Helikopter Slovenske vojske na Brniku se trenutno uporablja tako za HNMP in gorsko reševanje kot za prevoz nedonošenčkov in medbolnišnične prevoze. / Foto: arhiv GG

Potrebujemo namenske reševalne helikopterje

Dolgoletni reševalec Robert Sabol se zavzema za preureditev sistema Helikopterske nujne medicinske pomoči, ki bi življenja učinkoviteje reševala z namenskimi reševalnimi helikopterji.

Kranj – Politične stranke, ki so se v nedeljo potegovale za uvrstitev v novi sklic državnega zbora, so pred volitvami odgovarjale tudi na javno vprašanje dolgoletnega reševalca v sistemu Nujne medicinske pomoči Roberta Sabola, ali bodo podprle sistemsko ureditev Helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) z namenskimi reševalnimi helikopterji v skladu z evropsko regulativo in to vključile v koalicijsko pogodbo. Vse, ki so se odzvale, med njimi tudi obe stranki z največjo podporo volivcev, so odgovorile pritrdilno. Sabol se namreč že nekaj let zavzema za zakonsko ureditev HNMP, za katero bi tudi v Sloveniji po vzoru drugih evropskih držav namesto vojaških helikopterjev uporabljali namenske reševalne helikopterje.

»Preurediti je treba celoten, trenutno podhranjen in neučinkovit sistem HNMP, od aktivacije naprej. Ta zdaj poteka preko številke 112, prepustiti pa bi jo morali dispečerski službi zdravstva. To predvideva že sedanji pravilnik o HNMP, a se ne upošteva,« poudarja Sabol, ki je v ta namen novembra lani ustanovil tudi Facebook skupino Namenski reševalni helikopter. V njej se je do danes nabralo že več kot osem tisoč članov. Skupina deluje strogo apolitično, pravi Sabol in dodaja, da pa bi jo lahko preoblikovali tudi v iniciativo, če po volitvah na tem področju ne bo prišlo do premika.

Sabol pojasnjuje, da je helikoptersko reševanje učinkovit način nudenja nujne medicinske pomoči, zlasti ko mora priti v oddaljen ali težko dostopen kraj, skozi prometne zamaške in podobno. Tudi v Sloveniji je bilo s helikopterji rešeno marsikatero življenje, vendar slovenski sistem helikopterskega reševanja v primerjavi z drugimi evropskimi državami že dolgo stagnira. V večini evropskih držav imajo urejen sistem namenskih reševalnih helikopterjev, v Sloveniji pa nimamo niti enega takega helikopterja. Potrebujemo mednarodno primerljiv sistem HNMP, ki bo s sodobnim, okretnim in hitrim namenskim reševalnim helikopterjem lahko bolj učinkovit od sedanje rešitve, poudarja.

V Sloveniji se trenutno za izvajanje HNMP uporabljata helikopterja Slovenske vojske, ki sta bazirana na Brniku in v Mariboru. A, kot opozarja Sabol, helikopter na Brniku poleg HNMP opravlja še gorsko reševanje, prevoze inkubatorjev in medbolnišnične prevoze. Tako se pogosto zgodi, da helikopter ni na voljo za HNMP, ker že izvaja drugo nalogo, zato prihaja tudi do nepotrebnih smrtnih žrtev. Sabol zato predlaga vsaj štiri namenske helikopterje in vsaj tri helikopterske baze (zdaj ju imamo na Brniku in v Mariboru), ki bi bile razporejene tako, da bi bila vsaka točka Slovenije dosegljiva v največ dvajsetih minutah.

Pomisleke, da predlaga drago rešitev, Sabol zavrača. »Evropska komisija je izračunala, da je strošek prezgodaj umrlega v prometni nesreči v Sloveniji 1,98 milijona evrov. Letni strošek helikopterske baze je od 2,5 do tri milijone evrov in že z rešitvijo dveh življenj ob hitri aktivaciji in kratkim odzivnim časom namenskega helikopterja bi privarčevali skoraj štiri milijone evrov. Poleg tega je ura letenja z velikim vojaškim helikopterjem skoraj trikrat dražja od ure letenja majhnega in lahkega namenskega helikopterja,« je povedal.

Oddajte svoj komentar

Kranj 1°

zmerno oblačno
vlažnost: 97 %
veter: Z, hitrost: 11 km/h

0/10

četrtek

-2/14

petek

2/11

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

PRIREDITVE / Naklo, Preddvor, 18. april 2024

Digitalna tehnologija, družabne igre, zdravi odnosi

IZLETI / Naklo, 18. april 2024

S kolesom v Otoče

IZLETI / Kranj, 18. april 2024

Planinsko-pohodniški izlet na Jelenk

PRIREDITVE / Milje, 18. april 2024

Koncert citrark Notice

PRIREDITVE / Kranj, 18. april 2024

Navigacija ?GPS v gorah

PRIREDITVE / Jesenice, 19. april 2024

Mladost mesta rdečega prahu

 

 
 

 

 
 
 

Za pravico do groba in spomina / 10:49, 16. april

Za 70% SLO populacije je to drugorazredna tema. Slovenci radi mečejo v brezna in jame kar jim je viška v kleti in okoli hiše. Takrat so bili...

Za pravico do groba in spomina / 19:13, 15. april

Cerkev in Dežman bodo še trdili, da so se domobranci borili za svobodno Jugoslavijo. Kaj pa če bi še pogledali koliko gorja so naredili sami...

Neznanka vstopila v odklenjeno stanovanje / 19:09, 15. april

Stari časi, ko si pustil odklenjena vhodna vrata v stanovanje in šel brez skrbi naokoli, so že zdavnaj minila. Ampak nekateri se teh navad ne morejo znebiti, potem je pa groza.

Če operater konča v stečaju / 19:07, 15. april

Sam se v ta predlog za stečaj ne vtikam, ker enostavno ne poznam dobro situacije. Me pa na splošno moti, v kolikor gre kdo v stečaj, podjetj...

Dela na Betinu predčasno končana / 09:47, 15. april

Skupni načrt, časovnica se mi pa za ta projekt, ki ni majhen, zdi precej čuden. Okoli Bleda bi morala biti obvoznica fertik, tko da bi sedaj...

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?