Korak naprej

Prihodnji teden bomo že lahko kupili prve letne, mesečne, tedenske ali nekajdnevne vozovnice za javni potniški promet, torej za avtobus in vlak. Gre za možnost, ki naj bi uporabnike spodbujala k zmanjšani uporabi osebnih avtomobilov in povečevala trajnostno mobilnost.

Za tiste, ki se še spomnimo časov, ko je bilo že samo kupovanje vozovnic za vlak skoraj izključno mogoče le na železniških postajah, je to kar velik korak naprej. Še večji, če se spomnimo ne tako oddaljene preteklosti, ko je bilo mogoče mesečno avtobusno vozovnico kupiti le za posamezno avtobusno podjetje. Takrat so, spomnim se, na primer dijaki, ki so se v šolo vozili s tedanjimi Integralovimi avtobusi, po pouku le žalostno gledali za Alpetourjevimi avtobusi, s katerimi so se njihovi vrstniki proti domu odpeljali pol ure prej kot oni ... – in naslednji dan obratno.

Že odločitev pristojnih pred nekaj leti, da za šolarje ista vozovnica velja tako za vlak kot za avtobus, je bila velik korak na bolje. Izvajalci potniškega prometa so gotovo že zdavnaj izračunali, kaj ta sprememba pomeni zanje, ampak z vidika uporabnika gre prav gotovo za korak na bolje. Majhen, pa vendarle.

Samo (cenovno ugodna) vozovnica je namreč za prehod v trajnostno mobilnost zares le eden od majhnih korakov. Tisto, kar si povprečen uporabnik želi, je predvsem zanesljiva in dovolj pogosta možnost uporabe udobnega transporta od točke A do točke B. Da mu ni treba ves čas preverjati voznih redov in se odločati med tem, ali bo na cilj prišel uro in pol prezgodaj ali pet minut prepozno. Da ne bo obupano ugotavljal, da na primer na Rodine ali v Kropo popoldan pelje samo en avtobus, pa še ta le ob delavnikih. Da se ne bo odločil, da gre tokrat v službo vendarle za avtobusom, in nato za dobrih dvajset kilometrov dolgo pot porabil več kot uro, ker avtobusa, na katerega se je odpravil, enostavno ni bilo in je zato na postaji pol ure čakal na naslednjega ...

Lani poleti sem teden dni preživela v Stockholmu – brez avtomobila. Za 37 evrov sem kupila vozovnico za mestni promet, ki jo še danes hranim v denarnici kot dragocen opomnik, kaj vse je mogoče, če je volja – in denar, seveda. V sedmih dnevih nisem niti enkrat pogledala na vozni red, ker je bil vsak hip za pot po mestu in okolici na voljo že kakšen javni prevoz: avtobus, tramvaj, podzemna železnica ali trajekt. Z isto zeleno vozovnico.

Ne pričakujem, da bo Slovenija kmalu kot Švedska, in predstavljam si, da se tudi tam na podeželju jezijo, ko ni avtobusa in vlak zamuja. Bi si pa želela, da bi na pot trajnostne mobilnosti tudi pri nas krenili z malce odločnejšimi in predvsem daljšimi koraki.

Oddajte svoj komentar

Kranj 8°

pretežno oblačno
vlažnost: 94 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

7/25

torek

10/19

sreda

3/23

četrtek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 9. april 2024

Na kopanje v Portorož

IZLETI / Naklo, 9. april 2024

Pohod po Dovžanovi soteski

IZLETI / Cerklje, 9. april 2024

Kolesarjenje do Preddvora

RAZSTAVE / Radovljica, 9. april 2024

Istra 2023

PRIREDITVE / Škofja Loka, 9. april 2024

Knjigosnedke praznujejo polnoletnost

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 10. april 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

 

 
 

 

 
 
 

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.