Pogrešajo enajstletnega Aldina Mutapčića
Kranj – Konec aprila se končuje dveletni okoljski projekt Zeleni pingvin, v katerem so pilotno sodelovale po tri kranjske in ljubljanske osnovne šole ter ena norveška. Kot so v sredo poudarili na zaključnem dogodku v kranjski Kovačnici, je bil uspešen in ga želijo nadaljevati. Projekt Zeleni pingvin – Green Penguin sicer sofinancirata Norveški finančni mehanizem ter ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v višini dobrih 764 tisoč evrov, v njem pa je združilo moči pet partnerjev: vodilni partner Iskraemeco Kranj, mestni občini Kranj in Ljubljana, DOVES FEE Slovenija – Ekošola in norveška fundacija za okoljsko izobraževanje.
Osrednji cilj Zelenega pingvina je razvoj digitalne platforme za podporo pri doseganju ogljične nevtralnosti s pomočjo izobraževanja in vključevanja prebivalcev. Glavni namen aplikacije je ozaveščanje otrok in njihovih staršev o varovanju okolja, razumevanju ogljičnega odtisa in podnebnih sprememb. Zeleni pingvin namreč v spletni in mobilni platformi spodbuja otroke k vzpostavljanju vsakodnevnih navad, ki pripomorejo k nižanju ogljičnega odtisa tako na individualni kot na ravni šole. Vodja projekta Vladimir Miloševič iz Iskraemeca je povedal, da je platforma v zadnjih mesecih na podlagi vprašanj in želja šol in učencev doživela veliko sprememb. »V prihodnje želimo še razširiti vsebine in omogočiti več motivacije v obliki nagrad. Zagotovo bo projekt živel naprej, mi ga vidimo kot olajšanje načina učenja za vse – tako za izobraževalce kot za otroke,« je povedal.
Ob zaključku projekta so razglasili tudi najuspešnejše šole pri doseganju največjega zmanjšanja ogljičnega odtisa, izračunanega s pomočjo aplikacije Zeleni pingvin. Zmagala je Osnovna šola Predoslje, ki je – kot so poudarili – z vsemi aktivnostmi dokazala, da je pravi ambasador zelenega učenja in trajnostnega razvoja. Vodja projekta na šoli Boštjan Orehar je pojasnil, da so v projektu Zeleni pingvin sodelovali učenci od šestega do osmega razreda: »Projekt se mi zdi zelo zanimiv. Upam, da se bo razvijal še naprej, saj projekt, ki je samemu sebi namen, ni dober. O tej temi se je treba veliko pogovarjati, saj če mladi slišijo, se lahko na tem področju tudi kaj naredi.«