Predlog (vizualizacija) parkirišča v Kranjski Gori z ureditvijo površin za pešce in kolesarje / Foto: vizualizacija PNZ

V pripravo vključili tudi javnost

Občina Kranjska Gora je k pripravi Celostne prometne strategije pristopila pred slabim letom dni s soglasjem občinskih svetnikov, ki so ta strateški dokument z ukrepi spodbujanja trajnostne mobilnosti tudi sprejeli na nedavni seji. Besedo pri tem je imela tudi javnost.

Celostno načrtovanje prometa oziroma spodbujanje k hoji, kolesarjenju in uporabi javnega potniškega prometa je za občino pomembno, saj bo prispevalo k zmanjševanju negativnih vplivov prometa, nižjim emisijam toplogrednih plinov in manjši porabi energije ter omogočalo uspešnejši razvoj občine. Kot pravijo na občini, gre za strateško pomemben dokument, ki opozarja na največje težave, razkriva izzive in predlaga dobre rešitve.

Kranjska Gora – S trendom rasti dnevnih obiskovalcev in popotnikov v zadnjih letih, izgradnji številnih stanovanjskih objektov in počitniških hiš je posledično prišlo do povečanja obremenjenosti infrastrukture in dodatnih pritiskov na naravo, zato je potreba po sistemski ureditvi postala nuja. V času do sprejetja Celostne prometne strategije (CPS) Občine Kranjska Gora so bile izvedene številne aktivnosti, zlasti vključevanje javnosti v postopek njene priprave predstavlja novost pri načrtovanju. Za uspešnost trajnostnih ukrepov CPS je pomembno, da jih prebivalci in drugi deležniki sooblikujejo in sprejmejo za svoje. Izdelavo CPS je občina zaupala podjetju PNZ svetovanje, projektiranje. Opravili so analizo stanja, preučili predloge in potrebe obiskovalcev in aktivno vključili lokalno prebivalstvo, ki je v anketi in na javni razpravi lahko podalo svoja mnenja in opažanja. Katja Miklič iz podjetja PNZ je povedala, da če smo se prej tradicionalno ukvarjali s pretočnostjo, hitrostjo motornega prometa, se danes z dostopnostjo in kakovostjo bivanja, osredotočeno na človeka. »CPS ni magična palica, ki bo rešila vse težave, niti ni antiavtomobilska propaganda, a upošteva še vse druge deležnike in uporabnike,« je pojasnila Mikličeva.

Predvideli so ključne strateške cilje, ki vključujejo dostopnost in izboljšanje varnosti v prometu za prebivalce in obiskovalce, še zlasti pa za tiste z omejeno mobilnostjo (mladostnike, starejše, gibalno ovirane) in najranljivejše udeležence v prometu (pešce, kolesarje, med njimi otroke in starostnike). Med cilji je izboljšanje življenjskega prostora in zmanjšanje negativnih vplivov na zdravje z bolj zdravimi potovalnimi navadami, ki povečujejo fizično aktivnost ter zmanjšujejo hrup in izpuste onesnaževalcev zraka. Med cilji je uravnoteženo prometno načrtovanje pa tudi spodbujanje trajnostnega turizma na način, ki povečuje privlačnost občine z dobro dostopnostjo turističnih destinacij, hkrati pa ne predstavlja dodatnih negativnih vplivov prometa na okolje.

Konkretni ukrepi so zajeti v CPS, ocenjeni časovno in stroškovno. Narejenih je nekaj vizualizacij kot predlogov možne ureditve. CPS predstavlja tudi osnovo za črpanje sofinanciranih sredstev EU za projekte, ki spodbujajo trajnostno mobilnost do leta 2023. Župan Janez Hrovat je povedal, da je dokument korektno pripravljen, a da gre za »živo stvar«, da je dosti všečnih idej, mogoče kakšna nerealna, in da bodo CPS čez leta po potrebi tudi prilagajali. Občinski svetnik Jože Dovžan je v razpravi opozoril na poleti prometno zelo obremenjeno Radovno, dolini Kot in Krma (tudi dolino Vrata, ki pa se s projektom umirjanja prometa že rešuje), in apeliral, da se to uredi v sodelovanju s TNP. Kot je pojasnil župan Hrovat, se teh problemov zavedajo in jih rešujejo.

Občina Kranjska Gora sicer že ima nekaj lastnih strateških dokumentov, ki v ospredje postavljajo trajnostno mobilnost za boljšo kakovost življenja, vendar je bil potreben še celovitejši pristop.

Oddajte svoj komentar

Kranj 20°

pretežno oblačno
vlažnost: 65 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

11/26

ponedeljek

12/28

torek

12/22

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

 

IZLETI / Cerklje, 17. maj 2022

Na Planico in Križno goro

IZLETI / Kranj, 17. maj 2022

Kolesarski izlet

RAZSTAVE / Jesenice, 17. maj 2022

Ljudje sveta 2022

PREDAVANJA / Kranj, 17. maj 2022

Zdrava ustna votlina

PRIREDITVE / Tržič, 17. maj 2022

Naj športnik in najperspektivnejši športnik Tržiča

DELAVNICE / Škofja Loka, 18. maj 2022

Tečaj vezenja z Lojzko Potočnik

PREDAVANJA / Begunje, 18. maj 2022

Svetovanje o ustrezni telesni dejavnosti

PRIREDITVE / Jesenice, 18. maj 2022

Za otroke

 

 
 

 

 
 
 

Na Veliko planino po asfaltu / 17:49, 16. maj

Malo poglejte po Avstriji in Italijo po Dolomitih. Vsaka gora ima svojo gondolo. Prelazi so vsi asfaltirani, cesta je široka. Turizem tam cv...

Družinska medicina je kot temelj hiše, trdna mora biti / 16:10, 16. maj

NIč ne bo, Janezi in Micke. Dohtar naj DELA v javnih Zavodih.... ali pa privat v svojih prostorih. Ne pa da dopoldan čakaš par let - popold...

Na Veliko planino po asfaltu / 15:48, 16. maj

Grozljivo. Pa asfalt do Doma v dolini Vrat.... Pa kam se boste še nasrali z avtomobili..... Ta pravi planinci gredo tudi mal peš. Taki posegi v naravo bi morali bit prepovedani.

Družinska medicina je kot temelj hiše, trdna mora biti / 18:22, 15. maj

Prihaja trenutek resnice za zdravnike. Javni ali zasebni sektor. Svoboda ne omogoča obojega. Družinski zdravnik bo še manj zanimiv za mlade.

Državni zbor vodi Urška Klakočar Zupančič / 15:53, 14. maj

Huda tale Urška. Lepo, da se lepa dekleta odločajo za politiko.

Danes ustanovna seja / 12:12, 13. maj

Javljam se iz izleta po Polski - iz Krakowa.Bolj točno: trenutno ga gonmo v Pracownia Piwa i Przyjaciele. Nizke cene !Lep pozdrav v vukoj...

Danes ustanovna seja / 09:49, 13. maj

Šarec je največji car. Skupaj z Murčijem bosta obvladovala vso nadzorno mašinerijo v državi (Sova+ Policija+Vojska). Največja cara.