SOSEScript: Breadcrumb failed executing with the following error: Error on line 41 position 2: Conversion failed when converting the varchar value 'January' to data type int.
Planina Krni dol, zadaj pa ostenje Poliških Špikov / Foto: Jelena Justin

Krpljanje po Montaževih planinah

Planina Krni dol (1525 m n. m.), Larice (1429 m n. m.) in Pecol (1500 m n. m.) – Razmere so v gorah trenutno zahtevne, saj je snega res ogromno in ni predelan. Zato je treba biti pri izbiri ture še bolj pazljiv. Sploh če ne želimo iti na kakšen množično obiskan vrh. Opisana tura je odlična izbira.

Visokogorje je prekrito z debelo snežno odejo, ki se še ni predelala. Nevarnost plazov je velika, zato je treba še posebej previdno izbrati turo, ki ni ravno zimska romarska pot. Opisana tura je čudovita za krpljanje. »Pešaki« po njej ne bodo daleč prišli, saj je snežna odeja predebela. Izhodišče naše tokratne ture je Nevejsko sedlo (V Žlebeh) v zahodnih Julijcih. Skozi Rateče se zapeljemo proti Trbižu in tik pred njim zavijemo levo proti prelazu Predil in Bovcu. Zapeljemo se skozi Rabelj (Cave del Predil), kmalu pripeljemo do rabeljskega jezera, kjer zavijemo deno proti Nevejskemu sedlu. Ko dosežemo sedlo, parkiramo na desni strani, tam, kjer je posekano travnato pobočje, verjetno nekdanje manjše smučišče.

V teh zimskih razmerah je najboljše slediti utrjenim turnim potem. In tudi na naši turi bo tako. Že na parkirišču si nataknemo krplje in zagrizemo v okljuke, ki gredo po smučišču. Pot nas kmalu usmeri desno. Smo na markirani poti 625, ki se ponekod strmo dviguje skozi gozd. Udobna, čudovita in izjemno razgledna pot se počasi vzpenja proti planini Krni dol. Na ključnem mestu nas smerokaz usmeri levo v gozd. Kratki okljuki, ki strmo zavijugajo skozi gozd, nas pripeljejo iz gozda ven, tik pod planino. Nad planino zagledamo skalno pregrado Poliških Špikov (Špik nad Nosom in Vrh Krnega dola), pregrado, preko katere poleti poteka ena najlepših zavarovanih poti v Zahodnih Julijcih Ceria Merlone. Gaz nas pripelje na planino Krni dol, kjer zavijemo levo in po cesti začnemo prečiti v levo proti planini Pecol. Višinska razlika med planino Krni dol in Pecolom je 150 višinskih metrov, kar pomeni, da iz naše strani prečimo navzdol. Ko dosežemo planino Larice, se nam pokažejo Zabuš, Strma peč ter izjemna vrhova v Karnijskih Alpah Pisimoni in Amariana. Daleč zadaj se vidijo tudi Dolomiti. Sploh izstopa Monte Pelmo oz. Božji prestol.

Mimo Larice nadaljujemo do planine Pecol, ki jo poznamo kot izhodišče za pot Ceria Merlone, pa za Špik Hude police in za Montaž in Strmo peč. Če je gaz narejena, lahko nadaljujemo prav do parkirišča na Pecolu, a običajno pri hlevih utrjena gaz zavije levo navzdol. Sestopimo po gazi, ki nas pripelje do ceste, ki Nevejsko sedlo povezuje s planino Pecol. Tik pred cesto, če pogledamo nazaj, se izjemno lepo pokaže Špik nad Nosom z znamenitim Lucovim bivakom na vrhu. Po cesti začnemo sestopati nazaj proti Nevejskemu sedlu. Ceste je približno štiri kilometre. Tam, kjer so ovinki, se levo pojavi prvi odcep. Tega kar spreglejmo! Sestopamo še naprej po cesti in malce nižje je še en odcep v levo. Zavijemo levo, malce celo pridobimo na višini, a gaz nas pripelje direktno na smučišče, na katerem smo zjutraj začeli svoj vzpon. Če je snežna podlaga še pršič, na tem sicer travnatem pobočju lahko izživimo otroka v sebi. Krplje najbolje da zapnemo in hitro po pršiču sestopimo v dolino. Občutek je res enkraten! Naredili smo lepo krpljarsko turo, ki je potekala po nezahtevnih in lavinsko varnih poteh.

Trajanje: 4–5 ur

OBVESTILA / Begunje, 9. marec 2024

Občini zbor DU Begunje

OBVESTILA / Kranj, Šenčur, Cerklje, Goriče, 9. marec 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

PRIREDITVE / Homec, 9. marec 2024

24. Gostičevi dnevi

OBVESTILA / Cerklje, 9. marec 2024

Letni občni zbor DU Cerklje

PRIREDITVE / Šenčur, 9. marec 2024

V spomin na požig Pipanove hiše

GLEDALIŠČE / Visoko, 9. marec 2024

Sleparja v krilu

PRIREDITVE / Dovje, 10. marec 2024

Ponovitev komedije Prepadi

Dražja pomoč na domu / 15:29, 8. marec

Pozdravljeni, članek nič ne omenja, za koliko se je z novimi cenami oskrbovalkam (in oskrbovalcem seveda) bolj povrnila veljava njihovega dela, kot omenja g. župan.

Spomin na bombardiranje / 20:35, 7. marec

Ohraniti je treba tudi spomin na 7 učenk in učiteljico, ki so umrli pri eksploziji v takratni meščanski šoli 29. novembra 1944 . Spominska ...

Dan Civilne zaščite / 10:16, 5. marec

Čisto enostavno! V Sloveniji je človek, biciklist, ki ni in ne bo do smrti drugega Slovenca povabil ali z njim šel na kavo. Ali je vredno to...

Dan Civilne zaščite / 18:40, 3. marec

Prav v tem segmentu je človek nerazumljiv. Rad priskoči na pomoč in pomaga drugim v nesreči kar je prav. In v sklopu Civilne zaščite, lahko ...

Komu naj gre parkirnina / 18:34, 3. marec

Ah ta denar! Zaradi njega se skregajo še tako dobri prijatelji.

Prihranek bo kaplja v morje / 18:27, 3. marec

Neumnost, ki se dela. Politiki, če že odločajo o življenju ljudi, bi morali iti ljudem nasproti, ne pa jih vedno bolj ogrožati. Na funkcijah...

Majdičev mlin ogroža okolico / 15:36, 1. marec

Imamo pa res smolo s temi podrtijami. Ravno dobro odpravijo eno, bivši 'Hotel Jelen', že se ne da urediti tale podrtija. Da bi jo saj podrli...