Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh: »Javne predstavitve so namenjene temu, da pridobimo mnenja in odzive ljudi in jih skušamo v čim večji meri tudi upoštevati.« / Foto: Primož Pičulin

Trasa v grobem določena, možna odstopanja

Gorenjsko železniško progo čaka temeljita posodobitev in dograditev z drugim tirom. Državni načrtovalci pravijo, da je trasa okvirno določena, možna pa so odstopanja oziroma drugačne tehnične rešitve.

Predloge in pripombe na državni prostorski načrt je mogoče podati v času javne obravnave, ki poteka do 26. julija. Gradivo je objavljeno na spletnem portalu gov.si, v fizični obliki pa tudi v prostorih Mestne občine Kranj in občin Medvode, Škofja Loka, Kranj in Naklo.

Kranj, Škofja Loka, Medvode – V minulih dneh so v Medvodah, Škofji Loki in Kranju potekale javne predstavitve predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo z okoljskim poročilom. Nadgradnja gorenjske železniške proge na dobrih 29 kilometrov dolgem odcepu od Ljubljane do Kranja in z dodatnim 4,6 kilometra dolgim odcepom do Naklega predvideva dograditev z drugim tirom v koridorju obstoječe proge, kar bo omogočalo hitrost vlakov do 160 kilometrov na uro. Za večjo varnost bodo odpravili skoraj vse nivojske prehode, povečala se bo pretočnost, posodobili bodo železniške postaje, proga bo omogočala do 740 metrov dolge tovorne vlake. Predvidenih je 195 rušitev, od tega 25 stanovanjskih objektov.

»Gorenjska proga si po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito prenovo. Želimo izboljšati prometno varnost, hitrost, frekvenco. Kranjčani bodo lahko iz središča Kranja v 15 minutah prišli v središče Ljubljane. Javne predstavitve državnega prostorskega načrta so namenjene temu, da pridobimo mnenja in odzive ljudi in jih skušamo v čim večji meri tudi upoštevati. Trasa je v grobem določena, možna pa so odstopanja oziroma drugačne tehnične rešitve. Ljudem bomo prisluhnili na podlagi argumentov,« je povedal državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh.

Nadgradnja proge od Kranja do Jesenic je predvidena z drugim državnim prostorskim načrtom, za katerega je vlada marca sprejela sklep o pripravi.

Medvode

Predlog državnega prostorskega načrta predvideva, da se dvotirna proga po prečkanju regionalne ceste Stanežiče–Jeprca odmakne od obstoječe trase ter skozi pokriti vkop in predor Medno pripelje v občino Medvode, kjer prečka preško polje, se vrne na traso obstoječega tira, po prečkanju Sore pa se ponovno odmakne in po pokritem vkopu nadaljuje proti Škofji Loki. Na torkovi javni predstavitvi načrta v Medvodah so se udeleženci, med katerimi jih je bilo kar nekaj iz sosednje mestne občine Ljubljana, glasno odzvali na načrtovano ukinitev postaje v Mednu, izrazili so skrb glede vplivov na okolje in kvaliteto življenja, poleg konkretnih vprašanj glede trase oziroma nadgradnje proge jih je zanimal terminski plan in med drugim tudi razlog za hitrost, ki naj bi jo dosegali vlaki.

Na občini so po razpravi izrazili pričakovanje, da bodo pripravljavci načrta upoštevali vse smiselne pripombe občanov. »Z vsemi občani, ki bi jih nova ureditev najbolj prizadela, pa bo moral naročnik poiskati individualne rešitve.« Veseli jih, da je bil upoštevan velik del pripomb, ki so jih občani in Občina Medvode podali na lanski predstavitvi. »Pri vseh pripombah Občine Medvode, ki se nanašajo predvsem na javno infrastrukturo na našem območju, nam žal še nismo uspelo zbližati stališč, a verjamemo, da nam bo ministrstvo prisluhnilo in našlo ustrezne rešitve.« Vseeno je treba poudariti, so dodali, da novi predlog železniške trase prinaša mnoge rešitve, ki bi izboljšale kakovost bivanja občanov, saj se velik del proge prestavlja v pokrite vkope ali tunele. »Kakovosten in pogostejši javni železniški promet pa predstavlja tudi okolju in občanom prijaznejšo mobilnost.«

Škofja Loka

Gradnja drugega tira na škofjeloškem območju prav tako prinaša nekaj sprememb. Predstavniki ministrstev za infrastrukturo ter naravne vire in prostor in projektanti so prejšnji teden v dvorani pri Svetem Duhu predstavili predlog državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge. Nova proga bo potekala po nasipu na Sorškem polju, iz smeri pokritega vkopa Senica, na obstoječo progo pa se bo priključila pri Godešiču. Retečani bodo dobili novo postajališče ob državni cesti, v celoti obnovljena bo tudi postaja v Škofji Loki, vas Trata bo dobila nova podhod in podvoz. Stara železnica skozi Reteče bo opuščena, zaradi nove pa bodo skrčili gozd in zmanjšali kmetijska zemljišča na Sorškem polju, ki pa je, kot so opozarjali prebivalci, tudi vodovarstveno območje.

