Na gorenjskih cestah se je v letu 2022 zgodilo skoraj 1778 prometnih nesreč, kar je 44 nesreč manj kot v zadnjem predkoronskem letu 2019 (1822 nesreč). Smrtnih žrtev v prometu je bilo lani štirinajst, leta 2019 pa devet. / Foto: Gorazd Kavčič

Gorenjska po številu umrlih med najslabšimi regijami

Na Gorenjskem je lani umrlo štirinajst udeležencev cestnega prometa, kar je pet več kot leto prej. Toliko smrtnih žrtev ni bilo že od leta 2013.

Kranj – Slovenski policisti so lani obravnavali dobrih 18 tisoč prometnih nesreč, kar je deset odstotkov več kot leta 2021 in na ravni predkoronskih let, v analizi stanja prometne varnosti v letu 2022 ugotavlja agencija za varnost cestnega prometa (AVP). Število prometnih nesreč s telesnimi poškodbami in smrtjo se je povečalo za 12 odstotkov. Skupaj je v letu 2022 na slovenskih cestah umrlo 85 udeležencev, kar je 29 smrtnih žrtev manj (padec za 25 odstotkov) kot leto poprej.

Po podatkih AVP se je število smrtnih žrtev v cestnem prometu lani povečalo samo v dveh statističnih regijah, in sicer v primorsko-notranjski statistični regiji za sto odstotkov ter v gorenjski regiji za 56 odstotkov (z devet leta 2021 na štirinajst lani). Gorenjska je ob tem z 0,68 umrlega na 10 tisoč prebivalcev padla na tretje mesto za primorsko-notranjsko (1,14) in obalno-kraško regijo (0,70).

Na Policijski upravi (PU) Kranj sicer ugotavljajo, da je prometna varnost na Gorenjskem primerljiva z desetletnim obdobjem, niso pa zadovoljni s posledicami prometnih nesreč. Te so se poslabšale kljub pogostim rednim in poostrenim nadzorom prometa. Gorenjski policisti so tako lani voznikom odredili 33.190 (31.321 v letu 2021) preizkusov alkoholiziranosti, od tega je bil vsak 253. preizkušeni voznik pod vplivom alkohola v prometni nesreči in vsak 35. pri kontroli prometa. Največ vinjenih voznikov so sicer obravnavali ravno v poostrenih nadzorih.

Največ umrlih po letu 2013

V letu 2022 je na gorenjskih cestah umrlo 14 oseb, kar se ni zgodilo že od let 2012 in 2013, ko je bilo 16 oziroma 15 smrtnih žrtev. Med lani umrlimi so bili tudi štirje kolesarji in dva motorista. Enajst oseb je bilo starejših od 54 let, od tega osem nad 64 let. V slednji starostni skupini sta bila dva kolesarja in dva voznika motornih koles.

V tej starostni skupini so prometne nesreče povezane tudi z zdravstvenimi težavami, ugotavljajo na PU Kranj. Letos do 5. marca so se ob večjem številu obravnavanih nesreč v primerjavi z enakim lanskim obdobjem (274 letos, 222 lani) posledice prometnih nesreč še poslabšale. V dobrih dveh mesecih so te terjale že tri smrtne žrtve (lani nobene), pet (dva) hudo poškodovanih in 50 (36) lahko poškodovanih. Delež vinjenih povzročiteljev prometnih nesreč znaša 16,42 odstotka (10,05 odstotka), povprečna stopnja alkohola pa je znašala 1,34 (1,53) promila.

Glede na navedene podatke bo prioriteta gorenjskih policistov letos namenjena predvsem nadzoru voznikov enoslednih vozil in pešcev, hitrosti vožnje in psihofizičnega stanja voznikov. »Večji poudarek bo dan tudi policijskemu delu v skupnosti, s preventivnimi aktivnostmi, ki bodo namenjene starejši populaciji voznikov, kot na primer upokojenskim društvom itd.« je napovedal Roland Brajič, predstavnik za odnose z javnostmi PU Kranj.

Oddajte svoj komentar

Kranj 12°

pretežno jasno
vlažnost: 98 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

12/25

petek

13/24

sobota

13/25

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

IZLETI / Kokrica, 9. junij 2023

Na Jezersko

PRIREDITVE / Velesovo, 9. junij 2023

Gasilska veselica v Velesovem

IZLETI / Preddvor, 10. junij 2023

Spominsko romanje

IZLETI / Kokrica, 10. junij 2023

Pohod po mamutovi deželi

PRIREDITVE / Sorica, 10. junij 2023

Groharjev teden

GLASBA / Škofja Loka, 10. junij 2023

O'glasbena Loka

PRIREDITVE / Besnica, 10. junij 2023

Otroška zabava, gasilska parada in veselica

IZLETI / Preddvor, 11. junij 2023

Spominsko romanje

 

 
 

 

 
 
 

Zakaj mladi Gorenjci nočejo kadrovskih štipendij / 13:17, 8. junij

Ker so starši polni denarja. Slovenci so polni denarja.

Vlaki bodo zavili na Labore / 16:15, 7. junij

Veliko prebivalcev Drulovke in Orehka ima službe v Ljubljani. Če se hočejo peljati z vlakom, se morajo najprej z avtomobilom do železniške p...

Jeseniško »morje« / 11:48, 7. junij

Jesenice mesto muzej. Športna infrastruktura na ravni večje vasi. Brez atletskega steze, brez pokritega bazena, brez športne dvorane, brez ....

Vlaki bodo zavili na Labore / 14:46, 6. junij

Zakaj na Orehku ne bo železniške postaje? V Ljubljani so na kratki razdalji 4 postaje. Čemu hitrost 160km/h? Za tovorne vlake? Linija Jeseni...

Vlaki bodo zavili na Labore / 08:59, 6. junij

Ne vem zakaj ne bi nova trasa vključevala oba tira in se stara trasa skozi naselje ukine oziroma se naredi kolesarska steza. Strošek dveh ti...

Antologija Brez križa in imena / 08:40, 6. junij

(...) Tebi živeti in zate umreti, / draga Slovenija, srčno želim; / ko ti še lepih dni zarja zasveti, / v tvojih naj svetih tleh grob svoj d...

Rok mimo, objekt še stoji / 08:36, 6. junij

Če se bo ugotovilo, pravijo... če čebula ne bi če imela, bi čebula bula bila... sušilnica tudi še stoji, pa bazen in še marsikaj. Črne gradn...