Helikopter Slovenske vojske na Brniku se trenutno uporablja tako za HNMP in gorsko reševanje kot za prevoz nedonošenčkov in medbolnišnične prevoze. / Foto: arhiv GG

Potrebujemo namenske reševalne helikopterje

Dolgoletni reševalec Robert Sabol se zavzema za preureditev sistema Helikopterske nujne medicinske pomoči, ki bi življenja učinkoviteje reševala z namenskimi reševalnimi helikopterji.

Kranj – Politične stranke, ki so se v nedeljo potegovale za uvrstitev v novi sklic državnega zbora, so pred volitvami odgovarjale tudi na javno vprašanje dolgoletnega reševalca v sistemu Nujne medicinske pomoči Roberta Sabola, ali bodo podprle sistemsko ureditev Helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) z namenskimi reševalnimi helikopterji v skladu z evropsko regulativo in to vključile v koalicijsko pogodbo. Vse, ki so se odzvale, med njimi tudi obe stranki z največjo podporo volivcev, so odgovorile pritrdilno. Sabol se namreč že nekaj let zavzema za zakonsko ureditev HNMP, za katero bi tudi v Sloveniji po vzoru drugih evropskih držav namesto vojaških helikopterjev uporabljali namenske reševalne helikopterje.

»Preurediti je treba celoten, trenutno podhranjen in neučinkovit sistem HNMP, od aktivacije naprej. Ta zdaj poteka preko številke 112, prepustiti pa bi jo morali dispečerski službi zdravstva. To predvideva že sedanji pravilnik o HNMP, a se ne upošteva,« poudarja Sabol, ki je v ta namen novembra lani ustanovil tudi Facebook skupino Namenski reševalni helikopter. V njej se je do danes nabralo že več kot osem tisoč članov. Skupina deluje strogo apolitično, pravi Sabol in dodaja, da pa bi jo lahko preoblikovali tudi v iniciativo, če po volitvah na tem področju ne bo prišlo do premika.

Sabol pojasnjuje, da je helikoptersko reševanje učinkovit način nudenja nujne medicinske pomoči, zlasti ko mora priti v oddaljen ali težko dostopen kraj, skozi prometne zamaške in podobno. Tudi v Sloveniji je bilo s helikopterji rešeno marsikatero življenje, vendar slovenski sistem helikopterskega reševanja v primerjavi z drugimi evropskimi državami že dolgo stagnira. V večini evropskih držav imajo urejen sistem namenskih reševalnih helikopterjev, v Sloveniji pa nimamo niti enega takega helikopterja. Potrebujemo mednarodno primerljiv sistem HNMP, ki bo s sodobnim, okretnim in hitrim namenskim reševalnim helikopterjem lahko bolj učinkovit od sedanje rešitve, poudarja.

V Sloveniji se trenutno za izvajanje HNMP uporabljata helikopterja Slovenske vojske, ki sta bazirana na Brniku in v Mariboru. A, kot opozarja Sabol, helikopter na Brniku poleg HNMP opravlja še gorsko reševanje, prevoze inkubatorjev in medbolnišnične prevoze. Tako se pogosto zgodi, da helikopter ni na voljo za HNMP, ker že izvaja drugo nalogo, zato prihaja tudi do nepotrebnih smrtnih žrtev. Sabol zato predlaga vsaj štiri namenske helikopterje in vsaj tri helikopterske baze (zdaj ju imamo na Brniku in v Mariboru), ki bi bile razporejene tako, da bi bila vsaka točka Slovenije dosegljiva v največ dvajsetih minutah.

Pomisleke, da predlaga drago rešitev, Sabol zavrača. »Evropska komisija je izračunala, da je strošek prezgodaj umrlega v prometni nesreči v Sloveniji 1,98 milijona evrov. Letni strošek helikopterske baze je od 2,5 do tri milijone evrov in že z rešitvijo dveh življenj ob hitri aktivaciji in kratkim odzivnim časom namenskega helikopterja bi privarčevali skoraj štiri milijone evrov. Poleg tega je ura letenja z velikim vojaškim helikopterjem skoraj trikrat dražja od ure letenja majhnega in lahkega namenskega helikopterja,« je povedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 12°

zmerno oblačno
vlažnost: 98 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

10/19

sobota

8/20

nedelja

10/19

ponedeljek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Jesenice, 1. oktober 2022

Dejavnosti za mladino v knjižnici

PRIREDITVE / Bistrica pri Tržiču, 1. oktober 2022

Gutenberški dan

PRIREDITVE / Brezje pri Tržiču, 1. oktober 2022

Spominjarije

PRIREDITVE / Jesenice, 1. oktober 2022

Dejavnosti za mlade

PRIREDITVE / Cerklje, 1. oktober 2022

Druženje ob trgatvi Nacetove trte

IZLETI / Kranj, 1. oktober 2022

Po medvedovih stopinjah

PRIREDITVE / Trboje, 2. oktober 2022

Jesenski dan ob Trbojskem jezeru

OBVESTILA / Cerklje, 3. oktober 2022

Namizni tenis

 

 
 

 

 
 
 

Jutri začetek del na kranjski obvoznici / 20:25, 30. september

Slovenci nismo gradbinci. Že večkrat dokazali. Bolj smo dobri pri legalni kraji. Vrhunski kleptomani.

Jutri začetek del na kranjski obvoznici / 11:39, 30. september

Slabo izvedena sanacija. Pa še Alenka je med popravili na mostu žarela pred kamerami. Kmalu bo sledila še sanacija Delavskega mosta.

Ni še znano, zakaj je zgorel Majdičev mlin / 00:50, 30. september

Res je umetnost zažgat to zidovje. In točno se vidi., da niso imeli namena škodovat sosedom - okej tiste šipe nasproti so mala malca. Je hu...

Dan za obujanje spominov / 00:35, 30. september

Carsko. Šola je drugi dom, ampak največ ti da druženje, skupnost... ena medsebojna pomoč v najstniških letih, zaupanje. Smeh in solze.... i...

Ni še znano, zakaj je zgorel Majdičev mlin / 08:19, 29. september

Preden so sploh kej raziskali so hitro izključili tujo krivdo. Torej, na vrsti je zavarovalnica.
AMEEEN!

Ni še znano, zakaj je zgorel Majdičev mlin / 16:58, 28. september

Tole zažgat je pa kar umetnost.

Trmasto vztrajava pri planinski hrani / 13:58, 28. september

Obema čestitke za uspešno delo in naj bo tako tudi vnaprej.