Podžupan Robert Strah je povedal, da je bilo na lanski javni tribuni v Retečah kar glasno nasprotovanje obstoječi progi, da se premakne železniška proga iz naselja Reteče. »Prisluhnila sta tudi država in projektant v delu priprave državnega prostorskega načrta. Bistven del je, da se povečuje varnost, da ni več nivojskih prehodov, na 15 minut se pričakuje taktni vozni red. So pa posegi v okolje in prostor kar precejšnji. Trenutno smo v fazi oblikovanja pripomb, tako da je zadeva še zelo živa, možnosti za to je še dovolj, na občini smo za pripombe na voljo vsak dan,« je pojasnil Strah. Občani, kakih sto se jih je zbralo pri Svetem Duhu, so v veliki meri menili, da bi se bilo treba več pogovarjati o tem, kaj želijo občani, in upoštevati njihove predloge.

Kranj

Na kranjskem območju, kjer je tudi predvidenih več rušitev, od tega osmih stanovanjskih objektov, poteka dvotirna železniška proga sprva po obstoječi trasi čez Kranjsko-Sorško polje. Na Laborah se proga usmeri zahodno od obstoječega tira, s čimer se izogne Orehku, in se v 2,1 kilometra dolgem predoru okoli 15 metrov pod Ljubljansko cesto spusti proti Železniški postaji Kranj. To bodo popolnoma prenovili, ob njej načrtujejo tudi novo kranjsko avtobusno postajo, tako da bo na kolodvorskem območju nastalo moderno multimodalno vozlišče. Glavni krak prenovljene proge se bo od tam nadaljeval proti Jesenicam, v načrtih pa je tudi posodobitev obstoječe proge proti Struževem in naprej do Naklega. Predlog načrta predvideva povsem nov most čez Savo s hodnikom za pešce in kolesarje ter novo potniško postajališče v Struževem in tovorno postajo Kranj Polica. Načrtovan je tudi odcep, ki omogoča potencialno navezavo železniške proge proti Letališču Jožeta Pučnika, kar pa ni predmet tega državnega prostorskega načrta. Železniška proga se od tam nadaljuje po trasi obstoječega tira kot enotirna proga do Naklega.

Na javni predstavitvi so največ nezadovoljstva izrazili krajani Struževega, in sicer zaradi umestitve tovorne postaje na struževsko polje, saj jih skrbita tako izguba kmetijskih površin kot povečan hrup. Kranjski župan Matjaž Rakovec je ob tem napovedal skupni sestanek predstavnikov krajevnih skupnosti od Žabnice do Struževega, na katerem bodo oblikovali skupne predloge in pripombe. »Naš največji izziv je, da zadržimo kmetijske površine oziroma da država najde ustrezne nadomestne površine,« je povedal.

»Gre za velik in izjemno pomemben projekt. Pri tako velikih projektih pride tudi do kakšnih napačnih informacij ali interpretacij, zato zelo cenim, da so pristojni danes tukaj pri nas odkrito povedali, kaj ta projekt pomeni in kaj prinaša. Osebno menim, da je tudi za Struževo to velika pridobitev. Neposredno bodo povezani s centralnim potniškim terminalom, nov most bo imel tudi povezavo za pešce in kolesarje. Za vse bo močno olajšana pot v Ljubljano. Vsi, ki za to zdaj uporabljamo cesto, vemo, kaj to pomeni. To bo velik prihranek pri času in živcih. Zelo pomembno je, da dobimo moderno železniško in avtobusno postajo in razbremenimo središče Kranja avtobusnega prometa,« je ob koncu predstavitve še dejal Rakovec.

Oddajte svoj komentar

Kranj 24°

pretežno jasno
vlažnost: 63 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

17/32

četrtek

17/32

petek

19/26

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 20. julij 2024

Spominska slovesnost v Dolenji vasi

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 20. julij 2024

Praznovanje godu sv. Marjete

OBVESTILA / Škofja Loka, 21. julij 2024

Srebrna maša Robija Friškovca

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 21. julij 2024

Blagoslov vozil na Šmarjetni gori

OBVESTILA / Škofja Loka, 21. julij 2024

Srebrna maša Robija Friškovca

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 21. julij 2024

Praznovanje godu sv. Marjete

RAZSTAVE / Kranj, 22. julij 2024

Razstava udeleženk likovnega tečaja

IZLETI / Kranj, 23. julij 2024

Kolesarski izlet v dolino Hrastnice

 

 
 

 

 
 
 

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...

Analiza / 14:03, 18. julij

Ob razpravah o lokaciji nove gorenjske bolnišnice naj opozorim na argument, ki ga v analizi ministrstva za zdravje ni zaslediti, pa bi moral...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 10:35, 18. julij

Bolnišnica sredi prometnega mesta ni dobra rešitev. Že zdaj so kolone avtomobilov v tistem koncu, kaj bi bilo šele potem. V Murski Soboti j...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:21, 17. julij

U Radolc je tkole. Se nekaj zgodi, npr. gre fabrika drugam, nobenmu mar. Se zapre ulica, nikomur mar. Se ukine ulica, še manj. No, in tudi ...

Kmete moti trasa plinovoda / 17:31, 16. julij

Vse to se dogajo ker službe MO Kranj ne sčitijo interesa občanov.Ne vem ali je ležernost ali strokovnost ljudi ki zasedajo ključna delavna...

Na olimpijskih igrah tudi številni Gorenjci / 15:41, 13. julij

Tale Franjo bi pa lahko uporabil drugo besedo, npr. skregan, razdvojen. Sicer pa v športu uk'p držimo.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 11:05, 12. julij

Edina logična lokacija je Kranj, ki ima sam več prebivalcev kot celotna zgornja gorenjska skupaj. Je tretje največje slovensko mesto in edino brez bolnišnice.