Na sredinem dogodku v Ljubljani je potekalo tudi interaktivno izobraževanje osnovnošolcev prve triade. / Foto: AVP/STA

Za varnost pešcev moramo skrbeti vsi

Okoli sedemdeset odstotkov smrtnih prometnih nesreč pešcev povzročijo vozniki motornih vozil, največkrat osebnih avtomobilov. Trideset odstotkov slovenskih pešcev priznava, da prečkajo cesto tudi ob rdeči luči.

Ljubljana – Na osrednjem dogodku v okviru nacionalne preventivne akcije za večjo varnost pešcev Bodi viden, bodi previden, ki v Sloveniji poteka do nedelje, so v sredo poudarili, da večletne analize kažejo, da so za okrog 70 odstotkov smrtnih prometnih nesreč pešcev odgovorni vozniki motornih vozil, največkrat osebnih avtomobilov. Letos je sicer stanje varnosti pešcev nekoliko boljše kot v enakem obdobju lani, v prometnih nesrečah je do 10. oktobra življenje izgubilo sedem pešcev, lani pa devet. Za primerjavo: pred dvajsetimi leti je na slovenskih cestah letno izgubilo življenje približno 50 pešcev. Takšno izboljšanje so dosegli z vrsto ukrepov, a vendarle bi bilo mogoče z odgovornostjo vseh udeležencev v prometu stanje še izboljšati, so poudarili.

Dragica Sternad Pražnikar, vodja Sektorja za preventivo in vzgojo v cestnem prometu na Agenciji za varnost prometa (AVP), je predstavila rezultate najnovejše mednarodne raziskave ESRA3, v kateri je sodelovala tudi Slovenija. V njej so sodelujoči slovenski anketiranci med drugim priznali, da jih je v zadnjih tridesetih dneh prečkalo cesto izven označenega prehoda kar 68 odstotkov, kar je več od povprečja EU (66 odstotkov), prehod za pešce pa jih je ob rdeči luči prečkalo 30 odstotkov (v EU 45 odstotkov). Med hojo je skoraj 62 odstotkov pešcev v Sloveniji na mobilnem telefonu bralo sporočila, slušalke pa jih je uporabljalo dobrih 29 odstotkov. Pod vplivom alkohola je bilo v prometu udeleženih skoraj 29 odstotkov pešcev, ki so odgovorili na spletni vprašalnik.

V času akcije med drugim poteka okrepljen nadzor policije, ki preverja spoštovanje predpisov pri pešcih in voznikih motornih vozil. Aktivnosti so usmerjene v pravilno prečkanje ceste, izsiljevanje pešcev na prehodih za pešce, upoštevanje prometne signalizacije, uporabo površin, namenjenih pešcem, pravilnemu parkiranju in ustavljanju na površinah za pešce. Policisti pa bodo pozorni tudi na to, ali pešci – predvsem v temnejšem delu dneva – uporabljajo odsevna telesa in nosijo svetlejša oblačila, da bi jih vozniki bolje videli. »Namen izvajanja aktivnosti policistov je povečanje zavedanja, da moramo za varnost najranljivejše skupine prometnih udeležencev, torej pešcev, skrbeti vsi. Tudi sicer lahko za varno udeležbo v prometu najbolje poskrbimo sami, s svojimi ravnanji. Če bi se tega vsi zavedali, bi bilo nesreč in žrtev bistveno manj,« je povedal Matjaž Leskovar, višji samostojni policijski inšpektor v sektorju prometne policije na generalni policijski upravi.

Oddajte svoj komentar

Kranj 21°

pretežno jasno
vlažnost: 94 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

17/28

ponedeljek

16/29

torek

17/26

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

RAZSTAVE / Kranj, 22. julij 2024

Razstava udeleženk likovnega tečaja

IZLETI / Kranj, 23. julij 2024

Kolesarski izlet v dolino Hrastnice

PRIREDITVE / Britof, 25. julij 2024

Na ogled predstave Čevljar Baron

IZLETI / Kranj, 1. avgust 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Kranj, 3. avgust 2024

Planinski dan invalidov

 

 
 

 

 
 
 

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 23:18, 20. julij

Jest se sploh čudim, kako nekomu pride na misel, bolnišnico v Radovljico. No, ideja je že nekaj let stara, tako, da kot se tu pravi, da novi...

Sprememba lastništva v Adrii Tehnika / 21:17, 19. julij

Ali smo Slovenci res tako slabi gospodarji, da moramo kar razprodajati naše firme? Upam, da se ne spomnijo in komu prodajo kar celo Slovenijo.

Sprostili bodo promet s traktorji / 21:14, 19. julij

Nimam nič proti, bi bilo pa lepo od kmetov, da bi, kadar nanosijo zemljo ali druge zadeve na cesto, da to tudi pospravijo za seboj.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 07:55, 19. julij

Ne more biti regijska bolnišnica v neki vasi. Samo Kranj je primerna lokacija. V Radovljici naj pustijo neokrnjeno naravo. Sicer bo župan sl...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:29, 18. julij

Merker1 malo si preberi:
https://www.gorenjskiglas.si/article/20240321/PIS/240329945/1241/gorenjska-bolnisnica

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...

Analiza / 14:03, 18. julij

Ob razpravah o lokaciji nove gorenjske bolnišnice naj opozorim na argument, ki ga v analizi ministrstva za zdravje ni zaslediti, pa bi moral...