Na vaji so prikazali tri scenarije: gašenje razlitega goriva, požar na motorju in požar na podvozju. / Foto: Tina Dokl

Okolju prijaznejše gašenje

Minulo sredo je na ploščadi letalske akademije potekala zaključna vaja gašenja požara na maketi zrakoplova z okolju prijaznejšimi penilnimi sredstvi. Vaja, na kateri je sodelovalo 18 gasilcev in inštruktorjev ljubljanskega ter dunajskega letališča, je bila zaključno dejanje enoletnega projekta EcoFoamFight, ki je potekal pod okriljem programa Erasmus+.

Zgornji Brnik – Pred letom dni je letalska akademija Fraporta Slovenija skupaj z enoto dunajskega letališča za usposabljanje letaliških gasilcev pristopila k pripravi programa usposabljanja, s katerim so sodelovali pri projektu EcoFoamFight v okviru programa Erasmus+. Izoblikovali bodo program za izboljšanje gasilskih veščin letaliških gasilcev s pomočjo uporabe digitaliziranega pristopa in uporabo okolju prijaznejših penil za gašenje. Partnerja bosta pripravila nove smernice za usposabljanje za gašenje z uporabo digitaliziranih rešitev, s čimer bodo delno zmanjšali potrebo po praktičnih vajah ter tako zmanjšali vpliv na okolje in sočasno zagotovili visok nivo praktičnega znanja gašenja z okolju prijaznimi penilnimi sredstvi. Program bo oblikovan do konca aprila 2023, omenjena vaja je bila ob tem zaključno dejanje, kjer so gasilci prikazali gašenje v treh različnih scenarijih: gašenje razlitega goriva, požar na motorju in požar na podvozju.

»Na področju usposabljanj letaliških gasilcev prihaja do pomembnih sprememb in izzivov, s katerimi se bomo v prihodnosti spoprijeli letališki gasilci,« je poudaril Milan Dubravac, strokovni sodelavec in inštruktor letalske akademije Fraporta Slovenija. Negativni vplivi na okolje in novi ekološki predpisi bodo po njegovih besedah v dobršni meri spremenili tudi načine usposabljanja gasilcev. »Cilj našega projekta je bila preučitev novih trendov in priprava smernic za usposabljanja v prihodnosti. Rezultat bodo tako smernice za usposabljanja letaliških gasilcev skupaj s predlogom programa usposabljanja z uporabo simulatorja vožnje in ekološke gasilne pene. S tem predlogom sledimo trendom na področju digitalizacije in ekološkim standardom. Rezultati projekta bodo na voljo vsem letališkim gasilcem v EU,« je še povedal Dubravac.

Prehod na učinkovitejše postopke gašenja, ki bodo tudi manj obremenjujoči za okolje, je po mnenju vodje letalske akademije Fraporta Slovenija Mateje Košak Maljevec nujen. »Z dunajskim letališčem smo združili bogate izkušnje in znanje, da bi na izobraževalnem trgu ponudili kakovosten in inovativen program za usposabljanje letaliških gasilcev, ki sledi okoljskim smernicam,« je poudarila.

Prehod k zmanjševanju vpliva

Poostrena evropska zakonodaja za gasilstvo v letalski industriji narekuje hitrejši in učinkovitejši prehod k zmanjševanju vpliva usposabljanj in gasilskih posredovanj na okolje in zdravje gasilcev, so povedali v Fraportu Slovenija. »Naraščajoča okoljska ozaveščenost in z njo povezane zakonske zahteve predstavljajo poseben izziv za gasilstvo ter hkrati spodbujajo razvoj okolju neškodljivih tehnologij in proizvodov,« so dodali.

Za potrebe priprave programa je bilo vključenih 50 gasilcev, 25 z ljubljanskega letališča in 25 z dunajskega, ter štirje inštruktorji. Partnerja sta s skupnimi močmi zasnovala teoretični del izobraževanja, praktični del pa je izvedel Fraport Slovenija kot vodilni partner pri projektu, in sicer pod okriljem svoje letalske akademije. Pilotni projekt vključuje usposabljanje s pomočjo 3D-tehnologije v simulatorju za upravljanje težkega gasilskega vozila, s katerim se ponaša moderen center za usposabljanje na ljubljanskem letališču. »Pri pripravi smo med drugim zasledovali vprašanje razmerja med usposabljanjem na simulatorju in praktičnim delom z letališkimi vozili, kjer moramo zagotoviti ena nivo usposobljenosti gasilcev,« je dodal Dubravac.

Gašenje s penili brez fluorina

Fraportova letalska akademija ponuja program gašenja s penili brez fluorina v partnerstvu s podjetjem Dr. Stahmer, enim vodilnih raziskovalcev, razvijalcev in proizvajalcev penil za gašenje požarov. Trenutno najpogosteje uporabljena penila z vsebnostjo fluorina AFFF (Aqueous Film Forming Foam) skladno z novo evropsko zakonodajo postopno nadomeščajo penila brez fluorina. »Fluorinska penila so visoko zmogljiva, saj temeljijo na fluoro organskih sestavinah s fluorinskimi vezivi in fluorpolimeri. Te kemikalije proizvajajo mehurčke penila, odporne proti gorivu. Iz tega razloga so penila izredno učinkovita pri gašenju kemičnih in petrokemičnih požarov, vendar pa niso biorazgradljiva in kasneje predstavljajo nevarnost za zdravje gasilcev in okolje. Iz tega razloga postaja njihova uporaba vedno bolj omejena,« so pojasnili v Fraportu Slovenija in dodali, da so penila brez fluorina na trgu že dlje časa, njihove lastnosti so se v zadnjih letih skokovito izboljšale in so sedaj že skoraj tako učinkovita kot fluorinska, če gasilci opravijo pravilen nanos. »Nova generacija penil zahteva razvoj novih metod in taktik gašenja ter nanašanja. Samo na ta način lahko povečamo zmožnosti gašenja,« so še poudarili.

Oddajte svoj komentar

Kranj 9°

jasno
vlažnost: 90 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

9/27

ponedeljek

7/24

torek

9/20

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 9. april 2024

Na kopanje v Portorož

IZLETI / Naklo, 9. april 2024

Pohod po Dovžanovi soteski

IZLETI / Cerklje, 9. april 2024

Kolesarjenje do Preddvora

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

55 let invalidov MDI Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.