Vedran Drobina iz družbe Reckitt predaja donacijo v vrednosti 20 tisoč evrov predsednici Slovenskega društva za zaščito voda Marjetki Levstek. / Foto: Klemen Razinger / Foto:

Pozivajo k varčevanju z vodo

Donacija Slovenskemu društvu za zaščito voda, ki vodi kampanjo za varčevanje z vodo v gospodinjstvih

Kranj – S kampanjo, ki se je začela septembra, Slovensko društvo za zaščito voda (SDZV) državljane opozarja na bolj gospodarno rabo pitne vode, saj jo gospodinjstva letno porabijo skoraj toliko kot industrija, gospodarstvo in kmetijstvo skupaj. Miselnost, da je kakovostna voda iz pipe samoumevna, je zgrešena in neodgovorna, zato je skrajni čas, da posamezniki spremenimo navade, opozarja predsednica SDZV Marjetka Levstek.

Kot ugotavljajo, vodo doma običajno izdatno trošimo za kopanje ali dolgotrajno prhanje, pri umivanju rok ali zob pa jo pogosto pustimo teči v prazno. Starejše modele pralnih strojev bi morali nadomestiti z novejšimi, ki so z vodo manj potratni, za splakovanje stranišč pa uporabljati kotličke z dvostopenjskim spiranjem in sanitarne vodo. V SDZV so navedli tudi, da bi lahko z uporabo novejših naprav pri strojnem pomivanju posode brez predhodnega izplakovanja gospodinjstva letno prihranila kar 3,4 milijona kubičnih metrov vode. Po njihovi oceni bi vsak posameznik ob upoštevanju predlaganih ukrepov prihranil do petdeset litrov vode na dan, kar za gospodinjstvo pomeni prihranek do pet kubičnih metrov vode na mesec. »Tako bi ob enakem številu oseb v gospodinjstvu v letu 2060 uspeli zmanjšati porabo vode za kar polovico v primerjavi z letom 2020, v prihodnjih štirih desetletjih pa bi prihranili toliko vode, da bi z njo lahko napolnili polovico Bohinjskega ali kar dve Blejski jezeri,« so pojasnili.

Prizadevanja SDZV so prepoznali tudi v družbi Reckitt in njihovem partnerskem podjetju Arc iz Kranja, ki je med drugim distributer izdelkov za strojno pomivanje posode Finish. V okviru kampanje 'Brez ročnega pomivanja in izplakovanja posode – varčujmo z vodo' so od oktobra od vsakega prodanega detergenta te blagovne znamke namenili 0,5 evra SDZV. Vrednost celotne donacije je znašala 20 tisoč evrov, uradna predaja pa je potekala pred kratkim v prostorih podjetja Arc.

×