Prikaz možnih tras železniške proge na območju Orehka: modra črta prikazuje potek trase s pokritim vkopom skozi Orehek, rdeča pa traso s predorom pod Ljubljansko cesto. / Foto: DRSI

Podprli gradnjo drugega tira

Kranjski mestni svetniki so po seznanitvi z načrtovano nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj podprli čimprejšnjo izgradnjo drugega tira. Zavzemajo se za traso pod Ljubljansko cesto v Kranju.

Po oceni župana Matjaža Rakovca je načrtovana gradnja železniške infrastrukture na območju Orehka v zadnjem času razburila številne občane predvsem zaradi neustrezne seznanjenosti.

Kranj – Kranjski mestni svetniki so se prejšnji teden seznanili z razlogi za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju Kranja in dosedanjim potekom priprave državnega prostorskega načrta (DPN). Sprejeli so sklep, da mestni svet podpira čimprejšnjo izgradnjo drugega tira, vzpostavitev novega skupnega potniškega terminala z nadhodom do Stražišča, izgradnjo novih postajališč s parkirišči P + R (parkiraj in se odpelji), ureditev hodnika za pešce in kolesarje na mostu čez Savo do Struževega ter rekonstrukcijo podvoza pod železnico na Gorenji Savi.

Po oceni župana Matjaža Rakovca je načrtovana gradnja železniške infrastrukture na območju Orehka v zadnjem času razburila številne občane predvsem zaradi neustrezne seznanjenosti. Ponovno je poudaril, da je projekt drugega tira izjemnega pomena za mestno občino Kranj, saj so načrtovane številne dolgoročne strateške rešitve za Kranj. »Prepričan sem, da bomo zato tudi v tem primeru zmogli preseči strankarske delitve in bomo projekt objektivno podpirali. Prepričan sem tudi, da se bo za vstop v Kranj oziroma odsek Orehek–Drulovka poiskala ustrezna varianta, ki bo po analizi ugotovljena kot najprimernejša v prostoru,« je dejal.

Trasa še ni določena

Dejan Jurkovič, vodja Sektorja za investicije v železnice Direkcije RS za infrastrukturo, je tako kot že prej krajanom Orehka tudi mestnim svetnikom zatrdil, da za odsek pri Orehku, kjer morajo zaradi zagotovitve višjih hitrosti potniških vlakov spremeniti potek trase, proučujejo več različic, nobena pa še ni določena. V osnutek DPN, ki ga bodo javno razgrnili predvidoma poleti, bo po njegovih zagotovilih vključena različica poteka trase drugega tira, ki bo najbolj ugodna po tehnoloških, prostorskih, ekonomskih kriterijih in po družbeni sprejemljivosti. Kot je še dejal, želijo z nadgradnjo železniške proge doseči konkurenčne čase železniških prevozov, pa tudi standarde v mednarodnem omrežju, ki omogočajo hitrosti potniških vlakov do 160 km/uro. »Za dosego tega je treba na posameznih odsekih iskati rešitve izven obstoječe trase železniške proge in upoštevati ohranitev obstoječih postaj in postajališč. Med Ljubljano in Kranjem bo tako odmik od obstoječe proge potreben na treh odsekih,« je še povedal.

Mestni svetniki kritični

Več mestnih svetnikov je v razpravi podalo kritiko, da bi morali pripravljavci DPN oziroma vodstvo občine najprej njih podrobneje seznaniti s projektom, saj bi se s tem lažje izognili insinuacijam, ki so se pojavile v javnosti. Vsi so se zavzeli za izvedbo različice z izgradnjo predora pod Ljubljansko cesto do železniške postaje v Kranju. »Če je priložnost, da dobimo evropski denar, bi bilo zelo nespametno, da bi se železnici odrekli. Res je trasa pod Ljubljansko cesto dražja, verjemite pa mi, da je najbolj vzdržna in izvedljiva. Če se je boste držali, vam garantiramo, da ne bo nobenega problema,« je na primer dejal Bojan Homan (SDS). »Podpiramo projekt nadgradnje, varianta pod Ljubljansko cesto se nam zdi najbolj sprejemljiva, čeprav bo dražja. Skoraj ne pristanemo, da se podere del vasi, sploh ker so nekateri tam ravno gradili,« pa je poudarila Vlasta Sagadin (NSi).

Oddajte svoj komentar

Kranj 22°

pretežno oblačno
vlažnost: 80 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

14/22

petek

14/17

sobota

11/20

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

IZLETI / Kokrica, 22. september 2023

Izlet DU Kokrica

PRIREDITVE / Visoko, 22. september 2023

Praznovanje krajevnega praznika

PREDAVANJA / Mojstrana, 22. september 2023

Himalajski vodja – od Sfinge do Sfinge

PREDAVANJA / Stara Fužina, 22. september 2023

Pastirska arhitektura Slovenije in Evrope

RAZSTAVE / Kranjska Gora, 22. september 2023

Planšarska kultura Gornjesavske doline

OBVESTILA / Gorenjska, 23. september 2023

Meritve krvnega tlaka, holesterola in sladkorja

PRIREDITVE / Cerklje, 23. september 2023

Dan odprtih vrat Borštnikove hiše

OBVESTILA / Cerklje, 23. september 2023

Meritve in krvodajalska akcija

 

 
 

 

 
 
 

Skupaj za rise / 17:07, 21. september

Lepe rožice sadijo javnosti tisti, ki jih država zaliva z našim davkoplačevalskim "Judeževem" denarjem s temi projekti brez odgovornosti in ...

Volkovi morili v ograjenem pašniku / 08:41, 20. september

Samo jamranje kmetov. V Avstriji to rešijo preden prešteješ do 10. Volk ne spada na tako gosto poseljeno in kmetijsko intenzivno območje kot je Gorenjska.

Nove javne sanitarije na avtobusni postaji / 23:07, 18. september

Menim, da bi bil že cajt, da bi Radolca in Lesce lahko pomislila, da ves promet ne bi potekal skozi naselji. To bi seveda zahtevalo novi avtobusni postaji.

Nove javne sanitarije na avtobusni postaji / 16:46, 16. september

Res je katastrofa, da v tako turističnem kraju ni javnih sanitarij. Se pa bojim, da bodo slabo vzdrževane in upravljane. Občina nekaj postav...

Objekt uničen, živino rešili / 10:28, 8. september

Ali je že kaj znano zakaj se je vžgalo? In, ali je res to kmetija, ki so jo pred traktorskim protestom obiskali ta plavi, sprašujem za prjatla?

Drugačen začetek šolskega leta / 08:16, 5. september

Šola zgrajena na poplavnem območju. Bravo župan in občinski svet.

Od odkritja do svetovne prepoznavnosti / 22:50, 1. september

Lepa proslava, ki ga v javnosti prezrt blamažni nastop odposlanke predsednice države ni pokvaril