Pogrešajo enajstletnega Aldina Mutapčića
Kranj – Pred dnevi je bila avla v pritličju Mestne knjižnice Kranj polna obiskovalcev. Na odprtju fotografske razstave Vilinski mojstri Andreje Peklaj so se zbrali številni kolegi iz fotografskih vrst ter ljubitelji dobre fotografije. Ne brez razloga, odlična fotografinja, nosilka naziva EFIAP (exelenca FIAP) pri Mednarodni zvezi za fotografsko umetnost FIAP se tokrat predstavlja s serijo fotografij kačjih pastirjev.
Kot k razstavi zapiše filozof in fotograf Peter Kuralt, je Andreja Peklaj v svojem petdesetletnem ustvarjalnem opusu slovensko fotografsko krajino trajno zaznamovala z mnogoterimi impresivno navdihujočimi podobami narave in njene najgloblje skrivnostnosti. »Širši javnosti znana predvsem po svojih sublimnih zabeleženjih Cerkniškega jezera, ki jih je pod okrilje vzel celo Unesco, se nam tokrat predstavlja s serijo fotografij kačjih pastirjev, ki jih je v izpreženi radovednosti skozi daljše obdobje svojega fotografskega ustvarjanja beležila na film, v zadnjem času pa tudi na digitalni senzor.«
Pred devetimi leti je serijo prvič predstavila v cerkniški knjižnici, zdaj je na ogled v Kranju. »Andreja, ko gledam tvoje fotografije teh čudovitih živali, slišim brenčanje njihovih kril, piš vetra in šum vode. Čutim vonj travnikov in neizmerno željo, da se s temi bitji podam na jutranji ples ... Še več, da se oprimem kril enega od njih in poletim daleč v preteklost, v čase, ko se je na našem modrem planetu rojevalo življenje,« je v nagovoru dejal kolega Alen Lacijan iz Fotografskega društva Janez Puhar Kranj.
Ko si te drobne žuželke krhkih prosojnih krilc v vsej barvni raznolikosti na fotografijah ogledujemo čisto od blizu, ne moremo, da jih ne bi vzljubili in v mislih osvojili. Zdi se, da izžarevajo neko energijo. Andreja Peklaj jo zna začutiti, ko pravi: »Na energetskem nivoju se povežem z njimi, se umirim in jih prosim, da se mi pustijo fotografirati.« Čudoviti »vilinski mojstri« bodo v knjižnici na ogled vse do 13. maja.