Srečanja se je udeležilo dva tisoč prevoznikov in njihovih družinskih članov. / Foto: Gorazd Kavčič

Davek, ki ga plačujejo prevozniške družine

Na sobotnem srečanju prevozniških podjetij in družin, ki sta ga že petič organizirali sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije in Gospodarski zbornici Slovenije, so v ospredje postavili izzive, ki jih gospodarstvu in prevoznikom prinašata energetska kriza in pomanjkanje kadra.

Sektor transporta, ki velja za eno najpomembnejših gospodarskih panog, saj oskrbuje vse ostale panoge, se sooča z izzivi, ki jih prinašata energetska kriza in pomanjkanje kadra.

Šenčur – Srečanja, ki je potekalo v šenčurski poslovni coni na parkirišču podjetja Jurčič&CO, se je udeležilo dva tisoč prevoznikov in njihovih družinskih članov ter številni visoki gostje. O pomenu družinskih podjetij je ob uradnem odprtju srečanja spregovoril predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek. »Na letošnjem druženju želim opozoriti na to, kakšen davek plačujejo prevozniške družine, saj te nimajo klasičnega družinskega življenja. V zadnjem obdobju smo izgubili prav vse bonitete, popuste, dražijo se nam osnovna sredstva, spopadamo se s pomanjkanjem delovne sile. Potrebujemo od 50 do 60 tisoč oseb poklicnega profila,« je poudaril Pišek, svoj govor pa sklenil: »Pred leti naš sektor ni bil tako spoštovan, kot bi si zaslužili. A dejstvo je, da brez nas življenje stoji. Vse pripeljemo in dostavimo. Obljubimo, da bomo tudi v prihodnje dober sogovornik vladi in dober servis prebivalstvu Slovenije, da bodo preskrbljeni ljudje in gospodarstvo.«

Zbrane je nagovoril tudi predsednik OZS Blaž Cvar, ki je poudaril pomen prevozniške panoge. »Od vašega sektorja so odvisne tudi druge panoge. Gospodarstvo se ta trenutek sooča s številnimi izzivi – kadrovskimi, energetskimi in davčnimi. Verjamem, da se bomo teh izzivov lotili skupaj z ministrstvi in poiskali primerne rešitve,« je dejal Cvar, ki je pozval tudi k reformi energetskega trga, saj je to po njegovem edina dolgoročna rešitev. Med osrednjimi govorci je bil tudi minister za infrastrukturo Bojan Kumer, ki je dejal, da se ministrstvo trudi za takšno zakonodajo, ki bo omogočila ustrezne delovne pogoje, zmanjšala nelojalno konkurenco in povečala konkurenčnost. »Konkurenčnost prevoznikov je namreč odvisna od infrastrukture. Pri tem so pomembni pogoji. Dolžnost nas, predstavnikov države, je, da z vami tvorno sodelujemo pri oblikovanju predpisov. S predpisi nismo vedno vsi zadovoljni. Pri tem je pomembno, da je končna odločitev kompromis, s katerim smo vsi pomirjeni,« je poudaril Kumer in pripomnil, da je dogodek dokaz, da je prevozniški sektor v Sloveniji izredno dobro organiziran, k čemur prispevata obe zbornici.

Srečanja so se udeležili tudi Peter Svetina, varuh človekovih pravic, Matjaž Han, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, Milan Slokar, predsednik sekcije za prevoz blaga pri Gospodarski zbornici Slovenije, Valentin Hajdinjak, predsednik uprave DARS, in predsednik Republike Slovenije Borut Pahor, ki je ob tej priložnosti pohvalil izjemno vlogo prevoznikov.

Dan pred srečanjem je na Brdu pri Kranju potekala strateška nacionalna konferenca na temo kadrovske problematike, kjer so prevozniki pristojne opozorili tudi na zamudne postopke pri pridobivanju delovnih dovoljenj.

Oddajte svoj komentar

Kranj 9°

pretežno jasno
vlažnost: 92 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

6/23

petek

6/25

sobota

6/29

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

IZLETI / Kokrica, 12. april 2024

Pohod na Križno goro

RAZSTAVE / Koroška Bela, 12. april 2024

Likovna dela sekcije Kreativnost

RAZSTAVE / Slovenski Javornik, 12. april 2024

Vzorčni valjček

PREDAVANJA / Žiri, 12. april 2024

O potovanju po Afriki

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

GLASBA / Kranj, 13. april 2024

Večerna pesem

GLEDALIŠČE / Visoko, 13. april 2024

Na Visokem Emigranta

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...