Kolesarska povezava sicer ostaja zaprta na celotni 13-kilometrski trasi. / Foto: Tina Dokl

Kolesarska povezava sicer ostaja zaprta na celotni 13-kilometrski trasi. / Foto: Tina Dokl

Gradnja v Soteski se odmika

Potem ko je bilo zaradi gradbenih zapletov in posledično ponovnega projektiranja odseka kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem v Soteski za ta del pridobljeno novo gradbeno dovoljenje, se po pritožbi enega od lastnikov zemljišč, Nadškofije Ljubljana, začetek ponovne gradnje spet odmika.

Bohinjska Bistrica – Prihodnji teden bi se v Soteski, na odseku kolesarske povezave Bled–Bohinj, morala ponovno začeti gradbena dela. Ta so bila v začetku leta prekinjena, potem ko so ugotovili, da železniška infrastruktura ne bo prenesla vpetja kolesarske steze. Investitor je moral ta del trase na novo projektirati in zanj pridobiti novo gradbeno dovoljenje. To je tudi storil, a se dela ne bodo začela, ker je bila na novo gradbeno dovoljenje, kot so potrdili na Družbi RS za infrastrukturo, s strani ljubljanske nadškofije vložena pritožba. Nadškofija, ki je ena od lastnic zemljišča, po katerem je speljana trasa kolesarske steze, se je na gradbeno dovoljenje pritožila iz procesnih razlogov. Po njihovi oceni namreč ni bilo mogoče nedvoumno ugotoviti, na katere nepremičnine se sprememba gradbenega dovoljenja nanaša.

Občini Bohinj in Bled bosta morali, če povezava do oktobra prihodnje leto ne bo končana, vrniti skoraj tri milijone evrov evropskega denarja.

Župan Bohinja Jože Sodja je pojasnil, da je za pritožbo izvedel iz medijev, in dodal, da si ne upa niti pomisliti, kaj ponovna zaustavitev del pomeni. Kot poudarja, gre za neodgovorno igranje z javnimi sredstvi, saj se rok za izgradnjo izteka, občini Bohinj in Bled pa bosta morali, če povezava do oktobra prihodnje leto ne bo končana, vrniti skoraj tri milijone evrov evropskega denarja.

Kolesarska povezava sicer ostaja zaprta na celotni 13-kilometrski trasi, čeprav je bohinjski del med Sotesko in Bohinjsko Bistrico gradbeno popolnoma končan. Tam namreč manjka del zaščitnih ograj in tudi na tistem delu je lastnik, s katerim se ne morejo dogovoriti, ljubljanska nadškofija. Tej naj bi bilo kljub že sklenjeni pogodbi o služnosti zaradi kršenja dogovora onemogočeno gospodarjenje z zalednimi gozdovi. Zato so državi že predlagali zamenjavo gozdov v zaledju trase z enakovrednimi nadomestnimi gozdovi. Na odgovor države še čakajo, pri dogovorjenih pogodbenih obveznostih pa bodo vztrajali, so pojasnili.

Čeprav je kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem tudi to sezono ostala uradno zaprta, pa je bila vse poletje zelo obiskana. Kot je povedal župan Jože Sodja, kolesarjev, ki so jo uporabljali, niso kaznovali. V Bohinju so namreč prepričani, da je regionalna cesta, na kateri je vso sezono zelo gost promet, zanje zagotovo nevarnejša kot še neodprta kolesarska pot.

Izrazil je tudi upanje, da se bodo čim prej dogovorili z lastnikom zemljišč na obeh odsekih. Kdaj in če se bo to zgodilo pravočasno, pa ni mogoče napovedati. Za zdaj je znano le, da se začetek del, predvidenih za 15. september, zamika do pridobitve pravnomočnega gradbenega dovoljenja.