Do vrha Kavčiča pelje neoznačena pot iz vasi Rakitovec. Na vrhu sta dva križa. / Foto: Jelena Justin

Del Kraškega roba

Kavčič (879 m n. m.), Golič (890 m n. m.) in Lipnik (804 m n. m.) – Ko se s slovenske obale peljemo po avtocesti proti Črnemu Kalu, nam pogled uhaja na skalni rob, ki ga vidimo. Meja med Krasom in Istro.

Črni Kal z dobro vidno apnenčasto skalo je raj za športne plezalce. Tako kot Osp. Ta apnenčasta skala je Kraški rob, ki je dolg približno dvajset kilometrov in poteka nad vasmi Socerb, Osp, Črni Kal, Podpeč, Zazid, Rakitovec. Ti kraji so tudi izhodišča za zanimive planinske izlete. Mi bomo danes obiskali Kavčič, Golič in Lipnik, ki sta del Kraškega roba.

Avtocesto Ljubljana–Koper zapustimo na izvozu Črni Kal in vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti morju. Na večjem križišču nadaljujemo levo v smeri mejnega prehoda Sočerga oz. Buzeta. Izhodišče našega vzpona je vas Rakitovec. Ko zagledamo smerokaz Zazid, Podpeč, Rakitovec, zavijemo ostro levo. Sledimo cesti, ki pelje skozi vas Predloka, Loka, Bezovica, Podpeč, Zazid in Rakitovec. Naj opozorim, da gre cesta tik pred Podpečjo pod podvozom, ki meri zgolj 2,6 metra, skozi Podpeč pa je širina ceste le 2,2 metra. V Rakitovcu pri športnem igrišču parkiramo, malce naprej zagledamo tudi obnovljeni kal.

Nad kalom zavijemo po ulici desno, se vzpnemo med hišami do kamnitih stopnic, po katerih se dvignemo do zgornje ulice. Na levi strani zagledamo rumeno hišo s hišno številko 58, mimo katere gremo in že smo na kolovozu, ki se pod gozdnim pobočjem zmerno dviga. Po nekaj deset metrih zagledamo leseno tablo, na kateri piše Kavčič. Usmeri se v gozdno pobočje. Steza ni označena, a dokaj dobro sledljiva. V okljukih se dvigamo po gozdnem pobočju. Ponekod je steza malce zaraščena oz. so veje dreves precej nizko razraščene. Ni ravno steza, ki bi bila množično obiskana. Pot je speljana med drevjem in grmovjem, obdaja nas nizka trava. Prečimo prvo kolovozno pot in nadaljujemo rahlo desno na drugi strani ponovno navzgor. Ponekod je pot malce strmejša, a ni hujšega naklona. Ko prečimo drugo kolovozno pot, nadaljujemo naravnost na drugi strani kolovoza. V tem delu je steza težje sledljiva, a z malce občutka za opazovanje gre. Približujemo se skalni pregradi Kraškega robu, preko katerega se povzpnemo na zgornjo planoto. Steza udobno zavijuga med skalami, morda si bomo pri kakšnem koraku pomagali z rokami, in že smo na travnati planoti. Na naši desni zagledamo Kavčič, levo je Lipnik. Predlagam, da se najprej povzpnemo na Kavčič. Da pridemo do steze, ki povezuje oba vrhova, sta nam v pomoč celo dva možica. Ko dosežemo stezo, se obrnemo v desno in dosežemo vrh v naslednjih 15 minutah. Na vrhu, ki ga označujeta dva križa, se odpre lep razgled na zadnji vrh grebena, na Žbevnico, ki leži že na Hrvaškem; sicer so pa pred nami Golič, Lipnik, Kosmačič, Kojnik, Slavnik, v ozadju pa ob dobri vidljivosti pogorje Julijskih Alp, slovensko morje, Dolomiti.

Z vrha Kavčiča nadaljujemo na drugo stran, dokaj strmo sestopimo do travnatega kolovoza, kjer nadaljujemo levo. Smerokazi so sicer brez napisov. Sledimo kolovozu, ko dosežemo naslednje razpotje. Zavijemo desno na Golič, od katerega nas loči 30 minut. Povzpnemo se do vrha grebena. Z desne strani se priključi grebenska pot, ki prihaja s hrvaške Žbevnice. Po grebenu dosežemo še Golič. Predlagam, da do smerokaza, kjer smo zavili na Golič, sestopimo po isti poti, nato pa nadaljujemo naprej še do Lipnika. Tik pod vrhom Lipnika vidimo markacije, ki nanj vodijo iz Zazida. Lipnik je vrh na robu Kraškega roba, in njegova severna stran je videti malce bolj divje, skalnato. Sestopimo do poti, ki vodi v Zazid. Pot preči v desno in se pod skalnim robom počasi spusti do prvega kolovoza, kjer zavijemo desno. Po prečenju skozi gozd dosežemo drugi kolovoz, kjer so številne breze. Markirana pot zavija desno proti Zazidu, mi pa zavijemo na neoznačen kolovoz levo in začnemo po udobni poti sestopati proti vasi Rakitovec, kjer nas čaka jekleni konjiček.

Trajanje: 4–5 ur

PRIREDITVE / Reteče, 20. januar 2024

Ponovoletni koncert

PRIREDITVE / Breznica, 20. januar 2024

Hodnik in otroška predstava O začaranem žabcu

GLEDALIŠČE / Visoko, 20. januar 2024

Norčije v spalnicah

IZLETI / Britof, 22. januar 2024

Letovanje v Banji Vrućici

IZLETI / Kranj, 3. februar 2024

Na Lepenatko

V Dražgošah poziv k miru / 10:50, 17. januar

"Sporočilo Dražgoš je resnica! Da svoboda ni samoumevna, temveč izborjena. Kot so se zanjo borili partizani Cankarjevega bataljona. Na svobo...

V mrzlih dneh ne pozabimo na živali / 22:55, 16. januar

Na avtocestnem priključku Šenčur je kakih 10 govedi in kakih 20 drobnice. Te živali nimajo nobenega zavetnega prostora. No, trenutno jih mra...

V pokojni Jugoslaviji ni bilo vse slabo / 09:56, 16. januar

Oh, Rozalija, Slovenijo so pokradli in izropali izključno LEVI neokapitalisti (bivši komunistični aparatčiki), ki so se hoteli važiti s svoj...

Zdravniki stavkajo, ljudje pa čakajo / 18:59, 14. januar

Problem je v tem, da zdravniki sami namerno ustvarjajo čakalne vrste. Če ne bi bili samoplačniki takoj na vrsti z obravnavo ali posegi, bi č...

V pokojni Jugoslaviji ni bilo vse slabo / 13:28, 14. januar

Pa sej tud v EU ni vse slabo, kakšen bo konec te jebene tvorbe bomo še videli? Mogoče..

Zgorel v ognju groze / 13:26, 14. januar

L. 43 bi domobranski pesnik že lahko vedel, da bo pesmi kmalu konec...

Zgorel v ognju groze / 09:06, 13. januar

Zgorel v ognju groze, Gorenjski Glas 18. december 2023 (dodatek: pesniški obletnici v letu 2023)Težko se je znebiti vtisa, da je duh?/ Čebin...