V osrednjem tržiškem razstavišču, Galeriji Paviljon NOB, je ob odprtjih razstav običajno veliko ljudi, kadar gre za tržiškega avtorja, je obiskovalcev še več; pred dobrim tednom se je zdelo, da so na fotografsko razstavo Imaginacija giba domačina Milana Malovrha prišli vsi. »Vesel sem povabila Tržiškega muzeja k razstavljanju v naši najpomembnejši galeriji. Po vseh desetletjih mojega ukvarjanja s fotografijo in glede na to, da fotografi tu redko razstavljajo, pa je to še posebna čast,« je povedal odlični fotograf.
Serija fotografij – ker gre za zunanjo postavitev, so te natisnjene na PVC-folijah – nas pričaka že na ozidju ploščadi pred galerijo. Znova in znova si ogledujemo podobe razigranih lipicancev. Slike konj se zdijo v posameznih detajlih izostrene, siceršnja zamaknjenost živalskih figur pa daje neverjeten občutek gibanja. Posnetki v naravnem okolju nas postavijo tja, na prostrane kraške travnike. »Lipicanci so moja znana tema, po kateri me poznajo fotografi. Zato tudi čredo, ki 'galopira' v zunanjem atriju, ponujam kot nekakšen uvod v predstavitev mojega dela in hkrati pristopa tudi k drugim temam. Vse seveda povezuje rdeča nit, moja posebna tehnika fotografiranja,« je povedal Milan Malovrh, ki se s fotografijo ukvarja že šestdeset let, v zadnjem desetletju pa je v središču njegove pozornosti fotografiranje gibanja, akcije. Dobrodošla tema so tu različni športi in tudi živali, predvsem konji.
Kot je k razstavi zapisala avtorica postavitve razstave, kustosinja Tržiškega muzeja Andreja Rauch, fotografa Milana Malovrha odlikujejo obsežno fotografsko znanje, nenehno eksperimentiranje in iskanje novih izraznih možnosti v fotografiji. Predvsem ga navdušuje gibanje in v zasledovanju možnosti ujeti ga v fotografski objektiv je Malovrh razvil izviren sistem hkratnega fotografiranja z dvema aparatoma. Več – fotografinja Andreja Peklaj, ki je na odprtju razstave predstavila fotografskega kolega in njegovo delo, dodaja, da je v avtorjevi fotografski opremi še »ekscentrični tresilec« za posebne efekte gibanja, ta pa je namenjen tudi ozadjem, v katerih fotografije nastajajo. »Vsak posnetek je nepredvidljiv in neponovljiv, končno podobo pa avtor doseže s spajanjem posnetkov iz obeh fotoaparatov.«
Na razstavi je na ogled sedem serij fotografij, ki jih je Malovrh posnel na opisani način. Poleg lipicancev je v dva objektiva naenkrat lovil še labode, predvsem pa različne športe z izrazito dinamiko gibanja. Poleg kajakašev in kanuistov na divjih vodah tako občudujemo še fotografije kolesarjev, motokrosistov, tekačev na smučeh, a tudi beneških mask. S svojo tehniko Malovrh preprosto uspe ustvariti gibanje, četudi motiv tega morda ne omogoča.
Fotografska razstava Imaginacija giba Milana Malovrha, fotografa s podpisom, kot je soobčana ob odprtju razstave označil tržiški župan Peter Miklič, bo v Paviljonu na ogled še vse do konca aprila.