Most pri sv. Janezu v Bohinju
Po načrtih deželnega inženirja arhitekta Cirila Kocha iz Kranja je bil v tridesetih letih prejšnjega stoletja postavljen železobetonski most in obložen z lokalnim klesanim kamenjem. Dolg je okoli 50 in širok do 10 metrov. Nadomestil je prejšnji leseni most na istem mestu. Podoba tega novega mostu s cerkvijo sv. Janeza je z leti postala ikona Bohinja. Pričakovali bi, da bo simbol Bohinja postal Zoisov lev, vendar se to iz neznanih razlogov ni zgodilo.
Z leti je promet čez most naraščal, čezenj so vozili vedno težji tovornjaki in to je privedlo do razpok na konstrukciji, kar je bilo pred leti za prvo silo sanirano. Poleg tega se zadnja leta v sončnem vremenu na mostu prerivajo turisti, med njimi pa si pot čez most utirajo avtomobili. Skratka – slika popolnega kaosa.
Kaj sedaj? Seveda je možnosti neomejeno, kot vedno. Poglejmo nekatere variante.
Varianta 1: Vzporedno z obstoječim mostom se lahko v relativno kratkem času zgradi brv, ki bi služila pešcem in kolesarjem. Obstoječi most bi služi le prometu osebnih in tovornih vozil. Turisti s to rešitvijo verjetno ne bi bili zadovoljni.
Varianta 2: Zgradi se nov, dovolj trden in širok most nad ali pod trenutnim sotočjem Mostnice in Jezernice. Obstoječi most služi zgolj pešcem.
Varianta 3: Zgradi se nov, natančno enak most, kot je obstoječi, le nekaj metrov oddaljen proti vzhodu. Tako bi Bohinj dobil »dvomostovje« za razliko od ljubljanskega Tromostovja.
Toliko o tem.
Kar se tiče kolesarskih poti med Sotesko in Bohinjem pa naslednje: Mislim, da je najbolj logična trasa po obstoječih cestah in poteh južno od Save Bohinjke, mimo Plavža sv. Eme in slapa Grmečica; problem bi verjetno bil le ob okljuku Save pri Lepencah. Ne vem namreč, če je tam med reko in strmim pobočjem kaka pot, ker me tja še nikoli ni zaneslo.
Ureditev kolesarskih poti na način, kot je bila izvedena pri Bohinjski Beli, pa je neprimerna, draga in ničemur podobna. Tam bi mirno lahko porabili staro cesto, ki je bila za kolesarstvo zelo primerna, saj je bila večinoma povsod v senci, le preozka je bila za kolesarje in tedanji promet, ki je bil lahko kar gost in zato potencialno nevaren. Se pa ne spomnim, da bi se kakemu kolesarju tedaj na tem odseku kaj zgodilo. Menda smo bili v tistem času vsi bolj previdni.
Aleš Lajovic
Oddaj svoj komentar
Kranj 19°
zmerno oblačno
vlažnost: 57 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h
9/26
ponedeljek
6/24
torek
10/20
sreda
Po |
To |
Sr |
Če |
Pe |
So |
Ne |
3 |
||||||
15 |
16 |
17 |
19 |
20 |
21 |
|
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
Na kopanje v Portorož
Pohod po Dovžanovi soteski
Kolesarjenje do Preddvora
Istra 2023
Knjigosnedke praznujejo polnoletnost
Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...
Predavanje o boreliozi
S kolesom v Voglje
- Izbor
urednika - Najbolj
brano - Najbolj
komentirano
Kaj neki tu cveti
Za več zelenega v mestu
Planica v solzah
Propadajoča dragulja
Kranj diha z vojašnico
Že zdaj učenje materinščine
Smučišče neupravičeno zaprto
Javno pismo zdravnic in zdravnikov Splošne ...
Hišnik ne pozna hišniškega dela?
Gorenjska bolnišnica
Protestno pismo zaradi uničenja grba Republ...
Gorenjska bolnišnica
Sprava bo, sprave ne bo
Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?
Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april
Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april
Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec
Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec
Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec
Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec