Tudi v avtobusu se je treba pripeti z varnostnim pasom. / Foto: Gorazd Kavčič

Štiriinšestdeset let varnostnega pasu

Policija in Agencija za varnost prometa tradicionalno v prvi polovici marca poskrbita za preventivno akcijo, s pomočjo katere ozaveščata o pomenu uporabe varnostnega pasu med vožnjo. V tem času poteka tudi poostren nadzor nad uporabo. Gorenjski policisti so ga opravili v četrtek, 9. marca, na cesti Kranj–Medvode.

Zgodovina varnostnega pasu je povezana z znamko Volvo, ki je leta 1959 začela serijsko vgradnjo. Varnost voznika in potnikov se je kasneje povečala še z uporabo vzglavnikov in s samozategljivimi pasovi.

Ocena je, da bi v Evropski uniji ob dosledni uporabi varnostnega pasu lahko ohranili 900 življenj letno. Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, za skoraj četrtino pa tveganje za lažje poškodbe.

Statistika je neizprosna. V letu 2022 je bil delež neuporabe varnostnega pasu pri smrtnih žrtvah najvišji v zadnjih petih letih, skoraj v vsaki tretji nesreči s smrtnim izidom vozniki niso uporabljali varnostnega pasu.

Gorenjski policisti so v lanskem letu obravnavali 2425 kršitev uporabe varnostnega pasu voznikov in potnikov v motornih vozilih. Letos so do 9. marca ugotovili že 384 kršitev.

V letošnjem nadzoru so zaznali 25 kršitev prometnih pravil, od katerih so bile tri povezane z neuporabo varnostnega pasu. Ustavili so tudi štiri avtobuse, na katerih so izvedli preventivni poskusni projekt ozaveščanja potnikov o uporabi varnostnih pasov v medkrajevnem avtobusnem prometu. Predstavniki Agencije za varnost prometa so potnikom razdelili tudi zloženke z nasveti o uporabi varnostnih pasov med vožnjo.

Pripeti se je treba na vsaki, tudi najkrajši poti!

Agencija in Policija pozivata vse voznike, naj vedno in brez izgovorov poskrbijo za dosledno pripetost vseh potnikov na vsaki, tudi najkrajši poti. Pri najhujših posledicah prometnih nesreč je namreč vedno znova ugotovljeno, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi vozniki in potniki v vozilu dosledno uporabljali varnostni pas. Še posebej poskrbite za najmlajše, saj mora biti otrok, nižji od 140 cm ali lažji od 36 kg, zavarovan s primernim zadrževalnim sistemom za otroka (otroški avtosedež).

Oddajte svoj komentar

Kranj 25°

zmerno oblačno
vlažnost: 34 %
veter: Z, hitrost: 29 km/h

9/24

ponedeljek

10/14

torek

0/15

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

DELAVNICE / Šenčur, Tupaliče, 16. april 2024

Muzicirajmo skupaj, kulinarična delavnica

IZLETI / Cerklje, 16. april 2024

Planinski izlet DU Cerklje

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.