Na razstavi ima posebno mesto ladja Kamnik. / Foto: Jasna Paladin

Po svetu plula tudi ladja Kamnik

Medobčinski muzej Kamnik je letošnje poletje obarvan tudi morsko, saj je na ogled zanimiva gostujoča razstava Slovenske ladje – šest ladij Splošne plovbe, prav posebno mesto pa na razstavi zaseda ladja Kamnik, ki je v zgodovini Splošne plovbe zapisana z zlatimi črkami; pod njihovo zastavo je plula namreč najdlje, skoraj 34 let.

Ladja Kamnik, ki so ji Kamničani izrekli dobrodošlico v nedeljo, 8. avgusta 1977, na sidrišču pred Piranom, je v zgodovini Splošne plovbe zapisana z zlatimi črkami. Je ladja z najdaljšim stažem v podjetju, saj je tovore pod zastavo Splošne plovbe prevažala častitljivih 33 let in devet mesecev in pol. Svojo pot je zaključila 8. marca 2011.

Kamnik – Razstava Pomorskega muzeja Sergej Mašera iz Pirana na sodoben, tudi multimedijski način predstavlja vseh šest ladij Splošne plovbe in s tem del naše zelo pomembne pomorske zgodovine ter dragocene pomorske snovne in nesnovne dediščine.

Na razstavi so tako predstavljene motorna ladja Martin Krpan, prva slovenska čezoceanska parna tovorna ladja Rog (I), večnamenska tovorna motorna ladja Maribor, ena izmed petih sestrskih ladij tipa Concord, linijska tovorna motorna ladja Ljubljana (III) ter motorna tovorna ladja Portorož (IV) za prevoz razsutih tovorov, zadnji nakup Splošne plovbe leta 2011. Ladje so podrobneje opisane, razstavljene so njihove makete, pa tudi nekaj predmetov, kot denimo rešilni jopič, ladijski kompas in ladijski zvonec, fotografije, obiskovalci pa lahko prisluhnejo tudi nekaterim zgodbam pomorščakov.

Še prav posebno mesto pa so snovalci razstave na gostovanju v Kamniku namenili motorni tovorni ladji Kamnik, ki je bila zgrajena kot zadnja iz serije petih sestrskih ladij (Velenje, Celje, Maribor, Kranj) in bila prevzeta 30. maja 1977 v ladjedelnici v Osaki na Japonskem, njen prvi poveljnik pa je bil kapitan Marijan Lazić. Kot se za vsako novo ladjo spodobi, je bilo treba tudi ladjo Kamnik primerno krstiti s tradicionalnim sekanjem ladijske vrvi, kar je kot botra opravila predmetna učiteljica likovne vzgoje in zgodovine na Osnovni šoli Stranje Majda Šteblaj, ki je bila na dogodku oblečena v narodno nošo. Njena oprava in tudi posebna sekira, s katero je krstila ladjo, so na ogled na razstavi, gospa Majda pa je bila konec junija prisotna tudi na uradnem odprtju razstave in je z zbranimi delila nekaj zanimivih spominov.

Kot izvemo na razstavi, je bila ladja Kamnik večnamenska ladja, ki je lahko prevažala razsute in generalne tovore ter največ 232 kontejnerjev. Zaposlena je bila pretežno v linijski dejavnosti, in sicer na liniji okoli sveta, na liniji Sredozemlje–Srednja Amerika–pacifiška pristanišča ZDA in Kanade, zadnja leta pa na liniji Srednji vzhod–Daljni vzhod. Za takratne razmere je bila moderno opremljena z najnovejšimi navigacijskimi napravami. Bila je namreč med prvimi ladjami Splošne plovbe s satelitsko navigacijo, s centralnim avtomatskim kontrolnim sistemom v strojnici, s popolnoma klimatiziranimi bivalnimi prostori in sofisticirano tovorno opremo, katere dvigala lahko posamično in na mah dvignejo tovor do 120 ton teže. Poganjal jo je pogonski stroj, ki je imel moč 6319 kW. Polno natovorjena je dosegala hitrost 15 vozlov pri dnevni porabi 34 ton težkega goriva. Na ladji je bilo prostora za 36 članov posadke, večinoma pa je posadka štela nekaj več kot 20 članov. Ladja je bila dolga 147,7 metra in široka 22,9 metra, ugrez je znašal 9,36 metra, premer ladijskega vijaka je bil 5,1 metra, teža enega sidra pa kar 5,25 tone.

Ladja Kamnik, ki so ji Kamničani izrekli dobrodošlico v nedeljo, 8. avgusta 1977, na sidrišču pred Piranom, je v zgodovini Splošne plovbe zapisana z zlatimi črkami. Je ladja z najdaljšim stažem v podjetju, saj je tovore pod zastavo Splošne plovbe prevažala častitljivih 33 let in devet mesecev in pol. Svojo pot je zaključila 8. marca 2011, ko jo je družba Splošna plovba v indijskem pristanišču Alang prodala v razrez za staro železo, spomin nanjo pa bo za vedno ostal tudi po zaslugi razstave v Medobčinskem muzeju Kamnik na gradu Zaprice, kjer si jo lahko ogledate še vse do 30. aprila prihodnje leto.

Oddajte svoj komentar

Kranj 9°

zmerno oblačno
vlažnost: 67 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

-1/15

sobota

-4/12

nedelja

0/11

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Britof, 20. april 2024

Blagoslov koles

OBVESTILA / Šenčur, 20. april 2024

Spominska plošča Janezu Mlakarju

PRIREDITVE / Adergas, 20. april 2024

Ljudske pesmi v evropskem prostoru

PRIREDITVE / Šenčur, 22. april 2024

Umovadba

RAZSTAVE / Škofja Loka, 22. april 2024

Razstava risb Petra Jovanoviča

RAZSTAVE / Jesenice, 22. april 2024

Razstava Helene Vidmar

IZLETI / Kranj, 23. april 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

OBVESTILA / Naklo, 25. april 2024

Izobraževalna platforma Digiagri

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 11:08, 20. april

Ppopraverk:
Premiera dokumentarnega filma bo ob 17. uri.

Za pravico do groba in spomina / 09:52, 20. april

Da se izognemu nadaljevanju povojnim tabu temam, je treba članku dodati:- Ministrstvo za kulturo kljub dopolnitvam in dodatni obravnavi zavr...

Subvencija tudi za e-kolesa / 08:17, 18. april

Glede na hitrost birokratov bodo subvencije verjetno pripravljene tik pred smučarsko sezono.

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...