Sosednja Guslica, zadaj Snežnik na naši strani, povsem v ozadju pa Julijske Alpe s Triglavom / Foto: Jelena Justin

Hrvaški soimenjak

Snježnik (1506 m n. m.) – Loči ju meja; naš je Snežnik, hrvaški je Snježnik. Obisk Gorskega kotarja in še enega v nizu čudovitih razglednikov na Jadransko morje.

Že cel mesec obiskujemo Gorski kotar. Prejšnji teden smo obiskali Veliki Risnjak, danes pa bomo obiskali Snježnik, slikovit, kamniti vrh, ki ga na južni strani obkrožajo strme trave, na vzhodni strani se njegov greben nadaljuje proti Guslici, severna stran pa je precej prepadna in poraščena z nizkim grmičevjem. Ime je gora dobila po velikih količinah snega, ki kljub bližini morja tukaj lahko vztraja do pozne pomladi. Zanimivo je, da če Snježnik in Veliki Risnjak obiščemo pozimi, bo na Snježniku precej več snega. Torej, ima kar »ta pravo« ime. Vršni del Snježnika je tudi meja Nacionalnega parka Risnjak.

Po primorski avtocesti se zapeljemo do izvoza za Postojno, kjer nadaljujemo mimo Ilirske Bistrice, prečkamo mejo na Jelšanah in nadaljujemo po avtocesti do izvoza Kikovica, tik pred cestninsko postajo. Nadaljujemo po stari cesti Zagreb–Reka, ko nas velika tabla opozori, da moramo zaviti levo, na Platak. Do ogromnega parkirišča je približno deset kilometrov vzpenjajoče se ceste, ki pozimi lahko povzroči kar nekaj težav. Platak je sicer reško smučišče, kraj preživljanja prostega časa številnih Rečanov.

Parkiramo na desni strani na koncu velikega parkirišča, tik pred ličnim lokalom. Cesta pelje naprej do Velikega doma Platak, mi pa hojo začnemo po desni makadamski cesti. Na drevesu tudi opazimo smerokaz Snježnik. Gremo mimo smučišča in nadaljujemo po makadamski poti. Kmalu nas markacije usmerijo desno v bukov gozd, kjer se zmerno povzpnemo in dosežemo ta isto makadamsko cesto, t. i. Rimsko cesto. Sledimo ji v zmernem vzponu do razpotja: levo je Snježnik skozi Grlo, desno pa po grebenu. Naredili bomo krog, zato se bomo povzpeli po levi poti, sestopili pa po grebenski. Zavijemo levo. Cesta se spremeni v kolovoz, s katerega se lepo pokaže naš vrh. Kolovoz preči njegovo južno, gozdnato pobočje. Obhodimo ga, ko steza zavije v desno in se strmo povzpne. Dosežemo neporaščeno pobočje Snježnika, od koder se lepo odpre pogled na zapuščen planinski dom pod Snježnikom. Pot zavije v desno in se v okljukih strmo povzpne do planinskega doma, ki je že leta dolgo zapuščen. Od doma nas do vrha ločita dve minuti vzpona čez skale.

Z vrha se odpre lep razgled na Veliki Risnjak, na Kvarnerski zaliv, na Učko, na sosednjo Guslico. Ob čistem ozračju imamo v ozadju venček Julijskih Alp, Karavank in Kamniško-Savinjskih Alp; Triglav, Kočna in Grintavec so sploh izraziti.

Z vrha sestopimo po grebenu. Zgornji del je skalnat, kjer je potrebne kar nekaj previdnosti, saj moramo preplezati dva kratka skoka. Ko pridemo na travnat greben in na pobočje, se ta strmo spusti, doseže gozd, kjer je tudi strmo in običajno tudi mastno, kar je nevarno za zdrs. Grebenska pot nas pripelje direktno na Rimsko cesto, po kateri se vrnemo nazaj na izhodišče, na Platak.

Trajanje: 2 uri in 30 minut

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...