniškega prometa, vključno s spremljanjem števila potnikov, enostavno in uporabniku prijazno prestopanje med različnimi oblikami mobilnosti, izvajanje ukrepov trajnostne parkirne politike in omejevanje motornega prometa v mestnem jedru, na območjih prijaznega prometa in v brezemisijskih conah.
Ključni element projekta bo vzpostavitev vertikale za trajnostno mobilnost znotraj celovite digitalne platforme Pametni Kranj, ki bo omogočila tehnološko podprto, učinkovitejše in okolju prijaznejše mestno prometno upravljanje.