Florjanov bivak na vrhu Gozdnika / Foto: Jelena Justin

Izziv vztrajnosti

Rečiška krožna pot, 2. dan – Prvi del Rečiške krožne poti smo prehodili prejšnji teden. Danes nadaljujemo do konca, da »zašilimo klobaso« v Laškem.

Na tej dolgi krožni poti smo prespali v Planinskem domu Kal. Ja, na ta način naredimo krožno pot malce lažjo, saj ni cilj, da jo prehodimo v enem dnevu, ampak da jo prehodimo in da pri tem uživamo.

Levo od Doma nadaljujemo proti vrhu Kala, od koder lepo po slemenu nadaljujemo proti Mrzlici, ki s svojimi 1122 metri predstavlja najvišjo točko naše tokratne ture. Z vrha Mrzlice sestopimo do planinskega doma, kjer dobimo tudi šesti kontrolni žig. Nadaljujemo proti Gozdniku, ki je naslednja kontrolna točka, ki pa nam bo vzela kar nekaj časa, saj je hrib malce umaknjen s poti, pa še zelo strm je. Od doma se začnemo strmo spuščati v smeri Šmohorja. Najprej skozi gozd, nato pa dosežemo širok kolovoz, ki mu sledimo. Vmes se celo malce dvignemo, ko pa spet začnemo pot navzdol, pa se znajdemo na križišču, kjer desna pot zavija proti Kalu, mi pa zavijemo levo po kolovozu navzdol. Strm spust, mimo partizanskega spomenika, nas pripelje do makadamske ceste, kjer zavijemo levo v breg in dosežemo Suhi hrib, 812 m n. m. Čaka nas prečna pot, skoraj po ravnem, ko se nam odpre pogled na naš naslednji cilj, piramido Gozdnik, 1092 m n. m., ki že od daleč daje slutiti, da ta vzpon ne bo spokojen. O ne, ne bo! Zelo strmo bo!

Ko pridemo do roba gozdnega slemena, se obrnemo levo in začnemo strm vzpon na Gozdnik. Ves čas hodimo po gozdnem slemenu, obhodimo nekaj ogromnih skal, nato pa začnemo gristi kolena po poti, ki je prepletena s številnimi koreninami. Na vrhu Gozdnika je bivak, kjer je tudi sedmi kontrolni žig. Predlagam, da z Gozdnika sestopimo na severno stran. Med strmim stopom se nam v daljavi pokaže Šmohor, nad njim pa Malič. Še dva od naših ciljev, Tolsta pa se niti še ne vidi.

Ko dosežemo makadamsko cesto, zavijemo desno. Makadamski cesti sledimo do velikega križišča, kjer nas smerokaz usmeri levo proti Šmohorju. Ja, ceste je kar nekaj. Počasi se začnemo vzpenjati proti Šmohorju, z leve se nam priključi cesta, ki pride iz Liboj. Ko dosežemo cerkev sv. Mohorja, nas do doma čaka le še nekaj minut. Vendar predlagam, da ne gremo najprej do doma, temveč nadaljujemo po cesti do razcepa za Tolsto, 779 m n. m. Do Tolste nas loči približno 15 minut in tam dobimo osmi kontrolni žig. Po isti poti se vrnemo do ceste, nato pa do Doma na Šmohorju, po zasluženi počitek in deveti kontrolni žig.

Pred nami je zgolj še ena, zadnja, deseta kontrolna točka na vrhu Maliča. Od doma nadaljujemo proti Maliču, na razcepu zavijemo levo. V spodnjem delu se pot zmerno vzpenja ter poteka vzporedno z makadamsko cesto. Nekajkrat izgubimo višino, ko skoraj sestopimo do ceste, se ponovno vzpnemo. Po daljšem vzponu sestopimo povsem do ceste, kjer je vzletišče jadralnih padalcev. Sledi strmi del vzpona po gozdnatem zahodnem grebenu Maliča, ki nas pripelje na vrh. Zemljevid vrh označuje kot razglednik, a očitno je res že nekaj let preteklo od njegove izdaje, saj o razgledu ne moremo govoriti. Drevje se je razraslo in zakrilo razgled. Na vrhu ni drugega kot oddajnik ter skrinjica z vpisno knjigo. Z vrha se vrnemo v smeri vzpona, ko nas smerokaz usmeri levo proti Laškemu. Strm sestop nas pripelje do kolovozne poti, ki preči dvorišče ene od hiš, nato pa se po kolovozu in čez travnike spustimo do Laškega. Ker nas avto čaka na železniški postaji, se po glavni cesti sprehodimo do izhodišča in zaključimo obhod Rečiške krožne poti. In zapomnite si, ni važno, ali smo jo prehodili v enem dnevu ali v dveh, pomembno je, da smo jo prehodili varno in pri tem uživali.

Tehnični podatki celotne poti so:

Dolžina: 38 km

PREDAVANJA / Tržič, 24. januar 2024

O sladkorni bolezni

OBVESTILA / Preddvor, Šenčur, Naklo, 24. januar 2024

Telovadba, ustvarjalna delavnica, zdrave navade ...

OBVESTILA / Preddvor, Šenčur, Naklo, 26. januar 2024

GLEDALIŠČE / Predoslje, 26. januar 2024

Komedija zmešnjav

IZLETI / Šenčur, 27. januar 2024

S cvičkom med vinogradi

GLEDALIŠČE / Slovenski Javornik, 27. januar 2024

Jutri začnem

V Dražgošah poziv k miru / 11:07, 22. januar

Zgodovinar Premk pravi, da so revolucionarji zmagali v Dražgošah, ker jih Nemci niso ujeli. Njegova izjava v oddaji na Planet TV. Zato v Dra...

V Dražgošah poziv k miru / 10:14, 22. januar

1. Okupacoija je pravno stanje na kakem ozemlju, ki ga je tuja država, navadno z bojem, spravila pod svojo oblast"(Fran) Oktobra 1940 v Zagr...

Na plečih pacientov / 23:27, 21. januar

Samo zdravo konkurenco med javnim in privatnim je treba vzpostaviti, da se borijo za paciente. To je naravna in človeška zakonitost in samo to deluje.

Prava pot do sprave slovenskega naroda izhaja iz ljudi / 23:22, 21. januar

Ob takem medijskem in izobraževalnem enoumju 70% Slovencev nima nobene možnosti vedeti resnice, niti trezno voliti, zato grejo v prepad kot ovce.

Razpis za stanovanja predvidoma spomladi / 23:17, 21. januar

Primož, tebi pa sovraštvo do SDS res povzroča halucinacije. Resnica je popolnoma drugačna. SDS je 2020 v MO Kranj predstavila predloge ukrep...

Odgovor / 20:53, 21. januar

Tavčar se je malce bal Nemcev in nasprotoval vojaški akciji na Koroškem. Kot sicer se takrat Ljubljana ni veliko zanimala za meje na Štajers...

V Dražgošah poziv k miru / 19:39, 21. januar

Ponavljam vprašanje: Kaj so oborožene sile nacistične Nemčije počele v Dražgošah leta 1942 ?
Usposabljanje, vojaške vaje ?